Revista Biz si Enel au facut recent un sondaj printre 50 de agentii de PR din Romania pentru a afla care sunt bloggerii cu care acestea au colaborat cel mai mult in ultimul an. Rezultatul demersului lor a fost prezentat astazi la Social Media Summit Bucuresti. Urmarind destul de mult ce se intampla in blogosfera, as comenta pe marginea topului de mai sus astfel:
Colaborat / Folosit / Implicat – Exista cateva nuante de gri in cuvantul “utilizat”. Obiectivul sondajului a fost acela de a identifica bloggerii utilizati in campanii, iar aici ar trebui facuta o precizare. Vorbim de campanii de mai multe feluri si nu doar de campanii cu remuneratie. Bloggerii pot avea acces la diverse resurse sau beneficii pe langa cele financiare.
Top agentii de PR – Trebuie mentionat ca e vorba doar de parerea agentiilor de PR. Si mai bine zis, e parerea a primelor 50 de agentii (mix de vechime, marime si recunoastere) de comunicare de la noi.
Celelalte agentii – PR-ul genereaza probabil cele mai multe colaborari intre bloggeri si brand-uri, insa istoric vorbind, o buna parte dintre campanii (paid media) provin din agentiile digitale si media.
Clientii directi – Sunt bloggeri care deja au legaturi foarte stranse cu unele companii si lucreaza direct pe campanii sau tot felul de actiuni. Mai mult, unii au si contracte de consultanta prin care sunt implicati in comunicarea companiei in foarte multe moduri. Cine lucreaza deja cu clientul direct este cumva la un alt nivel.
Demersul merita apreciat pentru ca redeschide un subiect “parasit” de ceva vreme: relatia blogger – brand. Am vazut in 2013 si continuu sa vad in 2014 cum blogging-ul creste si creeaza noi voci in online. Probabil pentru anul viitor, initiatorii vor duce mai departe ideea pentru a crea un studiu al bunelor practici in blogosfera locala.
[…] socialmediatraining.ro gasiti si cateva informatii suplimentare. Iata, mai jos, lista […]
Mă întreb dacă topul ăsta ajută blogosfera pe ansamblu sau dezavantajează bloggerii menționați în top, în sensul că brandurile care iau acum primul contact cu blogosfera să nu evite bloggerii prea solicitați în campanii.
Nu e vorba doar de campanii, Marius. E vorba si de alte colaborari. Dar s-ar putea sa ai dreptate. Vedem la anul!
[…] urma cu cateva saptamanii, Revista Biz a facut un sondaj intre agentiile de PR pentru a afla care sunt bloggerii cu care acestea colaboreaza cel mai bine. […]
[…] o lună, agenţiile şi-au desemnat bloggerii cu care au colaborat cel mai bine sau cel mai mult sau cel mai […]
[…] luna trecuta aflam la social media summit bucuresti cu ce bloggeri lucreaza agentiile de pr din romania, ar fi bine sa stiti si cum vad bloggerii lucrurile; mai exact, care sunt agentiile care au o […]
[…] Dupa topul bloggerilor colaboratori facut de Revista Biz luna trecuta, un nou top face inconjurul blogosferei romanesti: top agentii cu care bloggerii au colaborat cel mai bine. […]
[…] trecut am făcut câteva observaţii pe marginea topului, care rămân valabile şi în […]