Am tras deja câteva semnale de alarmă faţă de felul în care prezenţa brandurilor pe Facebook s-a deteriorat în ultimii ani. Cel mai recent post al meu titra: “Acum este oficial: Facebook va fi pe bani!” şi vorbea despre măsura de a reduce apariţia mesajelor promoţionale ale companiilor pe paginile lor. Iar măsură era preconizată pentru acest început de an.
Sunt însă brandurile atente la schimbările Facebook? Vor continua ele să aloce resursele – ca până acum – pentru a genera engagement, Like-uri şi Share-uri ori vor reuşi să nu mai cheltuiască timp şi energie pe ideea că “Facebook este gratuit şi ajunge la toată lumea” şi vor accepta ce este el de fapt: un instrument de marketing pe bani?
Dacă nu credeţi în schimbare, parcurgeţi cu atenţie infograficul următor. E grăitor!
[…] O imagine realistă a relației complicate dintre branduri și Facebook. […]
Nu se vede pădurea (realitatea) din cauza copacilor, care sunt cifrele. O companie ca aceasta trăiește de fapt din aceste cifre de monitorizare a traficului și a click-urilor, care nu prea au semnificații în realitatea mai puțin virtuală.
Poate altfel să stea situația în țările bogate unde banii circulă pe mai multe canale.
Părerea mea este că dispariția Facebook pentru utilizatorii români ar fi similară cu închiderea Antenei 1, a Realității TV sau a oricărui alt post comercial de televiziune: nu le-ar afecta cu nimic vizibilitatea. Așa că, dacă va-ncerca să se transforme în instrument de marketing pe bani, va cam dispărea din preferințele companiilor.
Și e așa cum ai spus în alt articol: tot ce pare gratuit ajunge să ne coste mai scump, în final. Dar asta o aflăm doar când avem bani 🙂
imi place cum integrezi infograficele pe blog!
Multumesc, Andrei! Apreciez cand oamenii apreciaza ca poti face content curation cu content-ul altora, salvand timp cititorilor. De altfel, infograficele au fost facute pentru a fi raspandite pe bloguri si in media. Trebuie doar sa alegi ce e relevant pentru publicul tau si sa vii cu o interpretare proprie!
Ma bucur ca nu esti ca acei comentatori care se ascund dupa un nickname si o adresa falsa de e-mail. 🙂