Am fost in multe tari, in foarte multe tari. Am fost in insule mici, dar si in mari metropole. Nicaieri, dar nicaieri pe lumea asta nu am vazut o aglomeratie mai mare ca in Bucuresti. Daca a vazut cineva, il rog sa imi arate. Chiar sunt curios.
Si nu vorbesc aici de ambuteiaje, de sirurile lungi de masini care stau cu “zilele” in trafic. Vorbesc despre masinile din oras. Sunt peste tot in Capitala, ca o molima care se intinde pe oriunde apuca. Pe fiecare colt de strada, pe fiecare trotuar pe care stalpii de beton, plastic sau metal nu l-au “protejat”.
O foarte interesanta analiza ne spune ca in Bucuresti sunt inmatriculate 1,1 milioane de masini. Lor nu li se adauga autovehiculele cu numere de Bulgaria sau din alte judete. Nici cele care tranziteaza orasul zi de zi. Probabil tabloul general ar arata foarte infricosator pentru o urbe care nu a fost gandita pentru un asemena flux.
Ma uitam acum cateva saptamani la Istanbul, un oras imens, cu peste 14 milioane de locuitori, care primeste anual peste 10 milioane de turisti si se intinde pe 130 de kilometri. Cam pana la Brasov, ar spune un bucurestean. Ma uitam pe strazi si in ciuda aglomeratiei, nu vedeai masini parcate aiurea sau inghesuite pe orice strada. Sau cel putin nu am vazut eu.
In Bucuresti se construiesc poduri, se largesc trotuarele (ceea ce in esenta e un lucru bun), se creeaza noi spatii goale sau “verzi” (unele foarte patetice, din ce am vazut) si se construies cladiri pe unde se apuca. Oare cand cei cu puterea de decizie se vor opri si vor gandi pentru o clipa? Cand vom fi sufocati deplin?
Sursa foto: © Robert Luca | Dreamstime.com | via Zoso
Toată lumea se plânge de trafic. Toți zic că-s multe mașini în București. Dar nu-i așa că nu ai mai mers de mult cu RATB/Metrorex?
Nu chiar de foarte mult timp, Serban!
Si inca ceva. Eu nu ma plang de trafic, eu ma plang de stivele de masini parcate peste tot aiurea!
Un business foarte bun si extrem de profitabil, extrem de putin folosit in .ro, este parcarea privata. Insa nu parcari private de genul “prinderii” spatiilor de parcare deja existente pe strada, langa trotuar, cum se intampla pe la Romana, in Bucuresti, ori in alte orase ale tarii.
Parcari private, supra-etajate, care din exterior pot fi usor confundate cu niste blocuri de locuinte. In fond, forma e cam aceeasi.
Si nici nu sunt scumpe, pentru soferi, pentru ca s-au dezvoltat sisteme de abonare. Apoi sunt si pazite.
Cel mai bun exemplu de administrare al spatiilor de parcare, si apropiat noua, este cel din Lombardia, unde orasele (mici, mari, nu conteaza) s-ar bloca fara parcarilem private.
Orasul nu a fost gandit si pentru viitor, crezandu-se ca nu va evolua si nu vor fi atat de multe masini. Ar trebui luat exemplul Brasovului care cat de cat a decongestionat traficul cu sensurile unice si locuri de parcare platite pe ora sau zi.
Dar nici romanul nu vrea sa inteleaga… de ce sa plateasca ora de parcare intr-o parcare privata cand o poate lasa unde vrea cum vrea el, exemplul masinilor parcate aiurea pe n locuri in centre comerciale.
@liviu
Daca politia si-ar face datoria (amendarea soferilor care parcheaza neregulamentar), ar avea succes aceste parcari. Altfel, romanul (prin care ma includ si eu) parcheaza cat mai aproape de locul unde are nevoie.
Am parcat in doua randuri fix pe acelasi loc (Stirbei Voda) si de doua ori am fost la un pas sa imi fie ridicata masina (am cotizat de fiecare data cate 200 de lei). Crezi ca a treia oara as mai parca aiurea sau as prefera o parcare legala?
Educatia se face cu forta. Nici vesticii nu s-au nascut civilizati, ei au fost “ajutati” sa devina asa.
Acum m-am intors de la greci, unde am facut o escala in Salonic. Pai Bucurestiul e oaza pe langa Salonic, in domeniul parcarilor.
[…] în urmă cu trei ani peste un milion de mașini în București, la o populație estimată de 3 milioane de locuitori. Orașul nu poate suporta un […]