Anul acesta, am întârziat cu planificarea vacanței de iarnă. Încă mă mai gândesc la următoarea destinație însorită. Timpul însă nu este în favoarea mea. Cu cât amân mai mult decizia, cu atât pierd din oportunitati: bilete de avion mai bune, cazare mai ieftină, hoteluri dorite etc.
Sunt mulți însă care își fac planurile (achită chiar un avans) cu aproape un an înainte, în funcție de vacanțele copiilor și istoricul concediilor. Alții merg pe ofertele last minute, având un program flexibil. Din experiență, e cel mai bine să planifici cu mult timp în avans, pentru a beneficia de ofertele early-bird sau de promoții la bilețele de avion.
Însă Agoda.com ne spune și când să mergem în anumite destinații. Analizând datele din 2014, site-ul de rezervări hoteliere a tras câteva concluzii interesante pentru Top 25 cele mai vizitate destinații. Astfel a aflat că este mai ieftin (la hotel) să mergi la New York sau Sydney în luna iulie, de exemplu, și la mijlocul lunii martie în Europa (Paris, Berlin, Roma, Amsterdam, Barcelona, Stockholm și Londra), unde prețurile sunt mai mici cu 20% față de celelalte luni.
De altfel, analiza Agoda.com ne arată și diferențe semnificative între lunile de vârf și cele cu prețuri foarte bune. De pildă, o cameră de hotel la Berlin costă cu 50% mai mult în septembrie față de ianuarie.
Dacă te pasionează documentele Excel și îți place să îți planifici plecările în funcție de cele mai bune prețuri, îți recomand să accesezi acest document (Google Doc).
Sursa foto: © Digikhmer | Dreamstime.com
Multumim, foarte utile aceste statistici.
Bine de stiut :).