Vorba “Reclama negativa tot reclama e!” a fost preluata din zbor de multi si chiar crezuta pe cuvant, desi a fost des combatuta ulterior. In cazul unor vedete si in contextul tabloidizarii media, reclama negativa vinde. In rest, in zona companiilor, a brandurilor si a oamenilor de afaceri, discutia se complica. O lasam insa pe alta data.
Un mic val de pareri nu-tocmai-de-bine despre Real-Time Marketing, pornit de Alex, Alin, Andrei si Calin, m-a facut sa cred ca reclama negativa facuta de ei va vinde. Ei ridica cateva semne de intrebare si combat diverse actiuni ale brandurilor sub umbrela comunicarii in timp real. Cu toate acestea, eu pot pune pariu ca articolele lor fac, in fapt, o buna reclama acestui fenomen.
***
Va invit sa cititi articolele celor patru. As fi putut sa spun ca le-au scris la prima mana, fara a avea o proprie experienta in domeniu, fara sa se fi documentat in prealabil sau fara sa inteleaga fenomenul. As fi putut sa le fac o reclama negativa si ar fi luat mai multe click-uri decat vor lua acum. Cititi totusi ideile lor. Dincolo de micile “ciupituri” cu sau fara adresa, subliniaza cateva lucruri de retinut.
***
Umbla vorba prin targ ca dupa deja celebrul PR Stunt al F64, din iarna, au fost clienti care au spus unor agentii de PR: “Vrem si noi asa ceva!”. Deci am deja un caz in care “reclama negativa a vandut” o alta tactica din comunicare.
dar tu ce crezi despre fenomen? e de bine, e de rau, e de imbunatatit sau de abandonat?
eu zic ca e de bine. chiar daca moare la fel de repede ca harlem shake. dar poate dezbatem miercuri pe tema asta…
sigur!
Newsjacking-ul intră tot la RTM? Am scris pe blog despre un viral recent, cazul etichetei de la cozonacul cu rahat al unei brutării din Băileşti, unde acest ingredient era tradus în engleză ca “bullshit”. Eu bănuiesc că e o strategie şi nu o simplă greşeală sau farsă rău intenţionată. Ai citit ştirea? Tu ce părere ai?
Cristi, am urmarit tema asta pe un subiect, fie el politic si surprinzator desi era o “reclama” negativa, dupa ce s-a tras linie, a adus un plus. Depinde totusi de context si strategie, in unele cazuri poate aduce un plus, in unele nu, parere mea.
Cred ca News Jacking intra in Real-Time Marketing. Daca ambalajul cozonacului e de fapt o “facatura”, atunci ar intra la PR Stunt.
Eu cred ca omul de rand, numit in acest context – consumator, s-a saturat de minciunele indiferent ca vin de la cei din fruntea statului sau de la cei din biroul cu op-uri.
Vezi ca originalul face referire la publicity care nu prea este publicitate. Publicitatea este advertising si bad advertising e nasol… In timp ce bad publicity e discutabil.
[…] Reclama negativa vinde? […]
[…] a fost Real Time Marketingul. Au apărut articole interesante la Alex, Alin,Andrei, Calin și Cristi. Să le citești dacă te pasionează promovarea […]
[…] Primul care a abordat subiectul real marketing a fost Cismaru, apoi am scris și eu ceva, apoi cei de la comunicarepr, după a fost Hoinaru, a urmat Alin, Calin și a încheiat Manafu. […]