Procentul utilizatorilor de programe de tip adblock, pe principalele site-uri locale, este de 13,9% din totalul vizitatorilor, arată un studiu IAB România și Project Agora.
Studiul a fost derulat în perioada octombrie 2015 – ianuarie 2016, pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din România (conform SATI), coordonate la nivel de conținut și/sau publicitate de 7 dintre principalii publisheri sau regii online din România, membri ai IAB România.
Site-urile pe care se înregistrează cel mai mare procent de utilizare de adblockere sunt din categoriile Sport (21,8% dintre vizitatori au adblocker instalat), Programe și ghiduri (19,9%), Știri generale (18,2%) și Economic & financiar (16,4%). La polul opus, categoriile Hobby & Familie și Copii înregistrează cel mai mic procent de vizitatori cu adblocker instalat (7,2%).
Sursa foto: © Welcomia | Dreamstime.com
Mai sunt si cei care folosesc AdBlock in modul ascuns (pentru a preveni detectia lui de catre scripturile anti-AdBlock) dar probabil procentul lor e nesemnificativ.
Nu stiu cat sunt de reale aceste statistici. Tot ce pot spune este ca, in zilele noastre, fara publicitate Google Adwords o afacere este moarta, lucru testat de noi. Daca proportia ar fi in jur de 50% pentru cei care folosesc AdBlock, cred ca altfel ar sta lucrurile.
In concluzie, singurii care au de castigat sunt cei de la Google!
^^what? fara googleAdwords o afacere este moarta? wtf?!
ma asteptam sa fie mai mare procentul, e trist ca doar pana’n 20% il folosesc. imi cam dau seama ca cei trecuti de o varsta sau mai putin interesati de tehnologie n-au instalat asa ceva vreodata; unde mai punem ca exista cei care folosesc internet explorer. in rest nimic de comentat, daca as avea o vizibilitate cu un site/blog in media as recomanda oamenilor sa-si instaleze pluginul dintr-un pop-up am vazut ca sunt vreo cateva siteuri pe la noi care recomanda un plugin de preturi ar merge si unul de ad-block :))
este previzibil avand in vedere educatia romanilor. Sincer mi se pare chiar mare procentul
@Video Web. Nu sunt de acord cu ceea ce ai spus. O afacere nu se bazeaza numai pe publicitate Google Adwords. Pentru ca o afacere sa fie de succes trebuie sa mentina un contact strans cu clientii. Asta se poate realiza si prin pagina de Facebook si crearea unei comunitati.
De asemenea, daca afacerea ta este video web, trebuie sa spun ca acel landing page nu inspira nimic, e prea banal si chiar si cu publicitate Adwords m-ar dace sa ies in cateva secunde de pe site.
[…] a cauzat publisherilor pierderi de 22 miliarde $. Nici noi nu suntem străini de fenomen. Conform IAB, 14% dintre vizitatorii site-urilor mari locale folosesc un adblocker. După PageFair, procentul ar […]
[…] 2016, undeva la 14% dintre persoanele care acesau site-uri romanesti, foloseau o forma de AdBlock (sursa). Trendul este, evident, ascendent. Deci, dupa ce ca reclama clasica este foarte prost platita, […]