Coboram acum o luna de la Castelo de São Jorge, pe stradutele intortocheate ale Lisabonei, cand am fost depasit de o masinuta electrica. Nu am apucat sa ii fac o poza pe loc, dar am gasit-o parcata doua stradute mai jos. Am urcat apoi imaginea pe Instagram si Facebook si mi-am intrebat prietenii online: “Unde gasesc sa cumpar asa ceva in Bucuresti?”.
“Se numeste Twizy si nu este comercializata in Romania”, am aflat atunci pe Facebook. Poza nu a ramas neobservata. La foarte putin timp, cateva zile, echipa Renault Romania m-a contactat. Twizy urma sa se lanseze oficial si pe piata locala. Din vorba in vorba, am ajuns sa primesc in premiera, la test, un exemplar.
Cateva lucruri despre Twizy
In aceasta dimineata, a pornit campania de comunicare in Romania. Deci va pot spune si eu cateva lucruri inainte de test.
Twizy este un cvadriciclu 100 % electric. Are o autonomie de 100 km si se poate bransa la orice priza de 220 V. Bateria se incarca complet in 3 ore si 30 de minute. In Romania, Twizy e disponibil in doua versiuni, pornind de la 7.000 euro (TVA inclus), la care se adauga chiria lunara a bateriei.
Cine vrea sa testeze un Twizy?
Cum imi place sa impart tot ce e mai bun cu prietenii online, lansez o invitatie publica pentru cei interesati sa incerce timp de cateva zile un model de la Renault.
Daca doresti sa testezi un Twizy, pune o intrebare despre cvadriciclu in comentarii. Voi alege prin tragere la sorti un castigator saptamana viitoare. Intrebarile vor primi raspunsuri intr-un post viitor pe blog.
UPDATE: Castigatorul unui weekend cu Twizy este Gabriel Oprescu.
Cand o sa se dezvolte tehnologia supercapacitorilor, atunci nu se va mai pune problema acumulatorilor.
Care sunt cele 2 versiuni disponibile?
Salut,
Sunt curios daca exista suficient spatiu pentru pasagerul din spate.
De asemenea care este timpul de incarcare pentru un rulaj maxim de 100 km?
Multumesc,
Marian
ce gluma proasta.
30 Euro/luna chiria bateriei pentru maxim 2500km/an
la un calcul simplu rezulta o medie de 200KM/luna la un cost de 30 Euro
E ca si cum ai merge cu o masina pe benzina cu un consum de 10l/100km
;(
Are sistem de recuperare a energie de franare? Daca da, cat de mult ajuta in traficul bucurestean?
Nu crezi ca autonomia de doar 100 km o sa fie un impediment urias ? Nu oricine o sa fie multumit de ideea de a avea o “masina” cu care sa se poata plimba doar cate 100 de km inainte de a o reincarca si mai apoi sa plateasca si cate 30 de euro lunar pentru chiria bateriei …
2 intrebari:
1. cat tine bateria la functionare in standby?
adica eu plec in concediu, o duc la aeroport in parcare, vin peste vreo 1-2-3-4 saptamani. o mai gasesc functionala sa ma duca pana acasa (deci vreo 30km macar)?
2. cum arata caracteristica procent incarcare/timp?
inteleg ca incarcarea total a dureaza 3h. dar curba de incarcare e posibil sa nu fie liniara. se intalneste adeseori o incarcare mai rapida pana spre 80% si apoi mai lent pana la 100%. asta depinde si de tehnologia folosita de acumulatori.
intreb pentru ca se poate intampla sa uiti sa o mai incarci si sa te trezesti ca vrei sa pleci cu ea si mai are foarte putin. o bag in prioza rapid. cat trebuie sa astept pentru o incarcare care sa ma tina macar vreo 30km? are cumva si o functie de fast charge pt asemenea cazuri?
Care este viteza maxima?
Am 1.90 m. Incap in masinuta? E reglabil scaunul soferului?
În principiu s-au cam pus întrebările care mă interesează. Aş mai fi curios câte unități se așteaptă Renault să vândă în România.
Se conduce cu permis cat B ?
Exista in dotari a/c ?
La ce concesionar Renault se poate face un drive test?
eu stau la etajul 7. unde gasesc un prelungitor destul de lung ca sa o pot incarca? 🙂
Salut,
Sunt tare curios cum “toarce” motorul electric. Ce zumzet se aude 🙂
Care este consumul de curent la o incarcare completa a bateriei?
In urma cu 2 luni ma minunam in amsterdam cand vedeam destule masini electrice precum Opel Ampera, BMW i3, Tesla Model S, etc. Cu toate ca avem din fiecare si in Romania, nu am vazut un apetit special ptr masini electrice. Intrebarea este daca va reusi Twizy sa sparga gheata? Sa speram! (Btw, chiar sunt curios cum e sa ai o masina electrica day by day).
Ce specificatii mai are masina?
cum ar fi : viteza maxima, capacitate portbagaj?
scuze loc in spate nu portbagaj pt ca nu are asa ceva 🙂 ii poti da tu edit daca poti 🙂
Exista puncte de incarcare in Bucuresti? Odata cu demararea campaniei de comunicare ar trebui demarata si o campanie pentru dotarea statiilor de benzina cu puncte de incarcare 🙂
Se asteapta un viitor stralucit masinilor electrice in curand in Romania? sau va dura mai mult timp pentru acomodare?
Cand testam ZOE-ul ? 😀
Bateria nu poate fi cumparata?
Am citit ca lasa putin de dorit la capitolul confort. Ai simtit fiecare denivelare din asfalt?
Domnule, are geamuri sau nu? Pentru ca din fotografii nu pare. In plus as dori sa stiu daca 1-2 oameni mai solizi o pot ridica de jos si daca nu 2 atunci cati? 🙂 Merge impinsa cand ramai fara baterie? 😛
Cum se comporta in trafic? Cea pe care o testezi ce motor are, de 5 CP sau 18 CP?
cum adica : ” la care se adauga chiria lunara a bateriei.”
Incape un catel pe locul din spate? Nu am vazut niciodata. Cand anunti castigatorul? :))
[…] Pe Twizy l-am văzut pe Facebook, la Manafu. M-am gândit: ce bici… scoo… mașină o fi asta? […]
[…] viteze de maxim 40 Km/h. Bateriile au o autonomie de aproximativ 160 Km.Pana atunci aveti varianta eco Renault Twizy care are o autonomie de 100 km si costa de la 7000 euro. Link stire5. Skype […]
Cred ca e OK pentru cei care vor sa sune din strainatate. Chiar as vrea sa imi spuna cineva (cu Android) daca “makes sense”.
[…] m-am bucurat de lansarea Twizy, dar am venit la test cu inima strânsă. Am citit diverse opinii la Cristi sau la Vali, dar vroiam să văd că așa este. Ei bine, un lucru e sigur: nicio zi nu e […]