La fiecare eveniment pe care îl fac sau la care particip, aud de noi oportunităţi, de la vorbitori, dar mai ales de la participanţi. Şi de multe ori, aud că mari companii caută noi oameni pe digital şi social media. Îşi doresc recomandări bune.
De exemplu, am acum “cereri” de candidaţi pentru job-ul de digital marketing specialist, de la două mari companii. Se cere experienţă în domeniu de cel puţin 2-3 ani. Şi “abia” a început anul!
Din ce văd, există tendinţa de a avea un om dedicat pe digital în fiecare companie. Unele au echipe deja de mulţi ani, altele au lucrat cu agenţii şi au nevoie şi de un om intern. Sau separă digitalul de social media. Mai mult, există companii care îşi “digitalizează” marketingul cât mai mult. Raluca Kisescu, marketing director la AVON, spunea în e-book-ul 65 de previziuni digitale că:
“Eu mă bucur să am mai mult de 50% din intreagă echipă de marketing (planning, PR, advertising, digital) din generaţia Y sau chiar Z. Şi după ce întreagă echipă de marketing va fi masterandă în digital, uşor, uşor, dar totuşi rapid, întreaga organizaţie va trebui să se supună botezului digitalului”.
Dacă ne uităm pe site-urile cu anunţuri de job-uri, există mai multe oportunităţi în digital acum decât oferă advertising-ul sau PR-ul. Şi cele mai multe oferte vin chiar de la agenţiile de publicitate şi relaţii publice. Cum spuneam însă, simt o creştere a cererii din partea companiilor.
Toate aceste semne mă fac să cred că există acum oportunităţi de carieră pentru toată lumea. Şi pentru începători, şi pentru cei cu experienţă. Trebuie doar să faceţi un mic efort de a învăţa un nou limbaj. Mergeţi la cursuri (cele puţine câte sunt), învăţaţi din webminarii, încercaţi şi cursuri online, citiţi în timpul liber sau alegeţi să daţi un restart şi să o luaţi de la început.
Săptămâna viitoare, la Digital Marketing Forum, se întâlneşte industria online-ului. Şi din agenda evenimentului văd cât de mult şi de repede se schimbă domeniul. Evoluţia e fantastică şi cere specializare, un alt subiect interesant pentru cei care vor o carieră în digital. Acum, mai mult că oricând, pot spune că specializarea în digital e viitorul.
Primul anunţ public pentru un job de specialist de social media a fost dat pe acest blog. Tot pe acest blog, spun acum că noile cariere în comunicare se construiesc mai uşor dacă alegeţi digitalul. Aşadar puneţi mâna şi învăţaţi digital marketing!
***
Cum va aparea intrebarea “Unde se poate aplica pentru cele doua job-uri pe digital?”, raspunsul ar fi “La cristian.manafu[@] gmail[.]com”. Nu sunt insa implicat in procesul de selectie. Doar dau mai departe CV-urile primite.
Sursa foto: © Leaf | Dreamstime.com
Pentru forumul de anul acesta nu cautati bloggeri oficiali?
[…] Puneti mana si invatati digital marketing!. Se cere cam peste tot. […]
[…] fac asta ca o consecintă unui articol citit la Cristi Manafu. Articol prin care Cristi promovează ideea, mai bine zis oportunitatea, de a lucra în marketingul […]
Digital Marketing Forum, precum si alte conferinte de acest gen, au nevoie de o a patra taxa de participare, pentru una sau doua persoane:
Optiunea – Incepator, generatia “xyz”, cu online-ul in sange si bataturi in buricul degetelor, datorate tastaturii, dar care absoarbe constant informatii si vrea sa le puna in practica.
Taxa – O scrisoare motivationala care sa convinga organizatorul ca, desi nu are bani, merita sa fie prezent la eveniment. Asadar, 0 Euro + TVA.
🙂
Cei care lucrează acum în acest domeniu sunt considerați mai degrabă experimentaliști.
Dar sa nu uitam ca inainte sa invatam digital marketing ar trebui sa invatam marketingul clasic.
Este important marketingul digital pentru o companie.