IQads a inceput o serie de interviuri despre importanta mediului digital in PR, pornind de la o observatie interesanta: La PR Awards 2013, categoria cu cele mai multe inscrieri este “Digital PR & Social Media”.
Observatia nu e chiar o surpriza. Anul trecut, dupa Gala acelorasi premii, am estimat ca mai mult de 50% dintre distincii au fost castigate de proiecte care au integrat o componenta importanta de social media. Poate se incumeta cineva si numara anul acesta. Tereza Tranaka (Managing Partner, Oxygen PR) a apreciat pentru IQads: “Estimez ca peste 90% din toate campaniile inscrise la toate categoriile au o componenta digitala inclusa. Si asta pentru ca digitalul este o parte esentiala – un canal extrem de important, ce nu poate fi ignorat de nicio agentie de PR”.
Intr-adevar, toate interviurile cu sefii de agentii pe care le-am citit in seria Digitalul in PR puncteaza fara sovaire ca:
• au oameni specializati sau departamente dedicate.
• au integrat comunicarea pe bloguri si retele sociale.
• cele mai multe proiecte includ si o componenta online.
• ofera training-uri oamenilor din agentie.
Cei mai multi intervievati (pana acum) nu au despartit digitalul de celelalte servicii, insa au fost cativa curajosi care au oferit informatii relevante, dupa cum urmeaza:
“Digitalul reprezinta aproximativ 50% din activitatea pe care o derulam in prezent, crestere resimtita puternic in ultimii 5 ani”.
Mirela Pitu, Director General, Pi2 PR“Pentru 2014, estimez o crestere de 50% a numarului de specialisti in Digital PR in GolinHarris si un business digital de 35-40% din total revenue”.
Hortensia Nastase, Managing Partner, GolinHarris Bucuresti“Daca in urma cu 4 ani vorbeam de aproximativ 10% (din cifra de afaceri a agentiei), acum a ajuns aproape de 40%”.
Tudor Daescu, Managing Partner, People Public Relationships Agency
Punand cap la cap aceste declaratii si citind printre randurile celorlalti, prevad ca in urmatorii doi ani, agentiile de PR isi vor genera jumatate din business in mediul online. Sunt prea optimist?