MANAFU*

Abonamente Evensys

Vom renunta curand la socializarea online clasica?

BN-CF160_201404_G_20140403113634

Instagram a introdus mesajele directe la finalul anului trecut. Vine a anuntat acelasi lucru ieri, iar Facebook permite acum apelurile de voce intre utilizatori. Sa ne aducem aminte un pic de afacerea Whatsapp si de tentativa de preluare a Snapchat de catre Facebook.

Toate acestea m-au dus cu gandul la o idee mai veche. Acum 3 – 4 ani, la Webstock, am spus ca in viitorul apropiat ne vom intoarce la comunicarea in grupuri mici, la “comunicarea personala”, asa cum era pe vremuri, cand ne consumam timpul pe Yahoo Messenger, mIRC si ICQ sau chiar pe site-urile de prietenie (dating).

Se pare ca lucrurile tind sa evolueze astfel si mai mult decat atat impactul pe care il are mediul mobil asupra socializarii ne indica tendinta urmatorului an: cresterea mobile media si a socializarii terminalele mobile. Un studiu comScore ne arata (vezi foto) ca americanii acceseaza cele mai populare retele sociale mai mult in mediul mobil (cu exceptia LinkedIn).

In lumina acestor idei, a apelurilor intre utilizatorii Facebook si a cresterii aplicatiilor de mesagerie mobila, credeti ca vom renunta la pisici, selfie-uri si Like-uri in curand?

Mi-ar placea sa dezbatem pe aceasta tema, asa ca va invit sa lasati parerile voastre in comentarii.

7 comentarii

  1. Cata Petru says:

    In tema, excelent clipul 4′ de la Victor pt cine nu l-a vazut
    http://www.victorkapra.ro/2014/04/social-media-despre-construieste-singuratatea/

  2. robert says:

    Mediul mobil este intr-o dezvoltare continua fantastica, eu recunosc ca ma ajuta foarte mult, sunt mai flexibil, pot reactiona mai repede la mesajele pe care le primesc pe diferite retele de socializare, despre selfie, pisici si like-uri parca s-au mai linistit lucrurile si se coace ceva nou, dar ce ?
    La mine am observat ca in momentul de fata folosesc mai mult twitter decat facebook si asta de cateva luni.

  3. Dar pisicile și selfie-urile fac parte din comunicare, fie ca e vorba de rețele sociale, fie că e vorba de comunicare personală. Ceea ce înțeleg eu din grafice de mai sus este că Mobile (smartphone, tableta, smartwatch) a devenit principalul mod de acces la informația digitală. Deci Mobile nu este viitorul, este chiar prezentul! Urmatorul pas: Smart Glasses. În curând: conexiunea continuă și fără dispozitive (vizibile) la Matrix. O spun cu seriozitate și cu optimism, nu în sens distopic.

  4. cnusi says:

    din pacate nu vom renunta usor sau prea devreme la retele de socializare gen feibuc, de ce ?, pai nu suntem generatia gugal

  5. dan says:

    Foarte multe afaceri si-au construit ” sediu ” pe un teren inchiriat de la facebook, si s-au mutat acolo cu pisica, cu purcel … si, chiria, aproape nimic la inceput, devine tot mai scumpa . nu credeti ca ar fi mai simplu sa investeasca in propria aplicatie de mobil? cred ca este un instrument mult mai sincer, daca vrei sa verifici cati ” fani ” reali ai . 🙂

  6. Este o mare afacere si socializarea online- mai ales in ultimii ani cand majoritatea retelelor mari au cautat/si gasit- solutii pentru a aplica niste campanii publicitare si s-au apucat sa monetizeze baza de date asa ca dincolo de inocentele poze cu gratarul cu prietenii sau vacanta de vis la bunici ajungi sa cumperi tablete online. haine si variate servicii. Nu te obliga nimeni bineinteles, dar nici nu te fereste!

  7. Ion says:

    Eu nu cred ca aceste cifre sunt reale. Primul suspect este ca unii stau cu acelasi cont atat de pe mobil cat si de pe desktop. Al doilea suspect este ce reprezinta “time spent”, masoara cat timp am dat clic sau masoara si cand aplicatia este minimizata. Al treilea suspect este piata si perioada: US si Decembrie. De ce nu pe 3 luni, de ce nu pe 6 luni ?

Comentează