Desi inca nu e lansat si a dezamagit o buna parte din fanii produselor Apple (cel putin cu pretul si designul), ceasul mult asteptat marcheaza un important moment in piata.
Zona ceasurilor inteligente se agita de cativa ani deja. Cativa producatori independenti si-au gasit early adopters, in timp ce marile nume cauta sa tina pasul cu timpurile.
Asta imi aduce aminte de inceputurile MP3 Player-elor, cand cativa producatori (Archos, Diamond, Creative) incercau sa ne faca sa le cumparam dispozitivele un pic ciudate. Apoi a venit Apple cu iPod si a facut regulile jocului.
Cu toate eforturile lor, Samsung, LG, Motorola si independentii nu au puterea sa fie game changers. Apple are. Si mai are toata experienta stransa de la iPod pana la iPad.
Secretul este in aplicatii, nu in hardware. Toti jucatorii de mai sus si alte cateva companii chineze mari pot livra un hardware mai bun, chiar si un design mai deosebit. Apple insa a stiut mereu insa sa ne faca sa ne dorim un lucru, sa ii gasim trebuinta chiar si atunci cand nu e absolut necesar. Si totul a pornit de la aplicatii si utilitatea pe care acestea au dat-o dispozitivelor cu mar-putin-muscat.
Ceasul Apple va fi un hit. Se va vinde in mai multe exemplare decat toate celelalte la un loc. Insa cu tot optimismul meu si cu toata experientele trecute, compania trebuie sa ne convinga si mai ales sa se convinga ca nu e un fad. Daca ceasul e o componenta importanta in strategia Apple, toata familia smart watch va evolua. Daca e doar o fita de moment, era ceasurilor inteligente va apune probabil mult mai repede decat ne putem inchipui.
Ceasul asta este un alt iRahat din aceeasi categorie a inutilitatilor ca 90% din ce inseamna Apple.
Eu totusi sper ca Apple va cadea in cap o data pentru totdeauna, avand in vedere maniera complet nesimtita in care isi tin utilizatorii captivi cu aceste iPorcarioare foarte frumoase, extrem de scumpe, uzate moral inca de la aparitie (!) si in mare parte inutile.
Exista limite si la snobism. Desigur, in favoarea altui snobism, dar tot e bine.
Da, Robo! Si cu toate astea Apple a batut un nou record de precomenzi, nu?
da, pai n-am pretins ca inteleg exhaustiv lumea si viata in toata complexitatea ei.
si nici nu sunt atat de idiot incat sa zic ca toti aia carora le place Apple sunt niste sectanti spalati pe creier carora li se pare ca sunt mai frumosi, mai buni si mai cool daca au un iDevice, desi sunt convins ca sunt multi si din astia – oameni care ar cumpara si un iRahat la o adica.
Apple sunt, fara indoiala, o companie cu un marketing absolut genial si sunt multe de invatat din modelul lor de business, if one was so inclined.