Am zburat spre multe locuri din lume, în ultimii 10 ani. Cel mai scurt zbort a durat 20 de minute. Cel mai lung, aproape 13 ore. Ne place să călătorim cu avionul și timpul petrecut la bord nu ne-a dat bătăi de cap până acum, chiar dacă trebuia să zburăm întâi spre vestul Europei, pentru ca apoi să traversăm din nou continentul spre o insulă din Asia. Ne bucurăm însă când reușim să facem conexiuni smart. Așa cum am făcut în recenta noastră vacanță în India.
Cum am ajuns în India?
Răspunsul este simplu. Ne-a plăcut mai mult oferta pentru Kerala decât cea primită pentru Zanzibar. India era de mult timp pe lista noastră. De altfel, se află între cele 4 destinații pe care – eu cred că – oricine ar trebui să le vadă cel puțin o dată în viață, alături de America, China și Japonia. Ne doream deci să vizităm al doilea cel mai populat tărâm din lume, dar aveam și multe rețineri.
Poate există deja. Dacă nu, cineva ar trebui să facă acea lista cu prejudecăți și temeri despre India. Da, multe lucruri auzite sunt adevărate. Poveștile spuse în imagini nu pot minți. Dar ca în orice alte țări, experiențele personale diferă.
Ne-am făcut curaj și fără să ne gândim prea mult, am aranjat repede călătoria.
Cum am zburat spre India
“Cum zburăm?”, asta e prima întrebare pe care ne-o punem. Ne interesează mai mult variantele de plecare din țară , cât timp avem între zboruri și care e cea mai bună opțiune pentru întoarcere. De cele mai multe ori, punem preț mai mare pe zborul către casă. Ține mult de cum revenim pe fusul nostru orar.
Am ales să calatorim de data această cu Qatar Airways și bine am făcut. Am avut cele mai bune zboruri pe distante lungi de până acum.
Dacă tot zburam spre India, merita să vedem ceva mai mult decât un aeroport dintr-o zonă turistică și apoi un resort pentru 10 zile. Am decis să avem o prima oprire în Mumbai, un oraș care “adună” toată populația României la un loc și jumătate dintre cei plecați la muncă în străinătate. Este centrul financiar al Indiei și gazda Bollywood. Era cea mai bună opțiune să avem o tranziție ușoară spre un loc exotic și cu multe necunoscute.
Am plecat într-o după-amiază de început de iulie, din București spre Doha. Deviez un pic de la subiect, dar nu foarte mult. Hamad International Airport trebuie vizitat măcar o dată. Este chiar impresionant.
Partea frumoasă în drumul spre India a fost că am zburat în două segmente de 4-5 ore maximum, ceea ce ajută foarte mult. Din Doha am avut un zbor spre Mumbai, la două ore după aterizare. Având segmente aproape egale, timpul parcă trece mai ușor.
Partea și mai frumoasă a fost să aflăm că există un zbor direct spre Thiruvananthapuram, capitala statului Kerala, destinația noastră finală. Da, știu, e imposibil de citit numele dinr-o răsuflare, așa că o să îi spun Trivandrum, după vechea denumire. Deci dacă te gândești să mergi în Kerala, cea mai cunoscută zonă turistică din sudul Indiei, poți ajunge direct din Doha, cu Qatar Airways. Chiar și așa, nu am abandonat Mumbai. Am făcut apoi o legătură cu un zbor intern de 2 ore. La întoarcere însă, am ales să plecăm din Trivandrum spre Doha și apoi spre București.
Iată traseul nostru:
• București (13:10:00) – Doha (17:40:00). Durată zbor: 4h 30m
• Doha (20:45:00) – Mumbai (02:40:00). Durată zbor: 3h 25m
• Trivandrum (04:05:00) – Doha (06:00:00). Durată zbor: 4h 25m
• Doha (07:15:00) – București (12:10:00). Durată zbor: 4h 55m
Experiența Business Class cu Qatar Airways
Partea cea mai frumoasă a fost experiența Business Class. Am zburat și cu alte ocazii la clasa superioară, fie în Europa, fie spre destinații îndepărtate. De fiecare dată, am apreciat confortul pe care ți-l oferă clasa și grija personalului de bord. Însă acum am avut o experiență de zbor completă la Business Class, cu Qatar Airways. Am beneficiat de un upgrade binevenit pentru toate cele 4 zboruri cu linia aeriană și am avut ocazia să “testez” trei tipuri de locuri la business, pe trei tipuri de avioane Airbus.. Răsfăț total!
Locul destinat călătorului business este spațios, chiar foarte spațios la prima vedere. Este gândit astfel pentru a permite transformarea scaunului în multiple configurări, de la clasica poziție, la șezlong sau chiar pat.
Imediat după ce te așezi, ți se oferă o băutură de bun venit, la alegerea ta, și un mic prosop umed pentru împrospătare, moment în care primești și meniul de băuturi și de mâncare. La scurt timp, steward-ul șef vine și se prezintă, asigurându-te că rolul său și al echipei este să îți facă zborul cât mai plăcut. După decolare, poți da comanda pentru cină sau micul dejun, cum a fost în cazul nostru, și alege ce băuturi dorești. Mâncarea este servită la ora aleasă de tine.
Zona multimedia și cea de conectivitate sunt o surpriză plăcută. Un catalog consistent cu filme, seriale TV sau muzică, cu noutăți ori titluri clasice, îți este afișat pe un ecran generos ca mărime, accesat de o telecomandă cu touch. Un port USB și o priză, montate strategic în scaunul pasagerului, îți permit să încarci telefonul și laptop-ul. Surpriza cea mai plăcută a fost Internetul disponibil la bord. Oferit gratuit pentru 15 minute, odată ce aeronava a ajuns la altitudinea de croazieră. Am avut o conexiune prin satelit mai mult decât decentă.
Am văzut filme, am dormit, am servit un masa și un Pink Gin, am navigat pe Internet de la înălțime. La aterizare, am avut dorința aia ciudată, aia cu “ce frumos era dacă aveam un zbor mai lung”. Da, chiar îmi place să zbor!
Am zburat București-Istanbul-Doha-Bangalore, dar la economy. La întoarcere, nu a mai fost oprirea la Istanbul. Acum cred că un astfel de zbor nu mai este posibil. Sau dacă e posibil, se lasă cu ocolișuri.
Arabia Saudită la asfințit, e de poveste. 38 de grade la Doha, nu au nimic în comun cu 38 de grade în România.
Experiența în templu indian e unică. La fel și cele 20 de secunde petrecute într-o toaletă publică.
misto experienta
[…] Cristi Manafu a călătorit recent business class cu Qatar Airways pe un zbor Doha – Mumbai, puteți să îi citiți aici impresiile din această călătorie. […]