Acum cateva saptamani, un om de PR voia sa afle ce fel de aparat foto folosesc. Intrebarea aparea la o saptamana dupa ce publicasem pe blog postul “Ce camera foto imi recomandati?”. Intamplarea facuse sa aleg brandul pe care PR-istul il promova. In ultimul moment insa, cineva m-a convins sa aleg un alt producator. Omul meu de comunicare nu a stiut acest lucru si probabil nu va sti niciodata.
Cand am anuntat ca sunt in cautarea unui aparat foto, un alt om de PR a vazut intentia mea dupa cateva zile. Imi oferea sa testez camera unui alt brand. Era deja prea tarziu, dar macar a folosit momentul pentru a crea o oportunitate de PR.
Cu aceasta mica intamplare in minte si cu altele observate pe alte bloguri, m-am gandit sa ofer cateva motive pentru care oamenii de PR ar trebui sa renunte macar 5 minute pe zi la scroll-ul “infinit” pe care il fac cu abnegatie pe Facebook si sa deschida in schimb un RSS Reader, in care cel putin sa scaneze titlurile posturilor.
Poti crea o oportunitate de PR
Mass-media nu mai e ce a fost din multe puncte de vedere, iar mediul online si-a dovedit utilitatea in ultimii multi ani. Un post pe un blog iti poate aduce o buna ocazie de a promova brandul unui client sau a inchega o relatie cu bloggerul respectiv pentru oportunitati viitoare. Suntem in momentul in care totul devine social (si implicit personal), iar pe acest nou teren, ceea ce numim PR s-ar putea traduce de acum inainte in personal relations.
Poti afla ce provocari te asteapta
Putine situatii de criza pornite de pe bloguri au avut impact national, insa pentru cele mai multe companii, micro-crizele de pe bloguri au condus la pierderea unor clienti sau la “castigarea” unei imagini nefericite. “A fi pe faza” conteaza astazi foarte mult in meseria oamenilor de PR. Daca problema este cat de cat grava, chiar si fara sa citesti bloguri, ea va ajunge la tine prin cineva. Dar poate fi prea tarziu.
Poti afla ce face concurenta
Nu stiu daca oamenii de PR se bucura de necazurile concurentilor (probabil dupa cu e natura umana a fiecaruia), insa in afara de momentul de fericire, pot simti si daca criza celorlati ii va afecta si pe ceilalti jucatori din industrie sau daca exista o oportunitate pentru brandurile de care se ocupa.
Poti invata lucruri noi
Unele bloguri chiar ofera noutati pe care fie nu le vezi in alte parti (i.e. Facebook), pe care nu ai timp sa le selectezi sau nu stii de unde sa le iei. Aceste lucruri noi fie te tin informat, fie iti dau idei pentru campanii, fie creeaza oportunitati pentru clienti.
Lista ramane deschisa pentru orice alte sugestii. Le astept cu interes in comentarii.
Sursa foto: Sebastiaan ter Burg
Citesc bloguri de specialitate pentru a ma motiva. Pot înțelege modul de gândire al unor oamenii de succes, si astfel eu pot evolua mai departe.
Altfel spus, ție îți pare rău că ai fost nevoit să îți cumperi un aparat foto, când o puteai pune de o campanie/un advertorial. Când articolele de pe bloguri vor fi sincere, atunci poate își vor crea o impresie reală PRiștii… Până atunci, lasă-i să o ardă dubios pe Facebook.
[…] De ce e bine pentru un om de PR sa citeasca bloguri? […]
N-ai inteles nimic, Serban! Poate incerci sa nu mai treci totul prin filtrul personal. Oamenii mai vad si altfel lucrurile.
Prin ochii celor care-i plătesc sau cum?
serban, ma intreb de ce tot imi pierd timpul cu raspunsurile. e clar ca ai o imagine deformata a multor lucruri sau nu stii despre ce vorbesti. pacat!
Poate pentru că unii au răspunsuri prețioase.
Ce camera ti-ai luat pana la urma?