Zilele acestea, Snapchat și-a schimbat numele în Snap Inc. și tocmai a anunțat lansarea, în toamna acestui an, a unei perechi de ochelari speciali, Spectacles. Ochelarii inteligenți filmează ceea ce utilizatorul vede și înregistrează bucăți de maximum 10 secunde.
Spectacles aduc puțin cu Google Glass, doar că ochelarii colorați de la Snap sunt mai degrabă niște jucării decât gadget-ul high-tech pe care îl reprezintau Google Glass (înainte ca proiectul să fie tras pe linie moartă).
Spectacles vor costa 129 de dolari și vin în trei nuanțe: negru, turcoaz și roșu corai.
Cele două camere montate lateral filmează circular și au un unghi de 115° – au fost gândite în așa fel încât să “vadă” cum ar vedea și ochiul uman. Imaginile redate pe telefon pot fi urmărite ținând telefonul în orice poziție (cam cum procedăm acum ca să vedem panoramele de 180° realizate cu telefoanele mobile), iar senzația pe care o ei este că imaginile sunt dincolo de telefon, acesta fiind doar poarta către lumea capturată de tine.
Evan Spiegel, CEO-ul Snap, a explicat ce a simțit când a revăzut imaginile capturate în timpul unei drumeții: “Cu Spectacles am putut să-mi văd propriile amintiri prin proprii-mi ochi și a fost incredibil. Una e să vezi imagini ale experiențelor pe care le-ai trăit și e cu totul altceva să ai o experiență a experienței. Am purtat ochelarii în timpul unei drumeții și când am revăzut imaginile, m-am simțit de parcă aș fi fost acolo din nou”.
Ca să filmezi cu ochelarii Spectacles, apeși pe brațul ramelor, iar un beculeț se va aprinde pe toată durata înregistrării. Imaginile capturate sunt trimise prin Bluetooth sau wireless către secțiunea de amintiri (Memories) a aplicației Snapchat. De acolo poți alege care filmulețe sunt postate și care nu. Bateria ține aproximativ o zi.