Anul acesta de Black Friday, retailerii s-au pregatit peste asteptari. Multe produse la reduceri, stocuri mari si oferte pentru fiecare buzunar. Mai mult, in 2013, comertul offline a intrat puternic in jocul reducerilor. O spun din rolul promotorului campaniei Flanco, rol care mi-a oferit acces la toate actiunile companiei.
Am aflat aseara tarziu ca in primele 14 ore ale startului Black Friday, Flanco a atras peste 370.000 de vizitatori in magazinele sale, care au cheltuit 45 de milioane de lei. Practic, reteaua a generat intr-o singura zi 80% din vanzarile obtinute in 2012, in toate cele trei zile de reduceri.
Am fost astazi dimineata in “inspectie” la Flanco Promenada. La ora 11.00, erau deja multi amatori de reduceri. Am tras cu urechea un pic la discutiile intre consilierii de vanzari si clienti. Este interesant sa vezi ca reducerile sunt un prim criteriu de selectie, insa cumparatorii intalniti fie erau bine informati, fie cautau ceva specific.
O mama compara cateva modele de tablete pentru fiul sau, cerand specificati precise dincolo de “care este mai ieftina”. O tanara isi dorea un smart TV alb sau in cel mai “rau” caz cu rama argintie. Desi cauta un brand anume, era dispusa sa renunte de dragul designului si al pretului mic, fireste.
Am plecat din magazin cu ideea ca un consilier de vanzari joaca un rol important pentru un anumit segment de cumparatori. Cei mai experimentati clienti vor da “navala” in ofertele online, insa marele public va veni mereu la raft. Si cu cat va deveni mai populara aceasta sarbatoare de shopping, cu atat mai multi oameni vor umple magazinele.
Abia astept “batalia” Electro IT de anul viitor, de Black Friday.
Zilele acestea m-am implicat in campania Flanco de Black Friday. Concursul lansat pe blog continua pana duminica. La fel si Black Friday in toate cele 82 de magazine din reteaua Flanco.
cristi, ce are a face titlul cu textul? serios acum, unde e cifra pe care o caut?
Multe produse la reducere dar reduceri foarte mici… Ceea ce am vazut ieri in magazine (si aici nu ma refer pe online si nu numai la Flanco) mi s-a parut o incercare penibila de BF incununata cu un scenariu demn de cascadorii rasului.
Am fost la Flanco in Cluj cu speranta ca-mi voi lua Nexus 7 prima generatie la 600 de lei. Cel putin asa scria in revista promotionala de BF si pe site-ul lor. Cand am ajuns in magazin, surpriza: Nexus 7 era de fapt 700 de lei. Intreb un angajat ce s-a intamplat, raspunsul m-a lasat fara cuvinte: Nexus 7 din revista era produsul de culoare neagra, noi avem Nexus de culoare alba… Asa cevaaaaa
[…] Anul acesta de Black Friday, retailerii s-au pregatit peste asteptari. Multe produse la reduceri, stocuri mari si oferte pentru fiecare buzunar. Mai mult, in […]
@ vali: sper sa am luni devreme cifra finala… in rest, in text am marcat niste cifre foarte bune, mai ales in comparatie cu 2012 si din prisma pariului facut de Flanco anulacesta: vindem doar offline.
@florian: diferenta de pret la culori nu e ceva specific BF. o sa o intalnesti si in alte oferte. o sa transmit mai departe feedback-ul tau.
Cristi, ce pariu este asta “vindem doar offline”? Adica in era in care toata lumea forteaza limitele ecommerce-ului, noi ne asa contra vantului si vrem sa vindem doar offline? Te-ai molipsit de la Alin Burcea, cu dorinta dansului de a aduce oamenii inapoi in agentie?
“Practic, reteaua a generat intr-o singura zi 80% din vanzarile obtinute in 2012, in toate cele trei zile de reduceri.”
Asta mi-e cam greu sa cred…
Am vazut si eu ! Au stat la cozi ca disperatii ! Cred ca romanii nu cumpara nimic tot anul si asteapta promotiile astea 🙂 !
@razvan: Black Friday e o “sarbatoare” din offline. Asa a inceput BF. Ulterior, a aparut Cyber Monday, tocmai pentru a-i aduce in joc si pe cei care vand online. La noi, “sarbatoarea” a intrat intr-un mod gresit, daca ne raporta la original. A fost promovata de un magazin online, de eMag. Si de atunci multe magazine online au intrat in joc.
Deci in contextul in care mai toti romanii cred ca BF e sezon de reduceri online, Flanco a ales the original way. Asta e pariul. Sa mearga impotriva curentului.
Promenada a anuntat BF in mall pe 29 noiembrie. Cu ce au facut Flanco, Metro si Cora (din cate am inteles) de BF,vom vedea o integrare mult mai mare anul viitor la final de noiembrie. Ceea ce ne va aduce mai aproape de original. Iar in cele din urma, bucuria tuturor va fi disponibila in orice mediu (online si offline).