Când eram mic am vrut să mă fac olar. Nu mai știu de ce, dar părinții mi-au reamintit mereu în glumă ambiția din copilărie. Apoi am vrut să construiesc vapoare și să pilotez avioane. M-am hotărât să mă fac jurnalist destul de târziu, zic eu, dar la timp dacă mă raportez chiar și la generațiile de astăzi, care până în ultimul an nu știu ce vor să facă mai departe.
În al doilea an de facultate, l-am întâlnit la un seminar pe profesorul Cezar Tabarcea, care a vrăjit efectiv audiența cu poveștile despre relațiile publice. Mai apoi, lucrând în radio, făcând practică mai degrabă, fără să fiu plătit cel mai adesea, am descoperit lumea publicității. Moment în care am început să frecventez Bibliotecă Națională câteva zile pe săptămână, unde citeam și copiam din cărți vechi din anii ’60 – ’70. Internetul era foarte la început și aparițiile de carte de specialitate erau foarte reduse.
Primul meu loc de muncă adevărat mi-a adus și primul calculator legat la Internet. Am deschis atunci o mare cutie cu bunătăți, ce mi-a consumat multe weekend-uri în următorii 3-4 ani. Veneam la birou sâmbătă sau duminică și căutăm să învăț Internet. Și cred că am învățat bine. Singur și de data aceasta. Am condus la scurt timp câteva echipe de publishing online și mai târziu chiar am creat un business bazat pe experiența mea pe Internet.
Oportunitățile copiilor de astăzi
Se tot vorbește despre provocările sistemului de învățământ actual. Se tot dau exemple din alte țări, de obicei din țările scandinave. În Finlanda, de pildă, se preconizează o schimbare a modulului tradițional de predare pe materii, iar în Norvegia, o școală a adoptat învățământul interdisciplinar deja de 40 de ani.
În România, sistemul de învățământ oferă încă performanță, dovadă fiind multiplele premii primite de elevii români în competiții internaționale. Cu toate acestea, noile generații au nevoie de noi stimuli, noi teme și de o pregătire diferită de cea a noastră sau a părinților noștri. Pentru aceasta este nevoie deci de o reîmprospătare a sistemului (foarte vechi), care va veni probabil la un moment dat.
Până atunci, mulți părinți aleg sistemul de învățământ privat pentru copiii lor, care adoptă tehnici de învățare și discipline actuale pentru dezvoltarea școlară și personală.
Liceul Internațional Avenor, acreditat Cambridge, organizează pe 7 mai, la București, Ziua Porților Deschise pentru elevi și părinții lor. Elevii liceului vor avea posibilitatea de a studia limbi străine, științe umaniste, științe, matematică, precum și materii vocaționale și tehnice. Programa liceului va include, de asemenea, un program CAS:
• Creativitate: arte, revistă școlii, producții de teatru, evenimente muzicale;
• Acțiune: evenimente sportive, o alimentație sănătoasă, abilități de studiu, consiliul elevilor;
• Serviciu: proiecte de caritate și voluntariat în România și pe plan internațional.
Mai mult, Avenor are și un program de burse care i-ar bucură pe mulți elevi. Participând la vizita în liceu, puteți afla mai multe informații despre metodele de predare și dezvoltarea personală a fiecărui elev. Cei interesați se pot înscrie pentru vizită aici.
Eu am crescut într-un sistem care încuraja învățatul “pe de rost”. Mă bucur că astăzi, în multe școli, există deschidere către metode noi de învățare, la nivelul timpurilor în care trăim.
Sursa foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com
***
Blogul Manafu.ro face parte din campania de promovare a Liceului Avenor.
Taxa de școlarizare pentru clasa pregatitoare anul 2014-2015 este de 6200 Euro/an și se referă la perioada septembrie – iunie.
OMFG! Si pun pariu ca geniile Romaniei nu au facut liceul aici.
Daniela, exista si un program de burse, sa nu uitam si acest aspect. In general, scolile private care vin cu o abordare deosebita presupun niste costuri mai mari. Cred ca o scoala privata obisnuita are costuri intre 3.000 si 4.000 de euro. Iar cele mai scumpe ajung pe la 18.000, daca nu gresesc. Tindem sa ne raportam mereu la bani, insa uitam adesea implicatiile.
Si care sunt acele abordari deosebite? 🙂 Eu as prefera liceu privat, unde elevul este deja mai dezghetat la minte si de acolo sa porneasca cu ceva invataminte solide – sa fie practic pregatit pentru facultate si dincolo de ea.
Ma refer la faptul ca ar putea invata ce presupune sa devina doctor, politisc, pompier si alte meserii placute copiilor. Faptul ca dai o gramada de bani si inveti aceleasi lucruri pe care le-ai putea invatat la o scoala de stat poate mult mai bine si ca exista afterschool (ceea ce mai nou exista si la scolile de stat)…
Si inca o chestie, sa nu uit. Cu atatia bani, copilul nu v-a stii niciodata ca posibilitatea de a ramane corigent/repetent exista.
Din an in an sunt tot mai slabi. Am dat si eu testele lor, de la bac la admitere la fac (ce nu dau multi azi. mate si fizica la nivel de admitere). Astazi e penibil… Toti cred ca daca fac o FEEA pot fi programatori. Sau ca ei au ajuns acolo…si sunt mai buni ca altii nu au ajuns. In ordinea mediei… de la licee in care mediile sunt….cel putin subiective.
Si acum in anul doi, toti se bucura ca vor fi programatori…developeri… si incearca Programare 1… C#… pica 70% din ei. Dar stii care e adevarata problema? Ca sa inveti C# e usor, e doar 10% din a fi developer. Facultatea nu te invata JacaScript, nu te invata Agile Tech, nu te invata nici macar Python.
Inveti in limbaj pe obiect pe care nu il vei intelege vreodata… asta face facultatea. si asta e tristul adevar. Toti fac C#… dar toti folosesc Java la munca. Macar de ar invata C#… macar. sa fii bun, conversia e simpla. Dar momentan… 1% reusesc…