In urma cu cativa ani buni, petreceam in jur de 2 ore intr-un hypermarket. Imi placea sa ma plimb printre rafturi, sa ma uit la produse si sa incerc branduri noi. Am redus de atunci timpul alocat cumparaturilor la 45 – 60 de minute. Desi imi place in continuare experienta de shopping din magazin, nu mai am doua ore pentru curiozitati si noi descoperiri. Am devenit un “cumparator-la-tinta”. Stiu ce vreau, il pun in cos, platesc si plec mai departe. De aceea, cand a fost anuntat serviciul CoraDrive.ro, am apreciat ideea si mai ales timpul pe care mi-l poate salva.
CoraDrive.ro se lanseaza in decembrie
Dupa o perioada de beta-testing, lantul de hypermarket-uri Cora se pregateste acum sa lanseze oficial CoraDrive.ro, platforma de cumparaturi online cu ridicarea produselor din magazin. In Franta, sistemul este deja implementat pe scara larga. In Romania, din decembrie, clientii Cora Lujerului (Bucuresti) vor putea alege si plati pe Internet produsele dorite, iar apoi vor prelua cumparaturile din zona dedicata in parcarea hypermarket-ului.
Testul CoraDrive.ro
CoraDrive.ro s-a lansat in versiune de test pentru 5.000 de clienti ai magazinului din zona Lujerului in urma cu o luna si jumatate. Consumatorii au primit un cod de test prin e-mail, cu care puteau accesa oferta de produse a magazinului. In acest moment, platforma online inglobeaza 10.000 de produse, dintre care 2.000 sunt produse proaspete. Oferta va creste cu 400 de articole in fiecare luna.
Concursul Manafu.ro & CoraDrive.ro
Pentru ca ne pregatim de “deschiderea” oficiala si pentru ca vreau sa testez pregatirea echipei CoraDrive.ro, lansez un concurs de intrebari si raspunsuri, avand ca tema, evident, magazinul online.
Mecanismul e simplu. Imi spuneti in comentariile acestui post ce curiozitati aveti, ce vreti sa aflati despre viitorul site. Puteti intreba despre organizarea site-ului, despre produse, despre logistica, despre orice vreti voi. Am stabilit o limita de trei intrebari de persoana. Va rog sa le pastrati la obiect.
Premiul este un super-gadget. Probabil cel mai mic mouse din lume si in acelasi timp controller pentru prezentarile din conferinte, minunatia de la Genius se pune pe deget ca un inel. Descoperiti aici toate specificatiile. Pe 3 decembrie voi anunta castigatorul prin tragere la sorti.
Am avut ocazia sa intru in culisele platformei CoraDrive.ro de la centrul de comanda (directorul magazinului) pana la implementarea efectiva (zona de depozitare). Imediat dupa lansarea oficiala, va voi “duce” behind-the-scenes pentru a vedea cum s-a pregatit Cora cu ocazia debutului in comertul online.
UPDATE: Castigatorul concursului este Costel Istrate. Multumesc tututor pentru participare.
Pe mine mă interesează dacă au în plan să îl lanseze și în alte orașe. Nu mi-ar strica și mie o oră în plus pe săptămână, hai 2, cu tot cu transport, cărat cumpărături și nervi în trafic.
Ma asteptam sa fie ceva care sa bata sistemul Carrefour! Din pacate nu vad nici un avantaj la acest sistem lansat de Cora. La Carrefour le comand online si le primesc si acasa. Singurul dezavantaj este oferta limitata, nu toate produsele sunt pe site-ul lor iar oamenii de la Fan Curier nu-s cei mai educati din lume. As dori sa stiu daca am dreptate sau imi scapa ceva ref. noul sistem Cora.
Aș vrea să știu dacă produsele vin direct din depozit sau sta cineva cu caruciorul sa le ia de la raft.
Si daca le iau de la raft, ruta este optimizata electronic pentru a parcurge o distanta cat mai scurta si a scadea timpul de lucru sau operatorul decide ruta dupa cunostintele personale asupra amplasarii produselor?
Salut.
Foarte interesanta idee.
1. Care o sa fie perioada minima de timp intre plasarea comenzii pe site si ridicarea produselor de la magazin?
2. Cum va fi folosit HiperCardul de fidelitate si tichetul Cora in magazinul online?
3. Cate persoane se ocupa de acest proiect?
Multumesc. 🙂
Thank you, Cora, poate fi interesant (rau) pentru cei din Militari!
Eu stau insa in Floreasca.. unde optiunile de hypermarket sunt putine si eu mi-am jurat in barba, dupa o excursie de juma de zi la mall, ca eu nu mai intru in vreun centru comercial (loc in care sunt mai mult de 100 de persoane) pana in 2014. Pregatiti ceva si pentru mine?
Sunt offtopic, dar poate contez si eu 🙂 Dar nu pot sa stau 1h30 in trafic ca sa imi ridic cumparaturile de la Cora.
Eu sunt curios cat de bine este pusa la punct platforma la capitolul compatibilitate cu telefoanele smart si tablete, pentru ca timpul este important .
Cum se plateste?Pentru cei care nu platesc online ce vor face?Instaleaza o casa de marcat in parcare?
Ma intereseaza daca pot sa modific comanda initiala, In genul renunt la un produs si iau altul, sau mai adaug produse, asa ca la hypermarket. Si plata cum se face inainte sau dupa.
Este interesant de știut dacă stocurile vor fi actualizate printr-un sistem automat, sau manual de către angajați.
Au sau dezvoltă o variantă mobile a site-ului ?
Produsele pot fi ridicate doar în ziua în care a fost procesată comanda ?
Sunt curios daca vor introduce si home delivery.
Buna ziua. Nu poate decat sa ma bucure faptul ca lansati acest serviciu, eu fiind un client fidel al hypermarket-ului dumneavoastra.
Am urmatoarele intrebari referitoare la Serviciul online pe care urmeaza sa il lansati:
1. veti implementa si un sistem de plati cu un singur click (cum au cei de la Emag de ex.)?
2. va exista optiunea de plati cu carduri cu rate cu dobanda zero in cazul in care un client final va achizitiona un produs IT&C (si nu numai)?
3.Cum veti asigura/garanta prospetimea alimentelor in cazul comenzilor online? Normal ar fi sa primeze aceste comenzi; sa nu fie vorba de o destocare a unor produse cu termen de valabilitate redus sau perisabile.
O zi buna
Cum sunt prins cu o serie de evenimente, voi raspunde mai multor intrebari intr-un singur comentariu.
@ Marius Sescu: Momentan proiectul se va lansa ca pilot doar in Cora Lujerului, evident urmand ca pe viitor sa se analizeze oportunitatile de expansiune si in restul hipermarketurilor Cora.
@ Luiza: Luiza, e vorba de doua sisteme diferite. Drive-ul, spre exemplu, iti permite sa recuperezi produsele in 5 minute, in drumul tau, FARA COSTURI. Serviciul pe care ti-l propune coradrive (acela de a strange produsele pentru tine) este GRATUIT. Iar preturile sunt cele din magazinul cora Lujerului. Cum spuneam si in articol, ai 10.000 de produse dintre care poti alege, dintre care 2000 sunt fresh (legume, fructe, carne etc.).
@Cosmin: Produsele se ridica de la raft printr-un sistem de geo-
localizare a produselor in magazin. Ti-l arat pe 3 decembrie. Operatorul are un mini-calculator portabil care in functie de fiecare comanda in parte, ii recomanda cea mai eficienta ruta de colectare a produselor din magazin, impreuna cu locatia exacta a acelor produse pe raioane/rafturi. Sistemul asta economiseste timp si energie si face mai usoara colectarea din magazin a produselor.
@Syncron: O iau metodic:
1. Timpul minim intre plasarea comenzii si ridicarea produselor este de 2 ore.
2. HiperCardul de fidelitate va pastra aceleasi avantaje ca in magazinul fizic.
3. Numarul persoanelor care se ocupa de proiect depinde de numarul comenzilor care vin intr-o zi. Oricate ar fi, s-au pregatit bine, iar angajatii sunt pusi in tema cu tot sistemul.
@Tea: Cora Lujerului are o pozitionare de proximitate. Este pozitionat foarte bine pentru 3 cartiere mari: Militari/Drumul Taberei/Crangasi. Cred ca acea intersectie e una din cele mai traficate zone din Bucuresti. Asadar daca ai drum in zona sau locuiesti acolo, ai putea usor sa treci pe la Cora. Ca sa dau si ceva “din casa”, cei de la Cora se gandesc sa extinda serviciul, Floreasca fiind una dintre locatiile “hot”.
@Robert: De pe tableta poti comanda. E in faza finala si varianta de mobile. Intr-adevar, o platforma care isi propune sa va ajute sa salvati timp, trebuie sa aiba o varianta de mobile. Dar trebuie sa vedem si reactia pietei, entuziasmul ei, feedback-ul pentru acest prim proiect.
@Stefan: Stefan, modalitatea de plata este doar online. In acest fel, coradrive urmareste sa evite aglomeratia si eventuale cozi la ridicarea produselor ca sa te ajute sa salvezi timp. Pana la urma http://www.coradrive.ro este un serviciu care iti salveaza timp. Daca s-ar introduce case de marcat in parcare si s-ar da rest pana la 10 bani, atunci mai mult ca sigur ca nu ti-ai mai putea recupera produsele in 5 minute. In plus, este vorba de o solutie de plata moderna. Eu unul ma bucur ca e doar cu plata online.
@HGVlad: Odata ce ai plasat o comanda, aceasta intra in sistemul coradrive, operatorii pleaca sa ridice produsele si, deci, comanda nu mai poate fi modificata. Insa, daca te-ai razgandit asupra unui produs, poti sa nu il primesti cand colegul nostru vine sa iti prezinte comanda. Plata se face online, in momentul plasarii comenzii, insa banii vor fi retrasi din contul clientului, doar dupa ce acesta isi va ridica comanda (daca sunt produse la care s-a renuntat, sau inlocuiri, atunci se recalculeaza automat siclientul plateste exact ce are in sacosa). Cool, nu?
@George: O iau metodic:
1. Stocurile sunt actualizate centralizat si automat. Astfel de volume nu pot fi gestionate manual.
2. E in faza finala si varianta de mobile.
3. Produsele pot fi ridicate in minim 2 ore si maxim 7 zile.
Sper ca nu am sarit pe cineva…
Super ideea, poti face o economie de timp destul de mare.
1. Ce program va avea?
2. Vor expinde reteaua de magazine si in estul tarii?Deoarece mi-ar prinde bine un Cora Drive in Iasi.
3. Aplicatia de mobil va fi disponibila si pe WP?
1. multi salariati sunt platiti cu bonuri de masa, la o cumparatura las cam 800 de lei bonuri + cash, cum putem folosi si bonurile? exista in plan si plata la locatie dupa un timp?
2. ca tot ai mentionat ceva de zona Floreasca, exista in plan deschiderea unui magazin Cora in Floreasca?
As fi interesat daca se are in vedere un program prelungit cu publicul in zona dedicata preluarii cumparaturilor, din incinta parcarii hypermarket-ului, poate chiar in regim de deservire non-stop.
Ma bazez pe disponibilitatea probabil a multora de a economisi timp petrecut in traficul din capitala, pentru o deplasare la ore cu trafic diminuat.
Multumesc
Pot salva un wishlist?
1. In primul rand, banuiesc ca scapi de corvoada de a mai sta la cozi mai dedicate ca de obicei. Nu sunt din Bucuresti , dar din cate am vazut prin ceva perindari pe acolo, ( poate am nimerit si o zi mai dupa amiaza si vara )am cam slabit ceva.
Deci, o idee mai buna ar fi chiar oportunitatea unui transport de produse la domiciliu. Daca tot comand de acasa, hai sa le si primesc, nu ? Bine , de la o anumita suma…in sus…
2. Intotdeauna, un magazin online are rostul sau. Si la Cora, cred ca se merita.
3. Cat despre marketingul si designul siteului, atat timp cat exista produse bine expuse, un cos de cumparaturi si un formular de contact… La mai mare…
Am ajuns mai tarziu la calculator, asa ca iar vin cu un set de raspunsuri.
@Bogdan C: Cu siguranta e urmatorul pas pentru Cora. Ramai aproape!
@Catalin: O sa merg punctual.
1. Orice idee care aduce un beneficiu clientului va fi implementata. Par foarte seriosi la acest capitol, asa ca nu putem decat sa asteptam sa vedem. Fiind o initiativa noua in zona hypermarket-urilor, fii sigur totodata ca ei vor cantari cu mare atentie orice idee. Nu se joaca. Cand am vazut ce au facut in Franta, am inteles unde este viitorul CoraDrive.ro.
2. In acest moment, cora drive este conceput pentru cumparaturile tale zilnice. Nu vei gasi deci produse gen IT&C pe site. La fel ca mai sus, orice avantaj va fi adoptat pe masura ce se vor extinde.
3. Am fost acolo si voi povesti ce am vazut pe 3 decembrie intr-un alt post. Insa pentru ca ai intrebat, iti pot spune de acum ca totul se intampla conform celor mai bune standarde de siguranta atat pentru alimente, cat si pentru restul produselor. Practic, comanda ta va fi “operata” in functie de ora pe care ai ales-o pentru pick-up. Dupa ce comanda a fost “culeasa” din magazin, fiecare produs din cele comandate de tine este pus in compartimente special amenajate: fie pentru produse congelate, fie pentru produse care trebuie sa stea la rece, fie pentru produse standard, care nu necesita o anumita temperatura. Deci nu exista niciun fel de problema legata de perisabilitate si produse cu termen de valabilitate redus. Dar intrebarea ta a fost foarte buna.
@Razvan C: Si aici merg punctual:
1. Programul de ridicari este 9:30 – 21:30 de luni pana duminica. In decembrie va fi si un orar special de Sarbatori. Cei de la cora urmeaza sa-l anunte zilele astea.
2. Momentan proiectul se va lansa ca pilot doar in Cora Lujerului. In functie de cum va fi primit, va fi anuntat planul de extindere.
3. Se analizeaza si aceasta varianta.
@Bogdan M: Punct cu punct si aici:
1. Ideea de baza e ca omul sa plece in 5 minute din CoraDrive. De aceea s-a optat doar pentru plata online. Cred ca vom evolua si aici si o sa vedem din ce in ce mai multe plati cu cardul. Orice alta formula de plata ar genera cozi si aglomerare in CoraDrive. Ceea ce nu isi doreste nimeni.
2. N-am informatii clare despre deschiderea unui cora in Floreasca, dar stiu ca analizeaza oportunitati de expansiune.
@Vlad F: Momentan programul este aproape identic cu cel al magazinului, iar avantajul este ca produsele nu trebuie ridicate imediat, ci intr-un interval de 7 zile. Insa propunerea ta e una chiar interesanta. Am dat sugestia celor de la Cora. E pe lista lor acum.
Joi voi fi pe drum toata ziua. Voi raspunde la noile intrebari cel mai probabil vineri dimineata.
Foarte misto ideea! 🙂 Se pot comanda si electrocasnice? mersi
La Cluj cand vom avea Coradrive?
@Cristi Merci pentru raspuns 🙂 Abia ii astept 😀
1. Ne putem astepta la preturi usor ridicate datorita unui eventual “cost de ambalare”?
2. Ce se intampla cu comenzile neridicate? Iti mai poti recupera banutii?Sa zicem ca ai facut o comanda, ai platit dar ai patit ceva si nu ai mai putut ajunge sa o ridici.
Mi se pare o idee foarte interesanta, chiar mai devreme vroiam sa dau o comanda si surpriza – comanda minima de 50 de lei. Vroiam sa cumpar un card de memorie care costa doar vreo 30 de lei.
Intrebarile mele sunt:
1. De ce comenzile trebuie sa aiba o limita minima atat timp cat produsele inca se ridica de la sediu?
2. Atunci cand vor face livrari la domiciliu, aceasta vor fi facute non-stop?
3. Accesul pe site se va face in continuare pe baza acelui cod de siguranta, chiar si dupa lansarea oficiala? Sincer, mi se pare putin cam unfriendly pentru posibilul cumparator. Plus ca
Mi se pare o ideea foarta buna pentru a elimina timpul petrecut in magazin si pe la cozi
Intrebarea mea este ce se intampla daca ma razgandesc si nu mai doresc sa ridic cumparaturile
Ce v-a facut sa lansati magazinul online si de cand aveti aceasta idee?
On line inseamna sa le platesti cu cardul, nu le ridici…, trebuia sa te gandesti la asta la inceput ! Ideea e foarte buna dar cred ca nu o sa existe buna organiyare la distributia cumparaturilor, economii de bani pt oameni, o sa functioneye dar mai taryiu cand se vede ca oamenii folosesc varianta aceasta de cumparaturi !
1. Daca va functiona si pt alte orase? desi cred ca ar fi costisitoare logistica.
Acest serviciu on-line care va fi lansat in curand inteleg ca este o initiativa moderna foarte buna de a scurta foarte mult timpul alocat cumparaturilor in hypermarketul Cora, prin accesarea rapida a site-ului. Un alt avantaj consta in faptul ca, cumparatorii vor fi la curent cu preturile la o mare gama de produse alimentare si nealimentare si de a face cumparaturi in limita posibilitatilor financiare ale fiecaruia in parte fara a mai pierde mult timp prin magazin cu sau fara pliant in mana.
Intrebarea mea este cand se va extinde acest serviciu si pentru Cora Sun Plaza din Berceni?
De asemenea pentru cresterea numarului de clienti (luind in calcul si pe cei care nu dispun de masini propietate privata) ce reprezinta un procent destul de ridicat aveti in vedere si livrarea la domciliu indeosbi a produselor electocasnice mari si in viitor si la altor produse binenteles, pornind in sus de la o anumita suma limita?
Va doresc mult succes in realizarea proiectului de comert on-line si ne bucuram foarte mult de faptul ca veti tine cont de toate opiniile pertinente ale viitorilor clienti.
Evident doar în București; e singurul oraș din țară?
Exista si varianta pe mobil?
Mi se pare o ideea foarta buna pentru a elimina timpul petrecut in magazin si pe la cozi
Intrebarea mea este ce se intampla daca ma razgandesc si nu mai doresc sa ridic cumparaturile
Super ideea, poti face o economie de timp destul de mare.
1. Ce program va avea?
2. Vor expinde reteaua de magazine si in estul tarii?Deoarece mi-ar prinde bine un Cora Drive in Iasi.
3. Aplicatia de mobil va fi disponibila si pe WP?
Excelent! Intrebare: ati putea face un site virtual, identic cu magazinul Cora?
Mai concret, intri in magazin, iei cosul, te plimbi printre rafturi, adaugi in cos produsele care iti plac, etc. exact ca si cand ai fi fizic in magazin!
O ideea foarta buna pentru a elimina timpul petrecut in magazin si la cozi.
Singurul dezavantaj este oferta limitata, nu toate produsele sunt pe site-ul lor
1. Cand se deschide Cora in Giurgiu?
2. Pe ce arie se pot livra comenzile?
3. Costa ceva transportul si cat dureaza o comanda?
Felicitari pentru initiativa.
1) Cand se va deschide CoraDrive si in Cora Sun Plaza ? Locuiesc la 10 minute de Cora.
2) Care este programul pentru cumparaturi ?
3) Plata se poate face cu cardul direct pe site ?
Multumesc.
Sarbatori Fericite !
Pe mine mă interesează dacă au în plan să îl lanseze și în alte orașe.
Foarte buna idee . Totusi doresc sa stiu :
1. Produsele sunt luate de pe raft sau din depozit ?
2. Daca nu au respectivul produs, imi recomanda altceva ?
3. Cat va dura de la plasarea comanzii pana cand o voi putea ridica efectiv ? Este vorba de alimente deci nevoi urgente ( nu ma gandesc azi ce vreau sa mananc peste 2 sapt )
Multumesc
O idee foarte interesanta si utila pentru cei care urasc timpul irosit la cumparaturi si la casele de marcat.
Intrebarile mele :
1. Inteleg ca selectezi o ora la care iti vei ridica produsele. In situatia in care intarzii din diverse motive ti se anuleaza comanda daca nu apari la ora selectata, si daca da, in cat timp?
2. Va exista cumva un sistem de sanctionare in cazul in care un utilizator nu isi ridica comanda de cateva ori? ( de exemplu, sa ii fie interzisa plasare oricarei comenzi pe o perioada de X luni)
3. Cum vor fi afisate produsele pe platforma? In sensul ca, vom putea vedea ambalajul foarte clar la fel ca si cum l-am avea in mana, astfel incat sa putem citi lista de ingrediente si celelalte detalii prevazute de un ambalaj?
Intrebarea mea ar fi : Cand se va avea in plan deschidere cora in hunedoara
Daca ar fi o aplicatie pe telefon cu ajutorul careia sa comanzi ca apoi in momentul prezentarii sa se si livreze la fel in urma unui mesaj.
Multumesc.
De curiozitate as cumpara si eu ceva prin CoraDrive pentru a vedea diferenta.
Sunt curioasa ce preturi vor avea produsele, cat va costa transportul si cat va dura si deasemenea cat de usor voi naviga pe acest site. Mouse-ul arata super cool ceea ce inseamna ca am asteptari mari.
Este o idee foarte buna.astept un astfel de magazin si in zona de sud ,mai exact in Berceni .fac cumparaturi de la Cora si imi plac promotiile lor.Ma intereseaza daca gama de produse este variata.
O idee foarte buna on line ! Cred ca la inceput o sa fie putina stangacie, adica preluarea cumparaturilor o sa dureze ceva, pe parcurs o sa-si intre in mana si o sa mearga snur ! Felicitari pentru idei noi !
vreau sa stiu daca se pot folosi carduri gen-card avantaj,daca transportul beneficiaza de scutiri in fct.de sumele cheltuite,daca sunt posibile reduceri de fidelizare?
Asteptarile mele ca restul cumparatorilor…..daca veti deschide si in Tulcea curand ,preturi mici,in cat timp se efectueaza o livrare,programul,etc.
Cei din orasele unde nu este mag.Cora cum vor cumpara?
preturi mai mici decat in magazinul clasic
veti organiza black friday anul viitor?