La început de 2015, putem spune că Facebook ne-a atras atenţia cu o nouă jucărie. Facebook @ Work promite o aplicaţie dedicată pentru companii, în care angajaţii să se conecteze şi să împărtăşească proiecte şi evenimente. Astfel, utilizatorii vor avea un profil de business separat de cel personal.
F@W îmi aduce aminte de Yammer, platforma de microblogging pentru companii, născută în momentul de maxim buzz de care s-a bucurat Twitter şi cumpărată ulterior de Microsoft, pentru 1,2 miliarde $, în cash. Povestea se termină în 2014, când produsul este integrat în suita Office 365.
Noul copil al lui Facebook are şanse mult mai mari să rămână în viaţă şi să creeze un nou tip de reţea socială: in-house network, i-aş zice eu. Trebuie să recunoaştem că folosim Facebook în timpul orelor de program, însă nu aşa de mult în interes de serviciu. Sau deja a devenit un fel de YM intern?
Facebook vs Slack
Slack este cel mai “sexy” start-up al momentului, o aplicaţie care aspiră la titlul de centru de comunicare suprem al companiei. Slack se integrează deja cu Dropbox, Twitter, Google Plus şi alte 60 de instrumente online şi mobile. În octombrie 2014, peste 30.000 de echipe foloseau aplicaţia, iar aproape 270.000 de utilizatori se conectau zilnic.
Slack a avut o evoluţie destul de rapidă, însă e departe de succesul unor fenomene precum Whatsapp şi Instagram, ambele ţinte ale Facebook. Şi atunci de ce gigantul reţelelor sociale intră pe “felia” unei aplicaţii aflată încă la început de drum? Vrea să evite pierderea unui tren(d)? Vrea să scutească o investiţie de miliarde viitoare?
Ce urmează?
Să ne gândim puţin cum a evoluat telefonul mobil: de la voce la SMS, apoi la MMS, după care la Internet şi de 8 ani la un mediu dominat de aplicaţii. Vorba “există o aplicaţie pentru orice” nu este deloc o fabulaţie. Avem aplicaţii pentru lucruri la care nu ne-am gândit până acum.
E timpul cumva ca şi Facebook să evolueze cât de curând, de la statutul de instrument de sharing şi networking la o suită de noi utilizări, nebănuite poate acum. În ultimii doi ani, a făcut paşi rapizi spre a deveni o platforma de advertising viabilă şi a turat maşina de făcut bani. Acum creează un tool enterprise. Ce urmează?
Tu foloseşti Facebook în interes de serviciu?
Că suntem conectaţi la Facebook aproape non-stop nu este o mare revelaţie. Mi-ar plăcea însă să văd cât de important ar putea deveni Facebook în viaţă unei companii. De aceea, va invit la un scurt sondaj.
Sursa foto: Master OSM 2011
M-am uitat si eu zilele trecute, insa, din pacate, Facebook @ Work e disponibila doar in US. Bleax. 🙂
Si cica trebuie sa te accepte FB in programul Beta.
O conditie mai usoara, totusi, decat prima 🙂