Deși numărul de utilizatori este în continuă creștere, prezența și acțiunile brandurilor în social media au ajuns cumva la un moment de plafonare, început încă din 2015. Febra Facebook pare să se fi stabilizat, ba chiar a scăzut (a trecut deja moda aplicațiilor). Twitter nu și-a revenit și are probleme și la nivel internațional. Instagram aproape și-a dublat numărul de utilizatori în ultimul an, însă nu poate susține încă proiecte și campanii dedicate. Snapchat e o “jucarie” a copiilor, pe care adulții o înțeleg greu. YouTube naște noi staruri, dar nu reușește să atragă audiența matură. Blogurile sunt folosite în 90% din cazuri pentru advertoriale și anunțuri de lansări, cam cum se întâmplă dintotdeauna.
În acest peisaj, brandurile fie și-au limitat acțiunile, fie au continuat să fie prezente constant pe platformele lor de interes. Puține, foarte puține companii au căutat să inoveze, să experimenteze sau să folosească “noile” instrumente (YouTube, Instagram, Periscope). S-a văzut foarte bine în cea mai recentă ediție a Top Social Brands, clasament realizat de revista Biz. Practic, primele 10 – 15 branduri din top sunt cele mai implicate în social media la noi.
Cum a fost realizat topul Biz
Studiul este rezultatul unei analize complexe a activităților desfășurate de brandurile active în social media, în intervalul 30 aprilie 2015-30 aprilie 2016.
Top Social Brands 2016 a rezultat în urmă calcul ce a avut la bază rezultatele înregistrate de branduri în 3 clasamente distincte: Topul activitătilor brandurilor, realizat în urma analizei revistei Biz – 40%; Topul rezultat în urma voturilor exprimate de specialiști online și bloggeri – 30%; Topul mențiunilor brandurilor conform ZeList – 30%.
Partea de analiză Biz a inclus un număr foarte mare de activități inspirate din acțiunile deja făcute de ani buni în social media de către branduri și cele nou apărute în ultimii ani, după cum urmează: blog de companie / blog de brand, Campanii pe bloguri, Campanii cu videobloggeri, Pagină de Facebook / Campanii pe Facebook / Aplicaţii, Cont de Instagram, Cont de Twitter, Cont LinkedIn de companie, Proiecte speciale video, Site-uri de user-generated content, Cont Google+, Iniţiere sau susţinerea unor evenimente dedicate blogosferei sau mediilor sociale, Activităţi de customer care şi de recrutare prin intermediul social media, Acţiuni de susţinere a campaniilor din social media pe TV sau alte medii tradiţionale, Conturi pe alte reţele sociale – Snapchat, Tumblr, Periscope sau Flickr.
Sursa Foto: © Cienpiesnf | Dreamstime.com – World Social Media Network Photo
[…] Manafu explica pe blogul sau ca anul acesta, Revista Biz, a urmarit activitatea brandurilor pe o multime de […]