Blogosfera de travel locala a avut una dintre cele mai frumoase perioade de crestere. Urmaresc deja o serie de bloguri si consult alte cateva atunci cand imi fac planuri de calatorie.
Sunt curios insa cum va evolua in continuare. Exista deja o comunitate puternica si sunt convins ca vor aparea cateva sub-nise destul de puternice. Pana la urma “imi place sa calatoresc” este cea mai mentionata expresie in CV-urile tuturor, la capitolul “Hobby”. Pentru multi blogging-ul poate fi o cale de a transforma pasiunea intr-un business real.
Iar daca ne luam dupa infograficul de mai jos, un blog de turism are sanse sa “monetizeze” cel mai repede: intre 6 si 12 luni (fata de 24 – 36 luni, cat estimez eu pentru un blog generalist).
Dincolo de retetele “How To Create A Wildly Successful Travel Blog”, se ridica un semn de intrebare: nu cum faci un blog de succes, ci cand te poti numi blogger de travel. Este de ajuns sa pui stiri, sa urmaresti domeniul, sa fi fost doar in Turcia, Grecia, putin prin Romania si in alte doua tari europene? Poti cu o asemenea experienta sa te numesti blogger de travel?
[…] de importante, opinii extrem de interesante ca cele ale Martei Uşurelu, Cristinei Bazavan, ale lui Cristi Manafu, Vali Petcu ori ale lui Dragoş […]
Pentru mine blogger de travel e ceva gen wanderingearl.com, desi acolo e dus la extrem, la travel prin excelenta. Nu cred ca e de ajuns sa fii calator virtual ca sa poti sa creezi continut de calitate, cred ca trebuie sa fii pe bune “calator”, sa incerci destinatii mai putin cunoscute pentru ca cele populare sunt promovate de toata lumea. Trebuie sa calatoresti ca sa ai ce sa prezinti prin prisma propriilor experiente. Pentru ca pe aceasta nisa din punctul meu de vedere asta conteaza, experienta pe bune.
[…] mai scris despre acest topic si Manafu, iar infograficul a aparut prima data […]
Dupa parerea mea blogerul de travel ar trebui sa fie un fel de agent de turism, sa viziteze destinatii turistice, sa fie la curent cu toate stirile, sa exprime o parere reala si sa stie sa dea sfaturi utile.
E posibil sa se poata monetiza intr-un timp relativ scurt fata de alte bloguri, dar cred ca inainte trebuie sa mai investeasca timp si mai multi bani ca sa vada cateva destinatii, pentru ca nu e destul sa mergi o data in Turcia, Grecia, Bulgaria si alte 2 tari europene si sa zici ca esti “expert” in acea destinatii.
Acuma depinde ce vrea si blogerul sa aiba un blog doar cu impresii din concedii sau sa fie ca o alternativa pentru turisti la informatii.
Eu prefer sa ma concentrez pe scris si citit, decat sa am in grija administrarea blogului, prefer sa public textele pe platforme care deja au trafic format. Poate pentru tine ar fi intereante si astfel de evenimente http://tbexcon.com/2014-europe/
@Vlad Caruseanu
Si cui prezinti aceste informatii? Ok, scriu despre calatorii facute in Papua Noua Guinee, Noua Zeelanda, Chile si ce mai vrei tu. Si cui ma adresez? Celui pe care este imposibil sa-l convingi ca exista viata si dincolo de Bulgaria, Grecia, Turcia?
Admitem ca totusi scriu despre aceste destinatii (am dat exemple aleatoare, am iesit din spatiul european). Voi avea cativa curiosi interesati si alti cativa curiosi si atat. Estimez un trafic de 200 unici maxim pe zi. Cum transformi asta in business?
Doua exemple concludente:
1. Cezar Dumitru (alias imperatortravel) a calatorit prin aproape 100 de tari. Ce ii genereaza trafic masiv? Stiri despre reduceri de bilete avion la destinatiile europene, ghidurile pentru orasele importante din Europa…si in general tot ce are legatura directa cu puterea de cumparare a romanului.
2. Eu administrez un site cu continut extrem de bogat pe aceasta nisa (ghiduri turistice, printre multe altele, aproximativ 4500 de destinatii excluzand Romania). Daca iau destinatiile extra-europene, ma situez cu 95% dintre cautari pe prima pozitie, restul maxim pe pozitia 5. Daca adun traficul generat de acest continut, nu ajung la traficul generat de (pune tu aici 5 capitale europene mari), desi aici nu sunt la toate in top 5.
Concluzia? Trebuie sa ai public pentru asa ceva daca vrei (macar sa) ai multumirea ca te citeste cineva. Daca introducem in ecuatie si componenta “business”, atunci arata-mi cine va plati (in Romania) pe 200 unici.
In rest da, sunt de acord cu tine. Experienta “pe bune” poate face diferenta, cu o conditie: sa stii s-o prezinti (primul pas, trafic) si sa stii s-o vinzi (al doilea pas, business).
Erata: sunt doua conditii, rog adminul sa modifice sau sa aprobe acest comentariu.
Răzvan, te asigur eu că 200 de unici fac treabă și atrag atenția suficient pentru ca bloggerul să fie băgat în seamă.
Pe blogguri nu e vorba numai de trafic, brandurile se uită și la oamenii cu care se asociază. Cel puțin brandurile din turism.
[…] Cand te poti numi blogger de travel? […]
@Petrus Lungu
Nu cunosc cazul tau, asa ca nu ma pronunt in ceea ce te priveste. Dar stiu suficient de multe alte cazuri si ceea ce voi spune in continuare este in cunostinta de cauza: in foarte multe situatii nu conteaza traficul, expunerea, indicii de calitate ai site-ului si orice alt parametru palpabil. Conteaza prieteniile (am vrut sa spun cumetriile, dar suna prea neacademic). O sa te provoc la o discutie pe tema asta in alta parte, nu vreau sa poluez blogul.
Eu i-aş spune networking. 🙂 Exemplul de mai sus nu mă vizează neapărat.
Cine vrea să rămână sub o piatră, nu are decât să o facă, cine vrea să iasă la lumină, dă din coate şi se remarcă, indiferent de cum se întâmplă lucrul ăsta. E adevărat, discuţia e lungă şi nu îşi are rost aici.
Deşi am trecut prin 10 comentarii, nu am reuşit să îmi dau seama dacă mă pot numi blogger de travel sau nu.Dar pentru orice trebuie să existe un început, nu?
Razvan are dreptate.Dar si Petrus Lungu are dreptate… M-am regasit in multe lucruri scrise aici. Personal scriu din experientele traite si pot sa spun ca de cand am inceput blogul vacantele mele ( chiar si cele la bulgari/greci/turci) din Europa au devenit mult mai grele. Inainte de blog uitam in secunda doi ce autobuz merge la statia de metrou care duce la Colosseum. Acum trebuie sa tin minte sau sa notez. Pe de alta parte informatiile pot fi diverse. Putini ajung in Dominicana.Nu e usor asa cum nu e usor pentru nimeni dar eu am niste lucruri dupa care incerc sa ma ghidez prin mediul asta… INVATA, NU TE LASA INFLUENTAT, NU CAUTA BANI CU ORICE PRET, PERSEVEREAZA, MUNCESTE. Lucruri probabil de bun simt dar greu de respectat. Nu stiu daca sunt un blogger de travel dar stiu ca imi doresc sa devin.
Intrebarea mea a aparut dupa ce am vazut cum un blogger de turism ii judeca pe alti bloggeri de profil, el vizitand doar tarile mentionate de mine in post. Cred ca poti fi si blogger observator (vorbesti despre locuri frumoase), dar si blogger calator… Si problema nu e in ce tari nu ai ajuns inca (gen Dominicana), chiar nu e. Ideea e sa ajungi in cat mai multe locuri, caci – you know! – ghidurile turistice nu s-au scris nici ele doar din fata calculatorului.
Corect Cristi. Doar ca a calatori inseamna bani! De aceea multi dintre cei care si au luat in serios treaba asta cu blogul de travel fac eforturi stiute doar de ei ca sa ajunga si in alte locuri, mai putin umblate. Dar este tare greu sa reinventezi roata si o stii foarte bine. Una peste alta loc in online este pentru toata lumea iar judecatile ar trebui sa le faca cei care ne citesc, nu noi intre noi. Cine e bun creste sau rezista…cine nu…nu!
Respectele mele.
OF. Poti calatori in toata lumea si sa nu fii un blogger de travel la fel de bun ca cel care a calatorit in doar cateva tari. Si chiar zilele trecute rasfoiam un ghid turistic ce imi spunea ca in Romania moneda nationala e leva.
Nu va impuneti limitari aiurea.
Fa-ti blog, scrie in proportie de 90% despre turism, transmite informatie originala, de calitate, utila cititorilor. Felicitari, esti blogger de travel.
Vrei sa fii un blogger de travel de top? Atunci mai sunt si alte lucruri de facut: design, urmaritori, premii.. Pe scurt “Munceste pana cand nu va mai fii nevoie sa te introduci”
Blogul meu de travel preferat: http://www.mihaijurca.ro/
Cred ca un blogger de travel este acel calator care aduna povesti din locurile in care a fost. Este cel care nu-ti vorbeste doar despre destinatie – asta poate face oricine :), ci despre oamenii de acolo, despre viata lor, despre povestile locului. My 2 cents.
Cand am obtinut prima sponsorizare ca sa calatoresc prin lume, aveam maxim 200 de unici si niciun text de travel scris:)) Insa mi-am pus pasiunea pe foaie si am trimis-o companiilor. Si a functionat. Iar atunci, in 2009, nu prea erau multi care sa faca asta.
Nu a fost mai usor dupa. Insa am mers mai departe cu incredere.
Pentru mine un blogger de travel este acela care reuseste sa redea culorile, imaginile, senzatiile dintr-un loc anume, astfel incat cititorul sa calatoreasca impreuna cu el.
Imi plac proiectele originale si nu press-trip-urile. Si imi place sa-i invat si pe altii sa reuseasca:)
După mine, un travel blog reușit este transformarea experiențelor personale în informații utile pentru cititori. Mai mult de atât, comunicarea trebuie să se facă fluent, fără exagerări de natură descriptivă, potrivite mai degrabă genului beletristic. Și-o să explic de ce.
Cineva mi-a spus odată: „în medicină și în turism nu ai voie să greșești”. Adevărat, dacă medicul greșește, atunci s-ar putea ca viața ta să fie în pericol. Dacă agentul de turism greșește, s-ar putea ca munca ta de un an sau mai bine să fie în zadar. Cei mai mulți dintre noi economisesc perioade lungi de timp pentru o vacanță. De cele mai multe ori, nu ne permitem o alta. Așa că, imaginați-vă cât înseamnă pentru unii o astfel de perioadă și cât ar cântări o astfel de eroare. Teoria se aplică și informațiilor pe care le furnizezi tu, ca travel blogger. Dacă ai înflorit și omul ăla a crezut în tine, i-ai **** vacanța. Sună pueril, nu? Heh, se aplică!
Când ne exprimăm opiniile, o facem subiectiv. N-aș vrea să teoretizez conceptul, dar aș putea să subliniez caracterul aproape ficțional al majorității blogurilor de turism de la noi. Exuberanța, deși bună și aia, nu este cel mai potrivit mijloc de a informa corect. Într-o industrie generată, efectiv, de „frumos”, să scrii urât despre Insula Ics nu are cum să-ți țină vizitatorii pe site.
Așa că înflorești. Nu spun minți, nu e cazul. Dar așa poate o să fii citit. Și nu judec pe nimeni, decât constat. Blogurile de travel sunt, se pare, mai degrabă incursiuni în senzațiile cuiva decât vizite virtuale ale destinației în cauză, cu informații concrete și complete. Și aici vorbesc despre cazurile fericite, care spun, totuși, ceva.
Există și excepții însă, primordiale sunt, repet, traficul și expunerea. C-așa e-n marketing. Eu o fac, tu o faci, toți o facem, altfel, probabil, n-am exista în cifre. Și dacă nu exiști în cifre, cine sunt eu să fiu citit, cine ești tu să te citesc? O sursă de încredere? Cu siguranță nu.
Cred ca domnul Manafu se referea la mine…
Am atacat o nisa taaaaaare plictisitoare (turism cultural) si sunt cam singur pe aici deoarece cultura nu este interesanta si nu aduce bani.
Nu scriu articole zilnice de 500 de cuvinte, facând referire la reducerile de bilete pentru avion sau dezvoltând o stire referitoare la turism aparuta în mass-media. Din cauza documentarii si a traducerilor, scriu din an în paste (un articol la doua luni de zile) si stiu ca asta nu-mi aduce trafic.
Am cititorii mei constanti însa acestia sunt putini iar despre monetizare nu prea am ce sa vorbesc… Insa am satisfactia ca articolele mele sunt printate si sunt folosite drept mini-ghiduri de calatorie în zona turistica respectiva.
Articolele pe care le scriu sunt laborioase, originale, bine documentate, însa sunt greu de urmarit pentru cititorii grabiti care nu au timp sa le citeasca si care cauta o informatie de moment (desi am o pagina cu informatii utile în calatorii, unde am concentrat cam tot ce are nevoie un turist pentru a avea o vacanta reusita).
Si nici nu ma lasa inima sa sparg un articol în nu stiu cate parti, doar pentru a avea mai multe articole postate (Milet 1, Milet 2, Milet 3, Milet 4 etc; apropo, mai exista turisti interesati de orasul antic Milet 🙂 ?)
Si nu, nu ma pot numi un blogger de travel, mai degraba cred ca sunt un povestitor de destinatii turistice.
Cred că o primă condiție este să te cunoşti chiar pe tine însuți, să ştii bine ce scrii acolo.
Pe de altă parte, este imposibil să nu ai succes dacă eşti pasionat cu adevărat. Este nevoie de răbdare şi inteligență.
Sunt convinsa ca un blog de travel ar fi de recomandat sa se intretina de catre cineva pasionat de calatorii/turism/destinatii turistice. Nu uitati! suntem in era digitala: transmitem informatii relevante, captivante, antrenante… si as putea sa continui.Succesul nu intarzie sa apara daca iti pui imaginatia la contributie.
Si daca nu este blog ci este un loc pentru toti sa isi promoveze afacerile sau sa isi descrie experienta?
http://albumturistic.com