Google, Microsoft, Sony, BMW, Nokia, Yahoo, Samsung, Mercedes, Nike si LG se afla in fruntea “Top 50 cele mai inovatoare branduri, in perceptia consumatorilor romani”, studiu realizat de revista Biz si Ipsos Research.
Marcile inovatoare sunt in principal percepute drept creative (74%), eficiente (67%) si confortabile (50%). Insa nu este vorba de creativitate de dragul creativitatii, ci de creativitate intr-o puternica legatura cu eficienta.
asta in cel mai bun caz poate sa fie privit ca un studiu de popularitate sau awareness, deoarece nu are nicio legatura cu realitatea sau cu inovatia (spre exemplu, Converse cred ca n-a inovat nimic de zeci de ani, traiesc tot din Chucks aia clasici, in vreme ce Apple, probabil cea mai inovativa companie din ultimele decenii, este depasita de Nokia, Avon sau Microsoft. m-a bufnit rasul de cateva ori la prezentarea studiului, si n-am fost nici pe departe singurul cu reactia asta in sala :))
florin, dupa ce am vazut multe studii pe piata asta, pot spune ca tot ce ne place noua nu reprezinta vocea poporului… in cazul de fata, exista un aspect interesant… aspectul confortului… pentru multi romani, se pare, un brand cuminte, statornic, devreme acasa si care isi face treaba e vazut intr-o buna masura ca inovator…. da, stiu ca nu e tocami inovator confortul, poate chiar dimpotriva, dar daca te uiti la istoria noastra de la miorita pana la dacia 1300, cred ca confortul (ce mascheaza de fapt comoditatea) are un impact major asupra gandirii nationale.
Volvo apare de doua ori, pe aceeasi pozitie 36. Cred ca de la reclama cu Van Damme li se trage 🙂 Spor!
Interesant mi se pare ca avem o singura companie din domeniul financiar, anume Mastercard. Nicio banca nu a ajuns in top, in ciuda inovatiilor din electronic banking, mobile banking, sisteme de kiosk si serviciilor tot mai diverse pe care le ofera: procesare de plati online, sisteme de plata contactless, 3D secure, etc. Putem spune ca aceste servicii nu conteaza pentru romani? Adica bancile de la noi isi pierd banii investid in tehnologie, cand tot ce vor oamenii sunt de fapt gadget-uri si haine? Statistica asta ar indica…
E bine ca inoveaza masiv firmele imbracaminte si accesorii 🙂
pai tocmai de asta spuneam ca e in cel mai bun caz un studiu de popularitate, fara nicio relevanta sau legatura cu invovatia, fie ea si perceptuala.
iar eu spuneam ca este unul dintre criterii doar…
vlad, dupa mine, bancile au facut mari pasi catre mobile si inovatie anul asta, insa ma tem ca populatia nu vede sau nu a vazut inca tot ce fac ele. multa lume oricum nu intelege. si nu sunt rau gratuit.
si mai ceva, vlad & florin, daca hainele ies in fata e si – poate – pentru ca romanul descopera niste branduri si haine “mai de calitate”… e si asta o inovatie. 🙂
Sincer in viitorul apropiat vei reusii sa ramai pe piata doar daca ai un brand propriu care ai reusit sa il faci renumit prin diverse campanii si proiecte. In curand “garajistii” vor disparea!