Numarul job-urilor din social media sau aplicatii in acest domeniu a crescut in ultimul an. Nu exista o statistica, insa avem semnale atat din partea agentiilor care angajeaza in mod constant, cat si din partea companiilor de toate marimile care au inceput sa integreze postul de social media specialist.
Mai mult, merita mentionat aici si primul Master de Social Media, ce s-a lansat in noul an universitar la SNSPA.
Cum pornesti o cariera in social media
Cei mai multi care se afla la inceputul carierei urmaresc un anumit job sau macar sa intre in domeniul dorit. Social media e un teritoriu nou, care avanseaza mult mai rapid decat specializari traditionale din marketing si comunicare.
Daca te pasioneaza domeniul si te gandesti sa te specializezi, iti recomand sa parcurgi cu atentie studiul “The State of Social Media Employment 2014”. Dincolo de cifrele unei cercetari, vei afla care sunt tipurile de job-uri in social media si cu ce atributii vin, cat de repede se avanseaza si care sunt salariile.
Cercetarea a fost initiata de Evensys, Career Advisor si Stillae, cu sprijinul Ancai Tenita (ZeList), si prezentata in premiera la Webstock 2014.
Sursa foto: © Melpomenem | Dreamstime.com
[…] via Cristian Manafu […]
Parcă n-ar fi rău, totuși, să mai citească și altceva în afară de studiul acela. M-ai păcălit cu titlul. Așa am intrat în text, de pe Google. Eram curios să văd ce bibiliografie există pentru așa ceva. Miseleading headline. Te depunctez
Miorito, cateodata un titlu misleading te face mai atent(a) la ceea ce e cu adevarat important… Nu exista o bibliografie pentru a incepe o cariera in social media. Exista carti si cursuri care te pregatesc pentru social media, dar nu neaparat iti ofera o imagine asupra carierei. Daca vrei insa sa faci o cariera in domeniu, apoi acest studiu e cea mai buna lectura.
[…] Via Cristi […]
[…] Ce sa citesti inainte de a porni o cariera in social media […]
Tocmai că nu îmi imaginam cum ar putea exista așa ceva. De aceea m-a atras titlul. Cât despre studiu, nu prea înțeleg eu cum e făcută diviziunea muncii în felul acela. se cam întrepătrund atribuțiile, skill-urile, know-how-ul. PArcă e cam exagerat. Ceva e genul: prelucrător prin așchiere, prelucrător prin așchiere de seară și prelucrător prin așchiere de noapte. Nu știu cât de corect sau logic e. Parcă înceracă să inventeze cât mai mult epoziții pentru același lucru.
Ce diferențe or fi între online PR consulant și social media specialist, nu prea îmi dau seama. Sau, ce are în plus un social media manager față de un online manager?
Poate sunt eu cârcotaș, dar ca om cu vreo 10 ani în spate în comunicare, văd cam exagerată diviziunea muncii. În fellul acesta.
Legat de bani. Păi, dacă online PR consultantul chiar știe PR, 400 de euro e bătaie de joc. Cine știe ce o însemna PR în cazul ăsta?
Am scris ca un analfabet
[…] Ce sa citesti inainte de a porni o cariera in social media- Manafu […]
Slabute salarii..,mai bine pe cont propriu… desigur dupa ce ajungi la un anumit nivel.
Buna Cristian , cine a castigat aici ? https://www.manafu.ro/2014/09/o-solutie-eficienta-pentru-motivarea-angajatilor-si-a-partenerilor-de-afaceri/
Observ ca sunt si salarii de peste 2000 de euro, ceea ce inseamna ca un SM Manager de acest nivel conduce si o echipa. Era interesant de aflat si ce marime are un astfel de departament si care sunt industriile care pun cel mai mare accent pe activitatile de SM.