MANAFU*

Abonamente Evensys

Top Social Media 2013

top social media 2013

Urmaresc de ani buni activitatea brandurilor in social media. Cu multe am avut ocazia sa lucrez atat in postura de consultant, cat si ca parte integrata in campanii. Pe altele le-am “trainuit” sau doar le-am urmarit.

Am inceput sa notez, la inceputul lui 2013, campaniile mai deosebite si actiunile brandurilor in social media. Acum, dupa un an, am zis sa incep o noua traditie pe blog. Sa salut acele branduri care s-au remarcat intr-un fel anume in anul deja incheiat. Este un bilant si o apreciere a eforturilor acestora. Iata ce am ales:

FASTEST GROWING SOCIAL BRAND
Lidl – Primul brand care a depasit un milion de fani pe Facebook, cu o prezenta pe o serie de canale sociale (YouTube, Twitter, Pinterest), Lidl a intrat cu cateva campanii si in blogosfera si a avut o serie de aplicatii inedite pe Facebook.

BRANDS TO WATCH
McDonald’s – Cu o prezenta puternica pe Facebook, lantul de restaurante a abordat si comunicarea pe bloguri si evenimentele de social media.

Coca-Cola – Deja in crestere din 2012, Coca-Cola a aratat anul trecut ca ia foarte in serios comunicarea in social media, avand cateva campanii mari in online si implicandu-se in mai multe evenimente ale industriei.

BEST SOCIAL MEDIA CAMPAIGN
Ghita Ciobanul – Campania de toamna a Vodafone ne-a aratat ce inseamna puterea unui personaj autentic. Ciobanul Ghita a devenit un adevarat fenomen atat pe Facebook, cat si in in offline. O campanie cu efecte nebanuite.

MOST CREATIVE FACEBOOK CAMPAIGN
Lidl Social Grill – O aplicatie de Facebook lega fanii paginii Lidl de gratarele amenajate la un magazin din Bucuresti. Fanii puteau alege in timp real produsele preparate sub ochii lor prin transmisiunea live pe Facebook.

MOST CREATIVE BRAND OF THE YEAR
ROMTrei campanii mari in 2013 (Bucharest Not Budapest, Dulcea Razbunarea si Marea Unire Digitala) si cateva actiuni de real-time marketing au demonstrat creativitatea brandului.

BEST BLOGGING CAMPAIGN
Pepsi – Intr-o combinatie Facebook – Blogging, Pepsi a reusit sa creeze o campanie savuroasa in timpul verii, transformand doza de bautura racoritoare in moneda de schimb.

Staropramen – O campanie care ne-a aratat ca actiunile cu bloggeri merg foarte bine in tandem cu aplicatiile pe Facebook. O campanie cu un mecanism complex si cu o foarte buna planificare.

BEST TWITTER CAMPAIGN
Hai sa mancam impreuna – Coca-Cola a aratat ca implicarea brandurilor pe Twitter poate anima comunitatea de microblogging locala. Campania a fost de altfel remarcata de biroul Twitter din Londra.

MOST CONSISTENT BRAND OF THE YEAR
Heineken – Ca si in 2012, si anul trecut Heineken ne-a aratat ca a imbratisat inovatia in comunicare, campaniile cu bloggeri si proiectele speciale derivate din idei internationale.

PUBLICITY STUNT OF THE YEAR
Mega Image – Mutarea unui magazin Mega Image in redactia “Times New Roman” va ramane un bun studiu de caz despre cum poti viraliza o idee si capitaliza pe conversatiile pe care consumatorii le poarta in social media.

REAL-TIME MARKETING CAMPAIGN OF THE YEAR
Bucharest Not Budapest – Brandul de ciocolata a gasit o reteta pentru a se face auzit in social media. Combina mandria nationala cu activitatile de real-time marketing. Campania “Bucharest Not Budapest” este cea mai buna dovada. La acest capitol, Durex merita o mentiune speciala pentru mesajul spontan si bine inspirat transmis pe Facebook in noaptea cutremurului.

BEST COMPANY BLOG
F64 si Avon au avut cele mai bune bloguri de companie in Top Corporate Blogs, o initiativa care si-a propus sa promoveze blogging-ul.

BEST INSTAGRAM BRAND
Aqua Carpatica – Un alt brand care merita urmarit in 2014, cu o prezenta foarte buna pe Facebook si un blog de companie promitator, Aqua Carpatica ar putea fi numit – cu cele trei campanii deja desfasurate -promotorul No 1 al Instagram in Romania.

BEST NON-PROFIT CAMPAIGN
Samusocial – Parte dintr-o ampla campanie de media, actiunea de bloggers outreach intreprinsa de Samusocial a avut efecte imediate. Mai multi bloggeri au primit mesaje personalizate prin care erau rugati sa se implice in spijinirea cauzei oamenilor strazii.

UrsiciCampania de bine initiata de Free Miorita s-a bucurat de o foarte buna sustinere pe bloguri si de o reactie rapida din partea UniCredit Tiriac Bank.

FAIL OF THE YEAR
F64 – Magazinul de aparatura foto ne-a aratat ca nu toate ideile trebuie duse pana la capat, ca in era social media creativitatea de dragul creativitatii poate avea efecte foarte neplacute.

Desigur, acest demers este unul foarte subiectiv. Mentiunile sunt clar trecute printr-un filtru personal. Evident, nu am putut urmari chiar toate campaniile si actiunile, insa cred ca am ales exemple foarte bune. Mi-ar placea insa sa aud si parerile voastre. Poate topuri personale, poate branduri pe care nu le-am luat in considerare si ar fi trebuit. Blogul meu a fost mereu deschis la idei noi / bune / inedite.

3 comentarii

  1. Jamaica says:

    F64 chiar a fost un epic fail. Oricum putina reclama nu strica, nu conteaza daca e si negativa.

  2. […] in postul anterior ca am urmarit in 2013 – si o voi face si in 2014 – activitatea in social media a […]

  3. […] Şi recunosc, chiar dacă brandul McDonald’s este o corporaţie dar îmi place marketingul, brandingul, interesul lor pentru inovaţie iar în ultimul timp deschiderea către on-line. […]

Comentează