Merg cu Uber din primele zile de la lansare. Am acumulat până acum vreo 30 de călătorii. Cel puţin aşa îmi arată aplicaţia web Uber Totals. Vă pot spune că am renunţat la aplicaţiile de taxi şi chiar de multe ori am preferat Uber în locul maşinii personale.
Pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu conceptul, Uber este un serviciu care conectează călătorii cu şoferii. Totul se petrece prin intermendiul unei aplicaţii mobile. Acolo se dă comanda, acolo se face plata. La apariţia sa, Uber a creat o mică revoluţie, contribuind alături de AirBNB la naşterea unei noi economii.
The Sharing Economy se bazează pe reutilizarea sau redistribuirea resurselor pe care o companie sau o persoană le deţine. În cazul Uber, vorbim despre folosirea maşinilor personale pentru a transporta alte persoane. Ai o maşină, ai puţin timp liber, poţi fi şoferul cuiva. Şi eşti plătit de Uber pentru asta.
Experienţa mea cu Uber
Împlinesc în curând două luni de când folosesc serviciul, timp în care m-am conversat aproape cu toţi şoferii pe care i-am întâlnit. Iată deci câteva gânduri personale despre Uber.
UBER ESTE PRACTIC. Pentru mine asta înseamnă că nu mai trebuie să mă întreb dacă am cash, că nu mai sunt nevoit să merg la un bancomat sau să cobor la un butic să schimb o bancnotă mare. Nu îmi fac nici grija bacşişului. Şoferii Uber sunt plătiţi de compania care are serviciul. Pasagerul nu plăteşte nimic direct către ei. Banii sunt preluaţi direct de pe card.
UBER SPRIJINĂ COMERŢUL ONLINE. Deşi pentru cei mai mulţi acest aspect probabil e neimportant, eu mă bucur că serviciul are doar plata cu cardul. Ne învaţă să avem încredere în plăţile online şi să le folosim. La înregistrare, fiecare utilizator trebuie să înscrie un card. Apoi cursele sunt plătite la final direct de pe card. Utilizatorul primeşte un e-mail cu sumarul călătoriei şi costul aferent.
UBER E UŞOR DE GĂSIT. În primele zile de la lansare, găseai mai greu maşini. În ultimele 3 săptămâni doar o singură dată nu am găsit maşină. Într-o zi de weekend, la prânz. În rest, la orice oră şi în orice zonă. Chiar şi la 6 dimineaţa.
UBER E CONVENABIL. În România, Uber a lansat pentru început varianta low-cost UberX. Tariful este acelaşi cu cel mai mic tarif al taxiurilor din Bucureşti (1,39 lei/km). Însă Uber calculează costul final atât după numărul de kilometri parcurşi, cât şi după timpul petrecut în maşină. De aceea, o cursa cu UberX poate costă uneori un pic mai mult decât cea cu taxiul. Însă cu bacşişul pe care eu îl las eu de obicei la taxi, călătoria cu Uber e mai convenabilă.
UBER E CIVILIZAT. Toate maşinile cu care am călătorit erau bine întreţinute, unii şoferi chiar “exagerând” la capitolul curăţenie. Oamenii au fost extrem de politicoşi. Unii mi-au oferit apă (aşa le-a sugerat Uber să facă), alţii un cablu să îmi încarc telefonul (ar trebui să fie “dotare” standard). Am fost întrebat ce muzică prefer sau dacă volumul e prea tare. Puţini au fost cei care au vorbit doar de dragul de a vorbi. Cel mai adesea, eu eram cel care pornea discuţia.
UBER ARE AWARENESS. Am întâlnit un şofer care revenise în ţară din Anglia, unde lucrase pentru Uber. Altul s-a înrolat în serviciu la recomandarea unui prieten din Olanda, care era şi el şofer de ocazie. Un şofer nu ştia că există aplicaţii de taxi, dar lucra pentru Uber.
UBER CREEAZĂ LOCURI DE MUNCĂ. Pentru cei mai mulţi şoferi, Uber e o cale de a avea un extra-câştig. Am întâlnit şi oameni care au ales acest job pentru că nu îi mai angaja nimeni la 50 de ani şi ceva. Uber nu a spus deocamdată câţi şoferi are în România, însă cineva a apreciat că ar fi 100 de maşini în sistem.
În ultimele 3 săptămâni, am mers cu taxiul doar de 2 ori, pentru simplul motiv că era la “scară blocului” şi mă grăbeam. Dacă la început Uber îmi dădea 5-8 minute că timp de aşteptare, acum timpul mediu (din experienţă mea) este de 4 minute.
Sursa foto: © Stelya | Dreamstime.com
O singură precizare: deși tariful este de 1,39 lei/km, asta nu înseamnă că plătești 1,39 lei * câți km ai de la punctul A la punctul B, ci exact ca la taxi: 1,39 lei/km + 13,90 lei/oră de staționare. Momentant tariful e același ca la taxi. Când s-o face 3,5 lei/km să vedem cine mai merge cu ei, când la prețul ăla poți merge cu taxi Mercedes sau cu Black Cab. 🙂
Pentru mine sile camataru si uber sunt din aceasi categorie.
– si sile camataru a creat locuri de munca
– si sile camataru a incurajat comertul online, prin anunturi online
– si sile camataru e usor de gasit daca ai nevoie de #$^%$#
– si sile camataru plateste aceleasi taxe in romania ca si uber
– si angajatii lui sila camataru platesc aceleasi taxe in romania ca si angajatii lui uber
singura diferenta e ca sile camataru nu are aplicatie de mobil
dar nu m-ar mira sa isi faca una, doar ca sa nu fie mai prejos decat jupanii de la uber
Un singur inconvenient am gasit la Uber: soferii se bazeaza pe hartile din aplicație in proportie de 99% motivand ca nu sunt taximetristi. Unii chiar sunt din afara Bucureștiului(unul din soferi nu stia care e diferenta dintre Romana si Universitate). Le-am trimis si feedback celor de la Uber sa integreze Waze-ul in loc de harta basic (pare sa fie G Maps) care nu tine cont de traficul live.
cosmin, esti funny!
claudiu, uber integreaza deja waze.
@Claudiu http://img.ptm.ro/di-JGF7.png Google Maps afișează și ține cont de trafic la calcularea unui traseu.
Cristian… Uber nu integrează Waze pentru ca cei cu care am mers deschid separat Waze-ul (daca il au instalat). Uber a cumparat recent o aplicație separata de cartografie crezand cumva ca ar putea face ceva mai bun decat Maps
Claudiu, mie mi-au zis ca integreaza. Nu stiu ce sa zic mai mult…
Și totuși, rămâne latura discriminării în discuție.
De ce un șofer banal de Taxi trebuie să se califice pentru a presta munca de șofer, în timp ce unul de la Uber nu are nevoie de așa ceva?
Cam nu e corect ca legea să fie universal valabilă doar dacă se aplică unui singur segment al cetățenilor.
Și astea toate în contextul în care serviciile românești de taximetrie sunt (probabil) printre cele mai de proastă calitate din Europa.
Inca n-ai inteles nimic: http://grist.org/politics/the-sharing-economy-is-bullsht-heres-how-we-can-take-it-back/
Am mers de 2 ori cu uber. Odată cu un Hyundai Santa Fe (primul model de Santa Fe lansat prin 2005) – mașină cu numere de provincie, șoferul cu domiciliu în buletin tot în afara Bucureștiului. Curat, plăcut, rapid, mult peste taxi.
A doua cursă a fost un Peugeot 206 impecabil. Mașină cu număr de Bucuresti ( n-am mai întrebat șoferul dacă are buletinul tot pe București). Experiență foarte plăcută și de data asta.
Eu unul sunt dispus ca pentru astfel de mașini și șoferi să plătesc până în 2 lei / km. Asta poate și pentru că mergând des prin Galați sunt obișnuit cu tarifele de 1,9-2 lei/km la taxiuri.
În momentul de față orice șofer uber care face minim 50 de curse într-o săptămână primește bonus de la uber 600 lei. Mai sunt și alte bonusuri active, de genul: ești pe traseul vineri și sâmbăta între orele 22-05 și primești bonus 300 lei.
În mare, în momentul de față, cu tot cu bonusuri, un șofer uber în București face minim 1000 euro încasări (din care trebuie să pună combustibil și alte cheltuieli cu mașina).
Dacă se întâmplă că un pasager să murdărească mașina, șoferul face 1-2 poze cu ce s-a întâmplat o duce la spălătorie și uber decontează bonul.
Cam atât am aflat.
Ca și concluzie: pare că uber is here to stay.
La PRIMA CURSĂ am folosit un cod bonus care mi-a oferit-o GRATIS PÂNĂ LA MAX. 40 LEI.
Cine vrea să folosească un cod de 40 lei pentru prima cursă uber, să-mi dea PM sau un sms/apel la 0765.555.321 și îl va primi pe loc.
Mihai, frumos comentariul, de aceea iti las si promo-ul!
Ups https://www.criserb.com/blog/uber-a-fost-interzisa-in-romania.html
Sa ii vad acum cum ocolesc. Nu suntem noi, Romania, mai cu moț. Au fost banati si în alte țări
Claudiu, doar pentru ca citesti pe Internet nu inseamna ca este si adevarat. E adevarat insa ca presa si unele bloguri au speculat informatia, insa atat timp cat eu am venit azi dimineata la birou cu Uber, nu vad unde a fost interzis!?
Ok, poti cobora de pe calul inalt (traducere libera). Uber este banat in multe orase pe aceeasi lege. Faptul ca aplicatia/serviciul inca functioneaza nu inseamna nimic. Si eu folosesc Uber in locul taxiurilor din-ainte sa ajunga in Ro.
Dar, aparent legea 38/2008 urmeaza sa fie modificata (cei drept, abia a fost aprobata in Parlament). Chiar daca notiunea de ride-sharing nu exista in cadrul legislativ (doar aici vad un loophole pe care Uber il poate folosi) asta nu inseamna ca mintile luminate care propun legi nu pot schimba asta.
Cred ca dezbaterea s-ar putea duce in directia “cine pe cine schimba”… Schimbam mentalitatea si un status quo sau schimbam legea si banam Uber?
Revenind la raspunsul tau, eu cred ca Uber functioneaza pe doua principii: pe acel vid legislativ (trebuie sa dai o o lege specifica pentru ridesharing) sau / si pe bunavointa comunitatilor (oamenii din orasele respective inteleg utilitatea – de la cetatean la primar).
Dar daca dai lege pe ridesharing, atunci intri in alte bazaconii, gen “vecinul tau nu te poate duce cu masina pana la aeroport”. Daca se ajunge ca in lege sa se mentioneze clar ca nu poti plati unei aplicatii care sa faciliteze calatoria cu masina altcuiva, atunci asta ar fi o masura creata direct impotriva Uber, pe fata! Ceea ce ar fi impotriva economiei de piata. Nu poti sa dai o lege impotriva unei companii!
Pefect de acord cu ambele supozitii. Pana una alta, eu o sa folosesc deseara aplicatia 🙂
http://uber-romania-cauta-sclavi.blogspot.ro cam asta e Uber
@COSMIN ai idee cat de greu este in ziua de azi sa obtii o licenta de taxi? Daca nu chiar imposibil in unele localitati pentru ca din ce stiu exista un numar limitat de licente per localitate. Cate spagi si relatii nu s-or fi pus in aplicare de cei care azi detin o licenta de taxi si mai vorbim de corectitudine.
[…] Cristian Manafu: Cum a fost cu Uber. Doua luni mai tarziu. […]
Tocmai daia sunt si eu revoltat pentru ca statul roman vrea sa interzica Uber dar nu se uita in curtea proprie ca 20-30% din taximentristi din bucuresti au masini clonate si dau licenta de la unu la altul, vin din alte judete cum ar fi Ilfov si practica taximetria au licente false facute la gica de la colt pe un autocolan il lipesc pe usa si zic ca ei au licenta.
In privinta acelor taximetristi daca ei su curajul sa mearga asa pe strada nu vad unde ar fi problema sa isi puna acele dispozitive numite Maimute eu le zic la unu Urangutani deoarece apasa pe butonul ala de le vine rau o cursa care pe GPS ar fi costat undeva la 10 lei o incarca pana la 30-40 de lei plus ca nici nu vor sa te ia fara o suma minima stabilita de ei pe loc.
Uber momentan vorbeste cu Primaria Bucurestiului pentru a stabili niste reguli pentru angajati sai si chiar poarta discuti cu primariile din tara pentru a extinde reteaua in toata tara.
una din legile capitalismului si comertului liber este concurenta . Atunci dc sa prestabilit un numar de licente si nu este lasata piata sa decida singura cate masini este nevoie ? bravo uber . Eu am un Mercedes c clas cu care as dori sa fac taxi dar nu pot ca nu am licenta iar unul cu o dacie cracanata si soferul cu aere de gen , sa moara familia mea , poate sa presteze servicii de taxi iar eu nu sunt in slapi si maieu la munca nici nu mananc seminte si nici nu refuz curse scurte . Este corect ?
PS . Eu nici macar nu bat clientul daca nu lasa spaga
Salut,am vazut aici cateva comentarii si as vrea sa va raspund:
am facut taxi 10 ani, acum de 5 nu mai fac cred ca am ceva experienta.
pt Ion cu merz tau la 1,39 nu iti acoperi cheltuielile, este o lege din EU care spune ca trebuie sa fie 4 taxi la 1000 locuitori, dupa cum vrei tu la liber s ar face toti taximetristi si cand ai sa platesti o gramada de autorizatii itp la 6 luni agreere etc si ai sa faci o cursa doua ca sunt prea multi nu ai sa mai gandesti asa ,eu cand am luat licenta nu am dat spaga erau la liber dar nimeni nu a lasat casa la banca garantie ca sa cumpere o masina, dupa aceea cand s a strans coarda vor la liber.
Acele bonusuri nu le cred la cum spui tu pe luna ar castiga 24 mil pe luna basca cursele si mai pui 4 sambete 12 mil unde ajungem
In ceea ce priveste confortul si soferii de taxi crede ma ca dupa mine clientii au stricat piata se urcau in IF ca era mai ieftini dar nu se uitau la fetele lor acum avem pretentii ca sunt nespalati si altele.Eu de aceea m am lasat, stateam cu AC si cand eram oprit , nu conta aveam 1,69 scump,,si acum se ocoleste pretul de 1,40 se suie in 1,39 este psihologica treaba,eu nu ma aplec dupa 10 bani s ai ridic de jos cam asta este dif. la 10 km,crede ma ca la taxi nu se alege confortul, este cat mai aproape in ala se suie nu conteaza restul (comoditatea)este grava la noi.
daca soferul acela de la uber ar mai plati si impozit pe ce castiga nu ar mai fii asa bucuros, ca sa plateasca impozit ii trebuie un PFA, AF o forma de firma cu un cod fiscal. deci nu este asa simplu sa nu mai zic de carte de munca…etc. o seara buna
Colaborez ca sofer cu uber romania. 3 lucruri va spun din care trageti singuri concluzia:
– sunt platit 20%, uber ia 80% din valoarea unei curse. Calculeaza consumul benzinei ( mai ales cand e trafic), distanta de unde sunt pana la client ( cand merg in gol), faptul ca nu apare clar pe aplicatie unde e si cat de departe de mine e clientul pana nu apas butonul pt acceptarea cursei.
– ne-au promis ca primim bonus 500 lei la 50 curse facute cu raiting bun. Cand sa ajung la 50 curse , efectiv peste noapte vad pe aplicatie ca nu mai am raitingul maxim ( pe care il aveam) So, pierd tot peste noapte sansa la bonus desi am alergat ca nebunul. Momeala cu bonusul , ca soferii sa faca cat mai multe curse in cat mai scurt timp, bonus pe care n-au de gand sa-l dea de la inceput.
– ORIUNDE IN LUME uberul ia comision 20% sau mai putin si restul de 80% revine soferului (invers ca la noi) . Exceptia e in San Francisco unde din luna mai anul asta uberul ia 30% comision ( doar pt primele 20 curse/ sapt) dupa care scade treptat la 20% oricat de multe sau putine curse ar face dupa aceea.
Posibil ca uberul mare sa nu stie ce si cum procedeaza sefii locali de la uber romania….
Propun tuturor soferilor de la uberul din ro sa strangem dovezi, sa ne organizam pt a face cateva sesizari serioase la uberul mare (din afara) si la institutiile abilitate din tara cu privire la “micile ilegalitati” pe care uber romania le comite.
P.S.: unii se pe aici care lauda uberul ca si colaboratori soferi , cel mai probabil sunt prieteni cu/ sau fac parte din conducerea uber si scriu pe aici minciuni frumoase pt a-i face firmei o imagine atactiva (dar foarte falsa!!!) .
Mihai si Cristian Manafu, cumva sunteti de la uber romania? Nu ca soferi ci “un pic” mai sus 😉 😉 😉
Nu-i nevoie sa-mi raspundeti ( cu o pledoarie de “argumente” suparate) . E o intrebare retorica, pt cititori.
Cf celor spuse de Mihai ” un sofer de la uber castiga minim 1000 eur / luna cu tot cu bonusuri” . Scazand “bonusul” de 500 lei, ar castiga aprox 880 eur/ luna. Asta ar insemna sa faca curse in valoare de 4400 eur/ luna din care el primeste 20% comision = 880 eur castigul lui. Pt a face curse de 4400 eur / luna , ar insemna sa lucreze 30 ZILE FARA PAUZA 10 h / zi si in acele 10h pe strada sa le aiba OCUPATE COMPLET cu comenzi , ar insemna sa faca 64 lei / h . (4400 eur : 30zile : 10h/zi= 14,66 eur/h= 64,53 lei / h).
So conform celor spuse de Mihai ( care “nu” e implicat in promovarea uber) ca un sofer sa castige ” minim 1000 eur /luna cu bonusuri” acel sofer ar trebui ca :
– sa lucreze MINIM 30 zile/ luna
– sa stea MINIM 10h/zi
– in acele MINIM 10h/ zi sa faca curse de MINIM 64lei/h in TOATE CELE 10 h din zi
Ar insemna MINIM timp morti in cele 10h/zi 30 zile/ luna si curse de MIN 64lei/h. ( calcul 1 eur la 4,4 lei)
Minciuni, minciuni si iar minciuni …. Uberul pt soferi e amagire si dezamagire. Sa primim comision 20% cu uzura masinilor noastre, cu benzina din buzunarul nostru, cu timpul si munca noastra, suna ridicol dar soferii uber se indreapta spre auto-sclavagie. Numai la noi castigul e de 20%!!! In TOATE celelalte tari uber da 80%!!!! Exceptie Fan Fancisco ( 30 %) .
Draga Mihai si Cristian Manafu, schimbati procentul ca-n afara si dupa aia promovati-“va” firma 😉
@sofer uber
de obicei, nu aprob comentariile anonime. fac o exceptie acum. poate chiar am calatorit impreuna. la cate calatorii am. poate nu.
nu stiu daca ai citit ce am scris, dar eu am descris experienta mea de calator. gasesti una similara si de la new york. am mai fost cu uber si in Viena, si in Bratislava. pot spune ca imi place cel mai mult la bucuresti.
acum, ca om care e implicat in 2 companii private, iti pot spune ca e decizia ta si numai a ta daca vrei sa joci dupa regulile jocului lor. nu stiu ce procent ia uber si nici nu ma intereseaza. sincer. eu folosesc serviciul lor si platesc cat mi se cere. mai departe e treaba lor si a partenerilor lor. a ta adica.
ma intrebi daca 80% mi se pare mult. da, mi se pare. nu stiu daca e si real procentul, pentru ca nici tu nu esti o persoana reala in aceste comentarii. poti fi un om suparat pe uber care arunca niste cifre. dar uite ce o sa fac. o sa intreb doi prieteni care fac uber, sa imi zica ei care e procentul. si mai comentez o data la mine apoi.
Apreciez trasparenta de care dai dovada. publicandu-mi comentariile, nu ma asteptam. Respect!
Salut! Mai nou UBER a dezactivat taxa de anulare cursa care se percepea atunci cand un utilizator (doritor de cursa) anula cursa la mai mult de 5 minute de la comanda. Pai daca se joaca putin cativa utilizatori, prevad ca Uber ramane repede fara soferi si masini pe strazile din RO.
Eu am vrut acum cateva luni sa ma inscriu ca si sofer colaborator la UBER insa nu mi-a convenit tariful de 1.39 lei/km la care eram obligat de Uber sa merg, deoarece masina mea se incadreaza in categoria van – minibus (7 locuri). Am incercat sa le explic ca pana si taxiurile au tarife diferentiate in functie de pretentiile clientilor, dar fara succes, tariful e fix si gata. Eu mi-am facut calculele si este total nerentabil pentru mine sa colaborez cu Uber. Poate pentru unul care are un consum de benzina de 9-10% maxim si costul pieselor si a reviziilor este foarte mic (ex: Dacia Logan).
Sincer nu vreau sa iau apararea niciunei tabere dar era cazul sa apara o companie care sa-i ofere clientului macar un minim de respect. N-o sa intru in discutii despre cum se comporta soferii de la firmele obisnuite de taxi ca mai toti cred ca au avut neplaceri din cauza multora dintre ei.
Buna,
totusi, cu munca la negru si neplata oricarei taxe sau impozit atat de soferi cat si de Uber, cum ramane?
Crezi ca e corect?
Si ceilalti, soferii cu atestate si licenta sunt mai prosti? Fiindca lucreaza legal si platesc taxe si impozite?
Chiar crezi ca e corect?
Dar daca tu sau un prieten sau un membru al familiei are un accident si descoperi ca asigurarea nu acopera?
Acum spui ca nu sti si nici nu te intereseaza si probabil ca trebuie sa se intample ceva ca sa descopeiri, cu uimire, adevarul, ca in cazul Colectiv.
Pai fiecare venit trebuie declarat, nu? Cei care au venituri din Uber trebuie sa declare.
Buna ziua tuturor.
Avantaje uber fata de calator:
– lipsa spagii (pana nu se gaseste o reglemenatare legala, bacsisul tot un fel de spaga este)
– pretul corect. Nu e un secret “aranjarea aparatelor de taxi”
– extrem de curat si civilizat
– siguranta calatoriei
– plata online
Dezavantaje nu am gasit … poate ca sunt mai rare masinile sau ca soferii nu cunosc asa bine orasul (nu mi s-a intamplat inca, decat in cazul taximetristilor)
Avantaje Uber – Economie:
-Existenta unei concurente care sa ridice standardul “taxi”
-O paine de mancat pentru oameni curati, primitori.
Dezavantaje Uber – Economie:
-Lipsa platii unor taxe. Aici insa, pana la Uber exista Google, care face acelasi lucru.
-Concurenta neloiala fata de companiile de taxi din mai multe pct de vedere, pe care doar pot sa le banuiesc neavand cunostinte exacte (licenta, asigurari etc)
In plan personal uber e altceva decat un taxi. Eu am facut economie de bani: la 3-4 curse cu uber practic mai castig o calatorie fata de mersul cu taxiul. Am scapat de sentimentul de vina ca merg cu taxiul pe distante scurte, riscand de cele mai multe ori comentarii nepotrivite din partea soferilor.
Cu toata obiectivitatea de care pot sa dau dovada pot spune ca este cale lunga de la uber la camatarie.
Pot spune insa, fara obiectivitate, ca breasla taximetristilor imi provoaca un sentiment de “sila” pornind de la modul cum sunt tratati de patroni angajatii pana la soferii insisi cu acel aer imbacsit de smechereala, plictis, indiferenta si seminte sparte, cu discutiile lor de prost gust si masinile impodobite care imi dau senzatia ca traiesc undeva in Africa sau India, cu scaunele lor impinse la extrem in spate de parca ar fi soferi de Formula 1 ignorand total ca trebuie sa stea cineva si in spatele lor. Sunt totusi obiectiv (nu ma pot abtine) nu e valabil pentru toti taximetristii. Nu mi se pare insa corect sa stau la noroc cand vine vorba de acest serviciu.
O zi frumoasa,
Alex
Cristian are dreptate, obtii un venit si este de datoria ta sa-l declari. Sa luam de exemplu venitul obtinut din adsense sau de pe site-urile de freelance din strainatate unde nu ti se face niciun stopaj la sursa si obligatia ta este sa declari impozitul la Anaf. Nu cred ca este cazul sa aratam cu degetul catre Uber.
Vorbiti toti numai prostii. Din toti cei ce ati comentat aici nici macar unul nu are habar de nimic. In taxi mafia din companiile “private” ca de ex. Speed Meridian Cobalcescu Cristaxi etc este cumplita si in “parteneriat” cu mafia din primarie. Tot ce se intampla este facut pt a avea loc pe piata Ifovul. Sunt aprox 10000 de licente emise in Bucuresti adik on cuvinte mai putine chipurile se respecta Norma de 4 licente la mia de locuitori dar in schimb toate localitate din ilfov emit de vreo 5 ori mai multe licente ,toate fara exceptie. Si uite asa avem in “orasul” Voluntari peste 500 de licente emise. La numarul total de licente de aprox 7000 de licente de ilfov emise adaugati aprox 30% de clone “cu acte in regula” pe care nu ii poti deosebi de cei originali nici politia macar nu ii poate deosebi decat daca la un eventual control ar veni si cineva de la primaria respectiva cu arhiva dupa el. Oameni importanti din primaria capitalei au cu sutele de licente pe ilfov deci nu au nici un interes sa ii scoata afara din Bucuresti asa cum legea o spune. Tocmai de aceea se inteleg cu companiile mari din Bucuresti sa tina preturile jos pt a face loc pe piata la aprox 20000 de taxiuri si in felul acesta toata lumea castiga o “Paine”. Evaziunea fiscala in aceast domeniu este undeva pe la 80%. Cum? Simplu . Toti soferii au carti de munca ” contracte de munca” la 2 ore cine are contract la 4 ore e caz fericit. Toti soferii anuleaza bonurile fiscale pe care clientii nu le solicita prin mai multe metode cele mai cunoscute fiind quartul si sarma metalica aceasta din urma pt aparatele de taxat selirom. 100 % din soferii la “plan” adik cei ce nu au licenta de taxi a lor si nici masina lucreaza 12 ore fizic pe strada pe zi daca este cu coleg si eventual 14-15 ore daca lucreaza singur pe masina binenteles platind plan 6 zile pe saptamana , nu au concediu de odihna adik nu li se acorda de catre patron. Respectivul spune ” poti sa stai cat vrei acasa dar mie imi aduci planul ” , plan ce se situeaza pe la valoarea de 70 ron fiecare taximetrist la plan de 12 ore” adik cu coleg” sau 100-120 ron singur pe masina / pe zi. Nu se acorda zilele de liber legal ex 1,2 ianuarie , pastele, 25,26 decembrie etc. . La toate astea se adauga si munca istovitoare a taximetristului zi de zi in traficul infernal din Bucuresti si binenteles ca trebuie sa cunoasca si un “pic” din strazi daca vrea sa prinda niste comenzi. Apropo castigul unui taximetrist este in medie undeva la 20 ron pe ora dar pot fi si zile nasoale rau, din care se scade planul gazul si eventuale mici cheltuieli ( apa tigari sucuri) produsi in general 80% din comenzile preluate si vreo 20% cu strada. Pe luna un taximetrist mediocre ramane cu aprox 1500 Ron si un taximetrist bunicel cu 2000-2500 ,atentie! suferind din toate punctele de vedere si fara pensie. In schimb Uber intra nestingherita pe piata neavand un statut clar practic ei facand transport public in regim de taxi dar nu respecta reglementarile ca “ceilalti” . Pt cine nu stie pretul de 1,39 nu acopera cheltuielile de exploatare decat prin evaziune fiscala. Nu isi asuma reponsabilitatea persoanelor transportate neavand asigurare de persoane si bagaje. Deci aceste lucruri nu tin de concurenta ci de o grava indiferenta de vid legistativ si de mafie in institutiile statului si de indiferenta beneficiarului direct adica clientul transportat. O zi buna va doresc
Am raspuns la cele mai frecvente intrebari legate de Uber aici https://youtu.be/-LTdThl4hzc
Nu prea mai renteaza UBER. Din pacate si administratorii de la Uber sunt autisti si nu prea ii baga in seama pe parteneri. Ei au impresia ca se spala pe maini, odata ce ii obliga pe soferi sa aibe firme. Insa problema mare este ca Uber nu mai este rentabil pentru parteneri si in cazul asta, soferii or sa se retraga. Atunci sa vedem de la cine isi va mai lua Uber comisionul de 25% plus TVA intracomunitar de 5 %.
De ce spun ca sunt autisti? Le-am semnalat doua probleme punctuale:
1. Se ajunge la client, insa pasagerul nu este la locul indicat, ori da coordonatele gresit, ori este comod si vine in 5 10 minute, chiar un sfert de ora. Tu blochezi traficul, trebuie sa te misti, sa suni clientul etc. Le-am propus ca pornirea cursei sa inceapa odata ajuns la locul indicat de client, pentru ca el sa fie un pic constrans si sa ajunga mai repede la comanda. Intr-o seara am pierdut cel putin o ora si jumatate per total din aceste asteptari. Nu mai spun de benzina consumata, nervi pentru ca blocam traficul etc.
2 . Problema cu distribuirea curselor. Aplicatia mi-a dat curse de multe ori si la 6 km sau chiar 8 km. Daca pasagerul merge 3 km + 1 km ca sa iesi dintre blocuri, inseamna 10 km. Le-am sugerat celor de la Uber sa micsoreze distanta pentru comenzi.
La ambele probleme mi s-a raspuns ca tariful minim este de 8 lei si este suficient. O aberatie mai mare ca asta nu am vazut. Din cei 8 lei, Uber opreste comisionul si soferului ii revin 6 lei. In acest caz cum naiba sa faci 10 km in Bucuresti, sa platesti benzina, taxe si impozite firma + masina, reparatii, asigurare etc. Practic vii cu bani de acasa, pentru ca Uber sa incaseze 30%. Ganditi-va ca foarte multe curse sunt de 6 lei.
Si ultima problema pe care o ridic vizavi de UBER
Ei te obliga sa ai personalitate juridica si sa faci contract cu Uber. In cazul asta Uber si-a luat mana in sensul ca ei iti furnizeaza o aplicatie si atat. In rest te priveste legalitatea, plata impozitelor etc. Insa lucrurile se schimba radical daca tu ca societate comerciala prestezi servicii de transport public…. automat trebuie sa ai licenta de transport.
Deci sa fi partener Uber nu mai este rentabil. Exista solutii la aceste probleme, dar ar trebui sa ma angajez manager la ei, ca nu le dau sfaturi gratuite
Uber e în afara legii. Căutați si citiți Legea 38/ 2003 privind Transportul în regim de taxi si inchiriere să vedeți cât condiții trebuie îndeplinite pentru a transporta persoane.
Este o diferenta mare intre taxi si uber sant sofer taxi din 10 oameni nu sunt toti de treaba asa ca e clar ca si printre noi exsista soferi care nar trebui sa faca taxi dar aia nu inseamna ca toti santem la fel important si nu prea stiut este faptul ca un taxi legal pe linga asigurarea obligatorie mai are o asigurare de persoane tot obligatorie an regim de taxi si orice persoana care se urca in taxi pe durata calatoriei este asigurata in caz de accident primeste acea asigurare si poate sasi faca tratamentul sau ce are nevoie pe cand la uber sau alte astfel de aplicati primeste scuze si asta e
@Fost sofer UBER in Brasov.
Intr-adevar este o mare porcarie pt soferii colaboratori. O data ca te obliga sa infiintezi firma (SRL sau PFA) sau iti ofera posibilitatea sa colaborezi cu o firma agreata de ei. Insa in a doua situatie firma respectiva opreste comision si impozitul la stat 16%. In concluzie, 25% comisionul UBER + 4% firma + 16% impozit = 45%, deci soferul ramane cu 55% din care scazi benzina, spalatoriile, consumabile masina. NERENTABIL
Doi la mana, o mare vrajeala cu acele bonusuri. Pe principiul atractivitatii prostilor. NU stiu cati soferi au primit in realitate acele bonusuri. In plus, se modifica rating-ul in aplicatie total aiurea astfel incat sa nu poti obtine acele bonusuri.
M-am lamurit si cu aceasta teapa pusa la cale de UBER Romania
PS. NU zic ca nu este o idee buna “ride sharing” insa nu cum se procedeaza la noi in tara. Aici s-au adaptat la japca care este prezenta in toate domeniile de activitate si sclavagism benevol
Salut , in Galati cand ajungeti ?
Salut. Pentru mai multe informatii despre Uber si conditii puteti sa intrati pe portalul partenerilor Uber -> http://sofer.online
Va puteti inscrie ca sofier sau ca administrator de flota, succes.
Dintre clienții Uber, a pățit cineva sa i se ia mai multi bani de pe extras, adică să apară curse un plus? Eu am pățit-o, m-a anunțat banca.
Salut, Pe mine ma deranjeaza atitudinea celor gen “Manafu” si a altora care platiti sau nu impartasesc ideea…. ce bine este cu Uber ce dulce este zaharul. Fara sa aiba pic de discernamant sau minime cunostinte sociale,legale si de bun simt. Inainte de a insira ineptii si a indrepta catre o lumina favorabila o activitate infractionala la care suntem cu totii martori ar trebui sa ne gandim totusi pe termen lung unde se va ajunge. Cel mai tare ma deranjeaza ca si client faptul ca banii pleaca din tara.Uber nu plateste taxe de drum dar distruge drumurile. Iar noi spunem ce bine ca a venit uber sa ne fure cu acordul nostru. Dar noi nu traim in Romania si nu ne intereseaza aceste lucruri importante……Uber vorbeste despre mediu si orase mai libere circuland cu ei. Manafu ce zice merg la birou cu ei in fiecare zi m-au luminat!……Orice om zdravan la minte ar trebui sa spuna, daca ne dorim aer cu cat mai putine noxe si fara aglomeratie, hai sa folosim transportul public!!!……taxiul trebuie sa fie ultima optiune si doar in caz de urgenta.Dar uber ce face, ofera un tarif de 1.3 care concureaza inclusiv cu autobuzul si provoaca pe toti oameni sa foloseasca uber blocand circulatia autobuzelor si crescand nivelul de poluare…..Eu cred ca aceasta companie trebuie inchisa pana la stabilirea unei legi…..nu vad de ce este lasata sa fure…..spaga oare sa fie …..motivul……evident ca da!
Andrei, nu m-a platit nimeni sa scriu acest articol. Cand a fost sa critic, am criticat. Pe mine ma deranjeaza ca vii si spui ca te deranjeaza atitudinea mea, fara sa spui ce “problema” ai tu cu Uber. Pentru ca asa as putea sa iti raspund concret, desi nu sunt obligat.