În ultimul an, Facebook și-a consolidat poziția de principală rețea socială utilizată de români, trecând de borna 8,5 milioane persone care o accesează la nivelul unei luni.
Dacă comparăm cu numărul de utilizatori de Internet din țara noastră (8,8 milioane/lunar conform cifrelor BRAT din decembrie 2015) putem afirma că peste 95% dintre cei care utilizează Internetul sunt și utilizatori de Facebook.
Conform unei analize ZeList Monitor, cele mai notabile tedințe pe care le putem observa sunt cele legate de scăderea ușoară a numărului de adolescenți ce accesează platforma (-3%), cuplată cu o creștere masivă a utilizatorilor trecuți de 45 de ani (+34%).
Dacă scăderea pe segmentul adolescenților poate fi explicată și prin scăderea natalității în perioadă 1997-1998 (corespunzătoare momentului nașterii celor care acum împlinesc 19 ani), evoluția pe segmentul +45 se poate explica în principal prin îmbrățișarea accelerată a tehnologiei și a stilului de viață digital.
Pe scurt, principalele tendințe despre Facebook sunt:
1. Utilizatorii români de Facebook au crescut cu circa 9% într-un an (martie 2015-martie 2016) ajungând să reprezinte peste 95% din totalul utilizatorilor români de Internet
2. Numărul de adolescenți (13-17 ani) a scăzut marginal (-3.2%)
3. Numărul utilizatorilor trecuți de 45 ani a înregistrat o creștere semnificativă (+34%)
4. Stagnare pe intervalul 18-34 ani și creștere consistentă pe intervalul 34-44 ani (+20%)
5. Pe intervalul 13-44 ani există cu circa 8% mai mulți bărbați decât femei care utilizează Facebook (3,6 milioane vs 3,3 milioane)
6. Trendul se inverseză pe segmentul celor trecuți de 45 de ani, unde femeile sunt mai numeroase cu circa 15% (850 mii vs 740 mii)
Sursa foto: VisualHunt
[…] Ce se mai întâmplă cu Facebook în ultima perioadă în România […]