Pe 27 februarie 2015, am avut prima experiență cu Uber. De atunci, am scris despre companie de câteva ori pe blog, am preluat anunțuri pe Facebook, am invitat vorbitori și promoteri la evenimente și am spus multora despre cât de tare e aplicația. Le-am luat apărarea de fiecare dată când cineva a comentat împotriva lor. Am fost numit fanboy Uber chiar de la lansarea serviciului în România, pe 25 februarie 2015. Vedeți, țin minte chiar și “ziua de nastere”!
Entuziasmul meu a scăzut însă în ultima vreme. Uber și-a pierdut din strălucire. Da, face tot felul de activări cu înghețată, avioane sau animale de la zoo, dar calitatea serviciului în sine a scăzut.
Mașinile aveau o vechime acceptabilă. Prima cursă a fost cu un Fiat Panda. Curat, cu un șofer amabil (ne-am mai reîntâlnit apoi) și cu o vechime suficientă cât să mă simt în siguranță. Am mers numai cu mașini bune aproape un an, de la Logan la BMW, însă văd acum și mașini un pic prea vechi pentru ce promitea Uber.
Curățenia din mașini era de lăudat. Era o bucurie să vezi o mașină cu un interior bine pus la punct. Fără mirosuri, pete sau brizbrizuri pe bord. De vreo 2-3 luni, din ce în ce mai puține mașini sunt întreținute la standardele cu care eram obișnuit.
Șoferii erau cât de cât atenți. Cei mai mulți respectau regulile de circulație și erau preocupați de siguranța mea în mașină. Recent, am călătorit cu un domn (cred) prea bătrân ca să fie pe Uber, cu abilități destul de reduse ca șofer și cu o mașină mai puțin pregătită pentru o activitate intensă. Mi-a fost teamă pentru prima dată.
Aerul condiționat și muzică erau la discreția clientului. Unii șoferi chiar exagerau cu atenția. “Aveți nevoie de apă, de o bomboană, de un cablu de încărcare? Aerul e prea tare, muzica vă place?”. Acum tot mai mulți merg cu geamurile deschise, iar unul, acum doua zile, făcea zapping printre canalele radio în timpul cursei. Evident, am gură să vorbesc și să cer, dar aș fi preferat să am confort by default.
Atitudinea șoferilor față de clienți era una rezervată. La primele călătorii, am discutat destul de mult cu cei de pe Uber. Eram curios să le aflu povestea. Cu timpul am scăzut conversațiile. Cei mai mulți se făceau “nevăzuți” și se concentrau pe condus. Nu răspundeau niciodată la telefon. Zilele trecute, un domn a purtat o întreagă conversație cu un prieten, foarte natural, cum fac mulți taximetriști seara prin stație.
De ce mai folosesc Uber? Îmi oferă în continuare un grad de confort peste cel al taxiurilor, prețul este bun, nu trebuie să plătesc cu cash și mai nou, am posibilitatea de a crea un cont business, pe firmă.
“Problemele” semnalate nu sunt foarte mari (mă rog, unele), însă erodează imaginea frumoasă creată de la lansare. O spune un utilizator cu experiență, care a înregistrat în cont, până azi, 437 de comenzi, în 8 țări, de când a încercat serviciul prima dată în România.
Am remarcat si eu astfel de probleme; pune aceste lucruri si in review-uri in app.
Poate asa vei atrage atentia mai bine, in special soferilor pentru ca ei “romanizeaza” sistemul….
Confirm si eu. Am observat tot mai multi care se plang, in stilul taximetristilor, ca nu e profitabil. Unul imi spunea zilele trecute ca s-a obisnuit lumea ca la Uber nu se da bacsis… nu prea stiam ce sa fac, daca ar trebui sa ii las ceva. Probabil din aceeasi cauza stau cu geamurile deschise in loc sa dea drumul la AC.
Pe mine m-a luat un Uber Select cu o mini-dubă (MPV)…
De ceva vreme folosesc mai putin Uber din varii motive, nu are legatura insa calitatea serviciilor.
Am folosit si eu in cateva tari.
Problema insa vine din faptul ca noi nu sanctionam atunci cand suntem nemultumiti, apasam 5 stele chiar daca serviciile nu au fost de 5 stele.
Prin alte tari, eram socat ca multi soferi excelenti, adevarati ghizi si cu o engleza impecabila aveau un rating de 4.6 – 4.7, pe cand in RO daca ratingul e sub 4.6 mai ca te astepti sa iti vina un sofer cu probleme.
Si atunci, soferul dupa ce vorbeste la telefon pe o cursa si primeste 5 stele considera ca indiferent ca Uber interzice acest lucru, calatorii accepta si sunt multumiti si asa.
S-au înmulțit taximetriștii, aia e. Plus că bon fiscal tot nu dau pentru toate cursele, punând „grija“ asta în cârca șoferului. ANAF ce părere o avea?
Am observat și eu asta lately. Rar mai prinzi un șofer cu o mașină OK (le-au mutat pe toate pe Select?), care să aibă apă, bomboane and stuff. Apa devenea mandatory vara….
Șoferii Uber Select au acces și la comenzile UberX.
Pentru a scrie un articol corect din toate punctele de vedere va recomand sa va inregistrati ca sofer uber pentru 1 luna. Dupa efectuarea primelor 400 curse (100/saptamana) va recomand sa incercati sa scrieti acelasi articol.
Calitatea se plateste…uberx este un serviciu lowcost de “taximetrie” chiar daca se striga in gura mare ca e ridesharing. Ca e legal sau nu , autoritatile trebuie sa ne spuna asta….atata timp cat exista pentru mine este legal. Doriti servicii de calitate …uberselect isi face treaba.
Daca te uiti pe articolele cu subiect uber, te apuca groaza cat de “informati” sunt bloggeri….fiecare isi da cu parerea dar nimeni nu s-a dus sa faca o cursa uber ca sofer , altii nici macar din postura de client.
Inca ceva: Am cunoscut persoane care circula cu uber si pur si simplu “vaneaza” soferul…ia uite! I-a sunat telefonul! Acum s-a scobit in nas!…uau!!
Eu am scris din perspectiva clientului ( peste 2100 curse).
Multumesc
Domnule Stefan,
Va felicit pentru cele 2100 de curse. Banuiesc ca sunt facute in cam 6 luni de activitate. Eu folosesc Uber din a 3 zi de existenta si am facut in primul an cam cate o calatorie pe zi. Asta in conditiile in care am masina acasa. Am mers de atunci de mai putin de 10 ori cu taxiul.
Acest post este despre Uber din perspectiva mea de client. A unui client cu experienta. Cred cu tarie ca sub 1% dintre cei care merg cu Uber in Bucuresti au acelasi numar de curse ca mine. Si mai putini cred ca au mers in 8 tari ca mine. Daca va uitati pe blogul meu, veti gasi cele mai multe articole favorabile scrise de un blog in Romania despre Uber. In conditiile acestea, cred ca am destula experienta de utilizator si sunt indreptatit sa imi exprim parerea cat se poate de obiectiv. Poate printre cele mai relevante din tara asta, daca pot spune asa.
Apoi, cu tot respectul, nu e nevoie sa stau in spatele volanului ca sa scriu despre ceva, cum nici dvs nu va duceti la firma de telefonie cand injurati semnalul de la mobil si nici in bucataria restaurantului cand nu va place friptura.
Uber Select nu reuseste sa acopere cererea. Punct!
Iar vorba “Vrei confort, ia Uber Select” e cel mai prost argument pe care un sofer Uber ar trebui sa il graiasca vreodata. E o bataie de joc la adresa intregului concept, e o dovada ca nu ati inteles ce inseamna Uber. La modul cel mai sincer si fara sa va vreau raul, eu v-as concedia daca as fi seful Uber in Romania. Vorba asta e un rahat pur romanesc!
Sanatate!
CM
Nu stiu daca spun vreo noutate, dar aseară am mers cu un UBER si am discutat cu șoferul despre activitatea lui la uber. Mi-a zis că face asta de câteva zile și este angajat de un fel de sub contractor care are cumpărate aprox 20 de mașini și angajează șoferi. Tipul de aseară zicea că nici măcar gaz nu pune si are un salariu fix de 1700 de lei/luna cu un target minim de 200 de lei / zi dacă am înțeles eu bine. Tot ce face peste 4000 de lei pe lună are cota 50℅. WTF că sa zic așa?
Iar acum dimineața am vrut sa iau un UBER la 5 dimineața de undeva de pe drumul binelui – metalurgiei. Nici o șansă. Dacă ai o urgenta tot taxi este soluția, din păcate.
Faza cu mașini din ce în ce mai slabe am resimțito si eu desi nu am mers cu uber prea mult. Am mers la început și de câteva ori zilele trecute. Unul din șoferii de zilele trecute avea un Mondeo din 2000. Foarte buna si bine întreținută, dar se pare că nu mai sunt așa stricti cu regulile inițiale. Un altul avea un SantaFe tot vechi care părea să se destrame, masina cum întâlnești la majoritatea taximetriștilor.
Încercați și taxify,are aceleași preturi ,plus nu ne stresează cu tarifele dinamice.Cred ca ar trebui susținuți pt a crea o reala competiție uberului.Competitia va fi în avantajul calatorului
În plus la uber au dat “verde”la mașini fabricație 2001
Da. Iar mașinile de la început au început să aibă probleme. Șoferii nu au calculat bine costul și permanenta… Lor.
Azi am apelat pentru prima oară la UBER .
DE ACASĂ – LA CARUL CU BERE MI S-A REȚINUT PE CARD 19 LEI .
DE LA PIAȚĂ UNIRII -ACASA 31 LEI.
INTERESANT CA ȘOFERII PRACTICA TRASEE DUPĂ CUM VOR MUȘCHII LOR ȘI MAI MULT DACĂ NU AI ÎNCHIS APLICAȚIA UBER TAXAREA CONTINUĂ.
MAI MULT PENTRU PRIMA CĂLĂTORIE CU UBER PANA IN 20 LEI ESTE GRATUITĂ.
M-AM CONSIDERAT EFECTIV FURAT .
ACEASTĂ POSTATE O VOI PUNE ȘI PE FACEBOOK PENTRU INFORMAREA OAMENILOR DESPRE CORECTITUDINEA PLĂȚILOR PRACTICATE DE UBER .
O SEARA BUNĂ !
ATENTIE MARE!!!!!! UBER INCASEAZA SUME MAI MARI DECAT CELE DECLARATE DE SOFERI LA SFARSITUL CURSELOR. INTREBATI INTOTEAUNA CAT VALOREAZA CURSA DUPA CARE VERIFICATI CONTUL BANCAR SI SUMA RETRASA DE ACESTI NEISPRAVITI. SE NUMESTE HOTIE CEEA CE FAC ACESTI NEMERNICI!
Hello,
We are a passenger transport company in Munich.
We are hiring drivers to work on Uber in Munich.
You will be directly engaged by our company.
Work schedule :
11h / day – 6d / 7
Night or day team
We recruit motivated people who want to work for the long term.
The salary is 1500 € (6950 lei) net / month.
The objective of the driver is a turnover of 5000 € / month.
Housing is free.
Conditions:
Clean record
Driving license for at least 3 years.
If you wait this job, send us an email : [email protected]
I will be in Timisoara in 2 weeks to recruit drivers so if you live Timisoara we can meet.
Cordially
uber și taxify niște jeguri de aplicații feriti-va
Bună!
Într-o singură lună mi s-a întâmplat de două ori să îmi fie acceptată cursa ca ulterior să mă oblige să renunț, pentru că șoferul nu s-a prezentat la destinație. Cursa s-a derulat ca și cum aș fi fost preluată și banii mi-au fost retrași de pe card.
De exemplu azi a trecut cu viteză pe lângă mine și cursa a început să se deruleze ca și cum aș fi fost preluată. Pe lângă faptul că mi-au luat banii azi am pierdut un interviu din cauza individului iar de la primul incident au trecut 2 săptămâni iar banii nu mi-au fost restituiți nici până azi.
Din câte am citit pe net se întâmplă din ce în ce mai multe incidente de genul, așa ziși șoferi Uber procedează intenționat pentru a fura banii pasagerilor iar interdicția li se aplică doar pentru câteva ore și pot continua să fure. Nici nu îți oferă posibilitatea de a lăsa un feedback ca următorii pasageri să evite asemenea furturi. Ce este de făcut?? Cum se poate opri această hoție?? Pe lângă un “Ne pare rău pentru neplăcerile create”, nu am primit nimic înapoi.