În timp ce Uber își bătea capul cu lansarea la Cluj-Napoca și cu valul de nemulțumiri față de taxe, licențe și siguranța pasagerilor, estonienii de la Taxify pregăteau intrarea pe piață, în București, cu un serviciu similar. Un comunicat de presă marca momentul, promițând că “a venit rândul României să beneficieze de cea mai performantă aplicație de transport, disponibilă pentru telefoane cu sisteme iOS sau Android”. Din aceeași informare mai aflăm că “Taxify este liderul în aplicații de transport în 15 piețe din Europa și Africa, cu peste 600.000 de clienți la activ”.
Din curiozitate, mi-am propus să încerc aplicația în weekend.
Cum este aplicația?
“Au copiat întreaga aplicație Uber, dar au și îmbunătățit-o”, îmi spune șoferul. “Pe noi ne ajută mai mult, mai ales la partea cu navigația”, adăugă el. Nu am intrat în detalii. L-am văzut mulțumit și l-am crezut pe cuvânt.
Da, aplicația Taxify e o clonă Uber. Diferă culorile, fonturile, fundalul, însă dacă o privim fără aceste elemente de design, este aceeași aplicație. O fi bine, o fi rău? Eu zic că e de bine pentru utilizatori. Măcar nu au copiat după o clonă proastă!
Experiența de utilizare este aceeași de la înregistrare, înregistrare card, comanda efectivă până la alerta de apropiere a mașinii, începerea călătoriei și raportul post-cursă trimis pe mail. Pe mine m-a ajutat practica făcută cu Uber, așa că nu am sesizat la prima utilizare diferențe semnificative.
Avantaje și dezavantaje pentru Taxify
Taxify intră pe o piață deja deschisă de Uber, deci sare etapa în care trebuie să convingă oamenii să folosească un serviciu care e ca taximetria, dar nu e taximetrie. Sare și etapa de atragere a șoferilor în program. Cum îmi mărturisea șoferul meu, estonienii au recrutat din rândul uberiștilor. Serviciul oferă și un avantaj șoferilor, procentul reținut din valoarea cursei fiind mai mic decât la Uber.
Pe de altă parte, Taxify are nevoie de awareness pentru a atrage clienți. Are nevoie deci de un buget de promovare pentru a-și face loc pe piață și cunoscut brandul. Apoi, avantajul de a recruta oamenii de la Uber poate fi un dezavantaj. Vorbim de aceleași mașini și aceiași șoferi. Uber se bucură de o recunoaștere mai mare și de aceea are mai mari șanse să fie top-of-mind când un client face o comandă.
Nu văd în acest moment un motiv clar pentru care ar trebui să folosești Taxify în loc de Uber. Poate de dragul diversității, poate pentru prima cursă gratuită pe care o poți avea. Păstrez însă aplicația în telefon.
Mi-am instalat si eu Taxify si azi am de gand sa il folosesc. Sper sa fie o surpriza placuta. Imi place ca tariful e mereu acelasi.
Cred că era util de precizat și că tariful este standard, nu dinamic precum cel de la Uber. Ar putea fi un motiv pentru a folosi Taxify în loc de Uber de multe ori…
[…] ce a apărut Taxify și în București (o copie UBER, după cum bine punctează Manafu), cei de la Uber au scăzut din nou tarifele, asta după ce au fost crescute în decembrie 2015. […]
[…] Taxify – am citit despre el la Manafu și deși nu mă grăbeam foarte tare să-l încerc, am fost nevoit, într-un fel. Pentru că […]
Salutare Cristian!
In urma micsorarii tarifului UBER, marele avantaj al TaxiFY este ca devine cunoscut si apreciat pentru tariful actual… este o alternativa atunci cand UBER are tarife dinamice (nejustificate!!!) apelexi un TaxiFY!
parerea mea este ca UBER si-a facut-o cu mana sa, tratandusi partenerii urat in ultima vreme, favorizand aparitia pasagerilor necivilizati, luandu-le apararea in proportie de 95% si denigrand soferii parteneri, cei pe care s-au bazat acum 1 an si ceva.
Datorita tarifului scazut, UBER va pierde clienti fideli, iar TaxiFY va castiga clienti si teren vizibil.
TaxiFY este altceva… inseamna respect reciproc prin votarea reciproca. Atunci cand votezi mai putin de 5* esti obligat sa mentionezi de ce, lucru care la UBER nu se intampla si ai sansa ca pasager/sofer sa primesti un vot fals si neadevarat.
Te sfatuiesc sa pastrezi app TaxiFY in situatia in care te grabesti si te afli in zona cu tarif dinamic! :))
Ii voi incerca si eu pt ca Uber m-a dezamagit cu supportul absolut jenant. Raspund zici ca-s roboti, numai texte predefinite si rezolvari zero.
Doua diferente fundamentale:
1. (S-a zis deja, dar simt nevoia sa repet) Nu exista tarife dinamice. In noaptea de revelion, de ex, voi putea lua un taxify cu tariful normal (daca va exista cineva pe traseu, eu sper sa da).
2. Ei vor sa imbine UBER cu taximetria (lucru pe care putini il spun). In Cluj, de ex, au semnat colaborare cu Taxi Speed Floresti (Fara legatura cu firma cu acelasi nume din capitala), astfel incat atunci cand comanzi, iti vine fie un sofer colaborator taxify, fie un sofer de la firma respectiva de taxi.
Din ce inteleg eu, vor semna colaborari cu cateva firme de taxi (din Buc si din tara), astfel incat sa aiba mai multe masini din start. Sunt o gramada de firme mici de taxi in capitala (taxi titan, taxi sheriff), soferii acestor firme s-ar putea inscrie in taxify, fara sa fie nevoiti sa renunte la firma de taxi (ar putea firma sa semneze colaborare, ca-n cluj, ori ei, individual, sa se inscrie pe taxify). Din acest motiv, voi fi cu ochii pe taxify 🙂
Sunt de acord in totalitate cu Emil.
In Budapesta, de exemplu, am vazut taxiuri normale (masini de culoare galbena, cu insemne de taxi, tarife afisate etc), dar aveau sigla Taxify.
N-au avut un start genial, e drept, dar e de urmarit evolutia lor.
Incearca sa suni la cineva cand dai de un sofer nenorocit!!!! Nu ai la cine!!
Mi-am facut cont. Give 15 lei, get 15 lei 🙂
S-ar putea sa isi doreasca si cititorii tai. Asa ca poti sa le spui si lor. Insa cred ca sa primesti cei 15 lei (eu am prins si cu 20 de lei, la inceput), trebuie sa efectueze cititorul cursa, nu doar sa isi faca un cont.
* George, din pacate si la companiile de taximetrie daca suni pentru ca dai de un sofer cu probleme, nu se rezolva nimic..
** Altfel, eu tot am nelamuriri privind decontarea calatoriilor.
Am inteles ca Uber are Business profile unde poti introduce datele de card ale firmei. Dar daca ai mai multi angajati si vrei ca ei sa plateasca singuri cursa si apoi sa le decontezi tu, care e procedura? I-am intrebat, astept sa imi raspunda.
De asemenea, astept raspuns la intrebarea “”unde introducem datele fiscale ale firmei cand cream contul”.
Ioana, vezi la mine pe blog. Am pus un articol despre decontare, cu raspunsuri chiar de la Uber.
salut care este tariful pe km ? pt taxify
Deci recomandati sau nu taxify pentru utilizare?
Multumesc
Am folosit aplicatia in ultimul an. Livreaza ce promite. Nu e la nivelul Uber, insa se imbunatateste continuu. Cred ca o prima incercare merita sa faceti. Aveti si o calatorie gratuita!
Am folosit aseara Taxify pentru prima data, dupa ora 23:30. Urcasem intr-un taxi obisnuit si nesimtitul mi-a spus din start: 30 de lei. I-am spus ca “atat cat arata aparatul” iar el ca “nu are banda de hartie in aparat”. Asa ca m-am dat jos si, la plesneala, am lansat aplicatia Taxify. Surpriza, era o masina chiar peste drum. De necrezut, m-a dus pana acasa, fara sa am ceva sa-i reprosez. Plata: 19,10 lei, pentru 11 kilometri, in care era inclusa si o suprataxa de 4,41 lei, nu stiu pentru ce, probabil ora tarzie.
Aduc multumiri soferilor de taxi pentru protestul lor recent, ca asa am aflat de Taxify. 🙂
Cred ca ar trebui sa ii dai report la Taxify! Eu nu am auzit niciodata de asa ceva!
Taxi fy a devenit o mizerie de aplicatie. M-au taxat de 3 ori mai multe pt acelasi drum. Au bagat tot felul de taxe. Am avut un drum de 5 minute. imaginativa sa platesti 35 lei pentru un drum de 5 minute fara aglomeratie.
Atentie mare!
Nu voim mai folosi aplicatia asta niciodata!
Taxify hotie pe fata!!!!
Am avut promo cod -15 lei am chenat taxify de la punctul A pana la punctul B si sctie cursa 4,5-6,5 lei cu tot cu promo cod cand am ajuns la destinatie mi s-au retras 22,5 lei . Am scris catre asistenta povestea , un baiat Iulian mi-a raspuns ca un robot ca asta a fost pretul cursei si nu am avut nici un promo cod si am inventat asa ceva :)))
Ehhh baietzi si fetitze … asa ne-au spalat hipsterii pe creier. O cursa medie (si modica) a ajuns sa coste 45 de lei, iar in ore de varf 90+ lei prin Bucuresti. Asta cand nu sunt nesimtiti (ambele firme) si fie ajung cu 15 minute intarziere (care te poate costa o intalnire importanta) fie soferii rejecteaza cursa la cateva minute dupa ce au acceptat-o (asta fara sa fie penalizati cum sunt clientii daca anuleaza) … si chiar incearca sa debiteze cardul de 2 ori pentru aceeasi cursa. JAVRE … mileniali … ma lashi!
Furt pe fata!
Oare sa fie TAXIFY de vina sau soferul IANAS RADU?!
Sansele dupa parerea mea, sunt destul de mari sa fiE TAXIFY implicat in aceasta hotie!
Am fost furată!
Șoferul are telefonul închis de atunci!
E hoție pe fata!
Cursa pe care o acceptasem era de pe strada Paul Chinezu numărul 3 pentru Piața Romanilor numărul 2 Timișoara. Acest individ pe nume RADU IANAS, nu a finalizat comanda continuând sa meargă pana la mama naibii. Am observat acest lucru intr-un târziu, verificându-mi email-ul!
Mi-a fost luată suma de 72 de lei in loc de 7,2 lei.
Ma poate ajuta cineva?!?!
Poate protecția consumatorului?!
Astept evident, sa ma lumineze cineva, alfel voi lua masuri!
Scrie la Taxify, in aplicatie, se va rezolva. Sa ne spui care a fost finalizarea.
Buna, citesc aici ultimele comentarii vis a vis Taxify si incep sa cred ca realmente FURA pe fata.
Am luat o masina din aeroport spre oras (Bucuresti) acum 2 seri la 23:10 cu destintatia initiala undeva prin Colentina. Tariful estimat pe la 20 si ceva de lei fara nici o alta notificare. Destinatia era intermediara am stat 2 minute acolo, am modificat-o spre Berceni care era cea finala. Ma asteptam la un tarif de vreo 50-60 de lei (nu era prima data cand faceam traseul si cam aici era pretul, orasul nu era aglomerat la ora aia, nu era “calamitate meteorologica” in zona…)
Se inchide cursa si nu apare nici o notificare de plata. Verific si a 2-a zi dimineata, pe la pranz din nou si nimic. Seara observ ca s-a incercat retragerea minunatei sume de 108,90 lei – contravaloarea cursei. Ma uit pe desfasuratorul din mail si sesizez un surge de 59,84 de lei!!!
Ghici ce?! Le scriu in aplicatie si primesc un raspuns standard cum ca tarif dinamic pt ca… cerere mare/ore de varf la 23!!!!, conditii meteorologice etc. ca nu au tarifat imediat pt ca au “verificat” cursa. Si mai ales cum ca am fost anuntata de surge fee!!! Le spun inca o data cum ca nu se justifica surge ca nu era aglomerat, nu calamitate nu nimic. Ba mai mult NU a fost afisat surge fee-ul la plasarea comenzii. Revin si ei cu fix acelasi mesaj: ai fost anuntata, ai acceptat!
Din ceva discutii cu amici inteleg ca au mai fost si altii. Si ca daca nu ai print screen facut in T0 ei o tin pe a lor cu “a fost anuntat surge fee”.
Oare a mai mers cineva catre protectia consumatorului cu plangere la adresa lor?!
Alina, eu nu am mers pe destinatii multiple cu Taxify / Bolt. Insa e posibil sa fi fost surge de la destinatia intermediara si neavand sistemul ca la Uber, Taxify ti-a bagat automat pretul fara sa ti-l afiseze. Daca era sistem ca la Uber stiai de la inceput. Practic estimarea Taxify / Bolt este pentru destinatia pusa initial, daca tu mergi mai mult esti taxata mai mult.
Insa in cazul de fata e ciudat sa iti aplice surge in timpul cursei. De asta nu am auzit.
Simbata 13.04.2019 eram pe Dinicu Golecu intersectie ci str Witing, in statia de autobuz. Am facurt comada la taxify si imi spunea ca ajunge in 2 min in conditiile in care masina arata ca este pe Splaiul Independentei. Bun , astept vad masina pe aplicatie ca intra pe Dinicu Gloescu si in apropiere de mine soferul Mihai anuleaza cursa pe motiv ca a asteptat clientul! Sincer am facut cu nervii ca nu am apucat sa il sun sa il intgreb ce sta pe bulevard. Rezultatul a fost ac mi-a luat 8.00 lei cica valoarea asteptarii. Nu este prima data cin patesc ceva de genul cu ei, dar cel putin in precedentele au avut bunul simt sa ma sune sa imi spuna ca nu pot ajunge i punctul unde eram eu pe motiv ca au o bariera in fata. Fie sunt nesimtiti de la un timp fie au o aplicatie de tota jena.