Televiziunea este mediumul care pare să se adapteze cel mai ușor sau în mod natural la Revoluția pornită de Internet cu ani în urmă și să includă noile tehnologii. De altfel, spre deosebire de presa tipărită și radio, nu luptă împotriva Internetului, ci reușește să îl integreze. La fel face și cu noile tehnologii.
Suntem acum în momentul în care televiziunea se întâlnește cu unul din marile trend-uri ale anului: Realitatea Virtuală (VR). Spre exemplu, canalul de sport Eurosport, deținut de Discovery, a lansat aplicația Eurosport VR, cu ocazia turneului Roland-Garros, și a cuprins rezumatele celor mai importante meciuri ale zilei, inclusiv “Loviturile zilei” (Shots of the Day), și imagini exclusive din culisele turneului în Realitate Virtuală (VR).
Această inovație susține volumul crescut de conținut în Realitatea Virtuală (VR) creat de Eurosport și Discovery Communications, ce include și incredibila filmare 360° care a permis fanilor să trăiască din perspectiva lui Bode Miller experiența coborârii pe pârtia de la Beaver Creek înainte de etapa de Cupă Mondială la Schi Alpin, din iarna trecută, ce a avut loc chiar pe acest traseu.
Am testat aplicația și pot spune că pentru fanii sportului oferă o experiență unică. Îți trebuie însă și mult sânge rece pentru unele sporturi. Eu am încercat traseul lui Bode și nefiind schior, aproape am aruncat casca VR la un moment dat, încercând să îmi păstrez echilibrul.
Conținutul VR este încă la început și așa cum declarau executivii Eurosport și Discovery, la conferința de la Roland-Garros, planurile sunt deocamdată la nivel de experiment. Există deja un precedent care nu a prins la publicul larg, televiziunea 3D, așa că nimeni nu se grăbește cu noua tehnologie. Cu toate acestea, Discovery se poate lăuda că aplicația Eurosport VR a fost descărcată de peste 700.000 ori și folosită pentru streaming de 30 de milioane de ori, până acum.
Aplicația este disponibilă pentru terminalele iOS și Android.
[…] VR, urmatoarea frontiera pentru televiziune […]