O noua fila in cartea de istorie a comertului online in Romania se scrie astazi. Brand-ul Zara permite acum comenzile pe web si multa lume a vorbit despre aceasta noutate in ultimele zile. S-a vorbit parca mai putin despre lansarea magazinului online al Massimo Dutti pentru Romania, in urma cu doua saptamani, si parca deloc despre cel al Pull & Bear. Cele trei branduri fac parte din grupul Inditex.
Cu ce propunere vine Zara
Pe site-ul Zara poti cumpara doar cu carduri MaterCard sau Visa. Livrarea se face in magazine sau prin curier (normal sau expres), in 3-6 zile lucratoare. Livrarea este gratuita pentru comenzile cu ridicare in magazin, insa timpul de livrare e un pic mai mare (pana in 6 zile lucratoare). In rest, costa intre 19 si 49 lei. Nu imi este clar daca gasim online tot ce avem acum in magazine. Insa vom gasi pe site lucruri din colectii noi, care ajung un pic mai tarziu in magazine. Deci web-ul are un avantaj.
Mi-ar fi placut sa existe un mobisite sau o versiune responsive pentru o mai buna experienta de browsing si cumparare pe telefonul mobil.
Piata de e-commerce din Romania
PayU a afirmat recent ca valoarea pietei locale de comert online este estimata la 1,3 – 1,5 miliarde de euro, pentru anul 2013. Fara mari sperante deocamdata, platile pe web cu cardul sau alta forma online reprezinta doar 25% din aceasta valoare. Plata prin ramburs ramane in continuare “la putere”. Este incurajata si de initiative precum “Deschiderea Pachetului la Livrare”, o “inovatie” necesara pentru specificul local.
Tind sa cred ca teama fata de siguranta platilor online nu mai este o problema atat de mare in Romania. Cei care cumpara deja de ani de zile, cei care cheltuie constant online sunt deja educati si stiu sa se protejeze (3D Secure, Alerta SMS). Si cred ca ei reprezinta acel procent de 25%.
Plata cu ramburs este populara probabil dintr-o lipsa a exercitiului platilor cu cardul online si ca o asigurare ca pachetul ajunge la destinatar in bune conditii. In plus, este “sustinuta” si de gradul de bancarizare inca redus in Romania. Conform unei statistici Vodafone Romania, 43% dintre romanii cu varste peste 15 ani nu folosesc servicii financiare (card, cont bancar, asigurari etc).
Un pas inainte
Ce reuseste Zara sa faca acum este sa creasca interesul si cumparaturile online pentru cei care nu au acces direct la un magazin al brandului. Vanzari mai mari, mai multi romani fericiti.
Sper sa reuseasca sa creasca si valoarea per tranzactie. Conform Daedalus Millward Brown, aproximativ 60% dintre romanii care au facut cumparaturi de pe Internet in ultima jumatate de an au platit mai putin de 100 de euro pentru cel mai scump produs sau serviciu achizitionat online.
Zara reuseste totodata sa trimita un semnal in piata, asa cum fac de obicei brandurile mari cand vao o oportunitate pe piata locala, in orice domeniu. Iar Inditex a transmis un mesaj clar de trei ori deja. E de bine.
In loc de concluzie
***
Blogul Manafu.ro nu promoveaza noul magazin Zara. Autorul este mai degraba fan Massimo Dutti.
Sursa foto: © Ron Sumners | Dreamstime.com
Stai asa, magazin online in romania fara limba romana? GOOD LUCK with that!
Also, toate 3 sunt oribile dpdv UX.
Incearca Zara.com/ro/ro
Procesatorul de plati este Payu? Vai de noi!
Nu am verificat. Asa e?
Cum adica livrarea in magazin este gratuita ?
[…] O noua fila in cartea de istorie a comertului online in Romania se scrie astazi. Brand-ul Zara permite acum comenzile pe web si multa lume a vorbit despre […]
Bine, sa ma astepte…
Dacă e payu e vai de noi 🙁
Bun. Avem plata numai prin card intr-o tara in care 71% din cumparaturile de pe internet sunt facut in sistem ramburs? Avem. Avem design frumos, dar usability slab? Avem. Avem taxe de transport mari si timp de asteptare imens v-a-v de produsele vandute? Avem. Reteta succesului este in mainile Zara
Eu sunt de parere ca orice pas inainte e bun. Chiar daca uneori e facut cu un sut in fund.
Site-ul pastreaza look & feel-ul Zara. E navigabil, deci trece examenul. 20 de lei nu inseamna mult pentru un anumit target. E acelasi target care si achita cu cardul de obicei.
Zara va contribui la cresterea cumparaturilor online cu siguranta. Nu va fi o contributie majora (fara spot TV), dar pe un segment de consumatori va avea impact.
De ce e timpul de livrare mai mare daca ridici produsul din magazin? De obicei e invers.
Salut, eu am comandat de la Zara si la returul unor articole (nu le-am pastrat pe toate) am constatat cu surprindere ca in cont mi s-a virat o suma mai mica de bani decat trebuia! Acum ma confrunt cu un soi de ping-pong intre Zara si banca ING, fiecare radicand din umeri si dand vina pe cealalta entitate! Asadar, atentie, va rog, tuturor cumparatorior online de produse Zara! Cand returnati produse, suma se varsa in euro (chiar daca ati platit in lei) si e clar mai mica decat trebuia sa primiti! (cu aproximativ 5%). Eu ma voi adresa Protectiei Consumatorului! Teapa Zara la shopping online nu trebuie perpetuata si lasata fara urmari!
PS. La o investigatie mai atenta, mi s-au luat din cont mai multi bani si la comanda, pentru ca cei de la Zara de faptul lucreaza cu o banca din Spania, iar achizita presupune conversie in euro!!!
E regretabila situatia. Ai platit si transportul?
Mi s-a intamplat si mie exact acelas lucru!
La cumparare am crezut ca platesc suma de 449 lei, in realitate verificand tranzactiile ING am platit 483 lei.
La retur am primit in realitate 435,14, desi, la fel, pe mailul primit de la ZARA, mi se confirma suma de 449 lei.
Cei de la ING mi-au spus ca diferenta se datoreaza undei duble conversii euro – lei -euro si ca data viitoare daca vreau sa ies mai ieftin sa fac plata in euro pe site-ul Zara si sa platesc astfel doar o singura conversie.
Mi se pare absolut groaznic sa mi se spuna ca platesc suma de 449 lei, sa primesc email ca am platit 449 lei, sa primesc SMS de la ING ca am platit 449 lei (pt ca nici ei nu au informat suma reala prin SMS)….si defapt sa platesc 483 lei… Ciudat ca la retur, SMS-ul indica suma reala primita(de aici am intrat la banuieli)…dar emailul de la Zara indica tot suma falsa.
Am verificat o tranzactie mai veche la Massimo Dutti, situatia este identica:
Terminal:WWW.MASSIMODUTTI.COM ES
Data:30-10-2015
Suma:169,00 RON
Suma transmisa spre decontare:39,11 EUR Rata ING: 4.4971
In realitate platind 175.88 lei dupa conversii… la fel, pe mail m-au informat ca am platit 169 lei.
Ce teapa… Si asta si fara transport, m-am dus de fiecare data personal sa ridic comenzile…
Niste neseriosi cei de la Zara!!! Dau comanda de o rochie cu ridicare din magazin de pe 10 martie si astept pana pe 22 ca fraiera.Merg la ei in magazin si imi spun ca probabil maine ajunge. Astept sa fiu sunata…nimic.In final ii sun si-mi zic ca are loc o intarziere.Ma vor anunta imediat cat intarzie….iar astept o vreo 4 zile ca fraiera ca in cele din urma sa-i sun sa renunt la comanda. Cica mi-au returnat banii de 3 zile dar mie pe card nici nu au intrat.Niste neseriosi!!!
ATENTIE! Teapa maxima!!!! Nu comandati online de la Zara! Se folosesc de banii vostrii, la un moment dat va spun ca nu mai exista produsul (bla bla bla) iar suma se intoarce in minus. Furt la drumul mare!
Pseudo Teapa
Comanda online la Massimo Dutti in valoarea de xxxx RON. Confirmarea comenzii tot in RON. Plata cu card VISA emis de ING Bank Romania, cu riscul de a ma repeta, da, tot in RON. Verificare intamplatoare a extrasului dupa 3 saptamani – SURPRIZA – Cardul a fot debitat cu xxxx RON + 70 RON in plus (echivalentul unei sume in EUR).
Intrebat la Massimo Dutti – primit abureli grave, ca nu, ca nu e de la ei.
Verificat la ING, care atentie imi dau acei bani inapoi fiindca nu am stiut de existenta acelei conversii EUR-RON de care Massimo imi spunea ca nu exista. Intrebat din nou la MD, primit raspuns “Cu toate că efectuăm operaţiuni în moneda locală şi nu vom percepe taxe sau suprataxe suplimentare, vă reamintim că fiind o tranzacție internațională banca dumneavoastră poate percepe comisioane datorate schimbului valutar RON-EUR.”
Care schimb EUR-RON daca se fac operatiuni in moneda locala RON?
Concluzia: voi evita pe viitor sa mai fac vreo comanda online la grupul INDITEX Romania.