In urma cu cateva saptamanii, Revista Biz a facut un sondaj intre agentiile de PR pentru a afla care sunt bloggerii cu care acestea colaboreaza cel mai bine. La scurt timp, am decis sa fac un demers invers, sa aflu de la bloggeri care sunt agentiile cu care au lucrat cel mai bine anul trecut. Iata ce a iesit:
Metodologie: Sondajul a fost realizat printre 87 de bloggeri. Cei mai multi acopera subiecte generale si sunt deseori implicati in campanii, chemati la evenimente sau primesc comunicarile agentiilor. Am inclus si o serie (mica) de bloggeri specializati. Prin ei am avut o validare a implicarii agentiilor pe mai multe nise. Am descoperit insa si agentii “noi”. Topul se bazeaza pe numarul de mentiuni primite de agentii. Fiecare blogger a nominalizat maximum cinci agentii.
Important: Acest top nu este un top al agentiilor care fac campanii (cu diverse beneficii) in blogosfera. Este un top care tine mai mult de comunicarea constanta pe care au avut-o agentiile cu bloggeri (inclusiv campanii, comunicate, evenimente, awareness). Fiecare blogger a raspuns dupa propriile criterii.
[…] la iniţiativa lui Cristi, bloggerii au nominalizat agenţiile cu care au colaborat cel mai bine în 2013. Podiumul îl […]
[…] sondajului efectuat de Cristi (la care au raspuns 87 de bloggeri printre care si eu), iata topul agentiilor cu care bloggeri au […]
Cu ce agentii lucreaza 87 de bloggeri din Romania* – statistic nu are nici o relevanta, titlu de pr
1. Ba agenturilor voi cu ce blogari? cu x, y si z
2. Ba x,y si z voi cu ce agentii lucrati? cu a,b si c
1+2 = laba in cerc
Ion, trecand peste frustrarea ta, pe care partial o inteleg, te invit pe tine sa faci un studiu, sondaj, ceva, orice…
Revenind la cei 87 de bloggeri. Intre ei se afla cei mai cunoscuti, longevivi, activi bloggeri generalisti din tara. De asemenea, toti cei inclusi, dar toti, au avut contacte cu agentiile de la campanii pana la comunicari de PR, evenimente, etc.
Si inca un lucru. Pot paria ca, luati la un loc, cei 87 au avut mai multe contacte cu agentiile decat ceilalti care nu au fost implicati in sondaj. Fara nicio suparare.
Ca sa fiu sincer, acum as mari lista. Dar e mai bine sa lasam loc si pentru editia viitoare.
Demersul meu nu e un studiu, e un sondaj. Insa prin tot ce am spus mai sus, pot spune linistit ca nu este departe de “realitatea reprezentativa”.
[…] de mai jos e alcătuit de Cristi Manafu pe baza unui sondaj la care au participat 87 de bloggeri. 4 dintre cele 5 propuneri ale mele sunt […]
Nu e vorba de nici o frustrare, nu sunt nici blogger si nu lucrez cu vreo agentie din cele mentionate sau macar in domeniu. Am lucrat in schimb in domeniul cercetarii de piata si am facut destule studii si sondaje.
Ceea ce m-a deranjat este titlul postarii “Cu ce agentii lucreaza bloggerii din Romania”. Nu poti generaliza in halul acesta cand tu ai un esention de 87 de persoane alese in mod neaeleator. Esantionul acela nu este reprezentativ pentru populatia cercetata.
Daca vrei cu adevarat sa faci un studiu serios respecti cateva cerinte:
– iti definesti corect populatia cercetata ( in cazul acesta pare a fi formata din toti bloggeri din Ro. cati sunt astia? cate bloguri au? intra doar blogurile personale sau si cele pe firma)
-iti stabilesti un esantion reprezentativ pentru populatia cercetata cu o marja de eroare de 1%, 3%, 5% cat doresti (87 e un numar prea mic pentru a fi cat de cat reprezentativ eroarea pentru el e undeva la 20%)
– alegi o metoda de esantionare aleatoare ( ce ai ales tu e metoda bulgarelui de zapada sau din-aproape-in-aproape o metoda nealeatoare)
Mai sunt si alte conditii dar fara sa le respecti macar pe astea 3 nu poti pune tiitlul pe care l-ai pus si orice om de marketing serios ar rade daca ar vedea un asemenea studiu.
PS “laba in cerc” e un termen consacrat de zoso care il foloseste de cate ori are ocazia pentru a face misto de “munca in echipa” a altor bloggeri si l-am folosit deoarece la el am vazut acest “sondaj”.
Mai pe intelesul tuturor daca eu intreb 87 de prieteni care e berea lor preferata nu pot veni si spune ca am facut un sondaj si “Berea preferata a romanilor este x”
Ion, bine ca avem o baza de discutie acum… Nu era mai frumos sa spui asa de la inceput? Ce dracu’… “laba in cerc”?… Stiu ca Zoso foloseste termenul, dar chiar nu a fost cazul acum.
Ce iti spuneam mai sus este ca acesti 87 de oameni sunt printre cei mai “utilizati” si expusi la comunicarile de PR in Romania. Daca stau bine sa ma gandesc ei reprezinta marea majoritate a celor care sunt expusi frecvent la comunicari si campanii din partea agentiilor. Cu alte cuvinte, i-am strans pe cei mai multi dintre toti cei care se potrivesc profilului. Daca as fi ales un esantion, ar fi intrat mai putini in sondaj.
Iti inteleg, cum spuneam, frustrarea, insa e un sondaj, nu o cercetare, care a fost facut pe un grup important (cum aratam mai sus).
[…] Dupa topul bloggerilor colaboratori facut de Revista Biz luna trecuta, un nou top face inconjurul blogosferei romanesti: top agentii cu care bloggerii au colaborat cel mai bine. […]
Cristi, cred ca daca extinzi numarul de bloggeri si iei si sectoarele specialziate care au crescut semnificativ (IT, travel, fashion, gourmet sunt doar cateva car eimi trec prin minte, nu neaprat in ordinea volumelor) si ai ridica limitarea de la 5 la 10, topul ar arata altfel. Ca sugestie, cere-le bloggerilor sa iti dea si un numar de contracte (interactiuni cu brandurile) pentru a avea un tablou si mai apropiat de devar si pentru a evita acuzele de tip “sondaj nereprezentativ” etc. Si da, 87 de bloggeri e o suma intersanta, dar cred ca poti extinde usor cifra la 150 care conteaza, daca pui si bloggerii specializati pe nisele cu volume/numar de tranzactii semnificative.
Doru, da, cred si eu ca se poate cu 150 si extins. E un inceput si lasa loc de mai mult si mai bine! Aia cu contractele nu stiu cum sa o pun in context pentru ca nu am vorbit doar de campanii. Beneficiile vin si fara contract!
[…] ce am ales să spun aceste lucruri? Pentru că săptămâna trecută am fost ”pusă” de Cristi Manafu să-i numesc 5 agenții care-mi sunt dragi. De fapt el a cerut agențiile cu care cred eu că au […]
[…] din start că prezenţa Kooperativa 2.0/Blogal Initiative în topul agenţiilor cu care lucrează bloggerii a fost o surpriză pentru mine. Una plăcută, desigur, nu vă gândiţi la altceva. Dar surpriză […]
[…] Potrivit unui top realizat de Cristian Manafu, GolinHarris este agenţia cu care bloggerii lucrează cel mai bine. Detalii. […]
[…] Alte Detalii plus comentarii, pe aici. […]
[…] sursa: https://www.manafu.ro/2014/03/cu-ce-agentii-lucreaza-bloggerii-din-romania/ […]