Ne va lua mult mai putin sa adoptam aplicatiile mobile utilitare decat ne-a luat sa folosim serviciile web de acelasi gen. Spun asta vazand cresterea de aplicatii in segmentul serviciilor de masa. Nu am vazut in nicio capitala atatea aplicatii de taxi ca la noi, de exemplu. “Explozia” lor e un bun semnal pentru piata mobile. Un alt semnal vine din zona bancara si a platilor mobile. Anul 2013 a venit cu o serie de inovatii si un push masiv din partea bancilor. In 2014, vorbim deja de un upgrade la nivelul optiunilor si a a experientei utilizatorilor.
UniCredit Tiriac Bank si-a relansat aplicatia mobila (iOS si Android) mizand foarte mult pe nevoile imediate ale clientilor si oferind o serie de optiuni care imbunatatesc vizibil accesarea serviciilor sale.
Utilizatorii de mobile banking isi pot plati acum facturile de oriunde s-ar afla, intr-un timp foarte scurt (telefonie mobila, gaze, energie electrica0), pot sa efectueze plati rapide folosind cautarea interactiva, sa solicite produse bancare precum imprumuturi sau carduri de credit si sa isi constituie singuri depozite la termen. Totodata, clientii pot afla foarte usor care este cea mai apropiata sucursala a bancii sau care este bancomatul care se afla la cea mai mica distanta, prin intermediul hartii cu unitatile bancii si ATM-uri.
Doua facilitati mi-au atras atentia:
- Mobile Token este solutia care inlocuieste cu succes dispozitivul fizic digipass, folosit pentru a genera coduri de securitate necesare accesului in platforma de online banking sau semnarii platilor initiate in aceasta.
- Procesarea platilor este extinsa fata de casieria clasica cu pana la 3 ore mai mult fata de aceasta. Pentru tranzactiile in lei, clientul plateste jumatate din tariful pentru operatiuni interbancare (intre UniCredit Tiriac si o alta banca) efectuate la casierie, iar cele intrabancare (intre conturi deschise tot la UniCredit Tiriac Bank) sunt gratuite.
Voi ce asteptari aveti de la o aplicatie bancara?