Desi mai avem cateva luni pana la finalul anului, sunt putine sanse sa vedem ceva nou, o revelatie, o lansare magica in social media. De altfel, privind in urma 2013 a fost un an linistit. In 2012, am vazut mai multa “agitatie“.
Facebook a ajuns la 1,2 miliarde de conturi si creste. Mark Zuckerberg are un plan pentru a ajunge la 5 miliarde de conturi in urmatorii ani, deci despre reteaua sa nu prea mai sunt lucruri de spus. Cel putin nu deocamdata si nu in formula actuala. De speculat intr-un post viitor cateva directii de dezvoltare pentru Facebook.
Twitter
Pe mine ma fascineaza acum Twitter, cu toate ca am “omorat” reteaua acum cateva luni. Oriunde ma uit “in afara”, vad stiri interesante despre microblogging. De exemplu, se vorbeste foarte mult acum despre rolul Twitter in Social TV si trend-ul Second Screen. All Things D spune ceva despre un flux dedicat special discutiilor in timpul emisiunilor TV. Si desi tot mai multe celebritati si oameni politici intra in retea, Twitter are probleme cu retentia si activitatea pe site.
Cineva a afirmat recent ca Twitter a ajuns la un miliard de conturi inregistrate, insa date oficiale au aratat ca “doar” 218 milioane de conturi sunt active. In plus, foarte multi utilizatori sunt prezenti prin aplicatii diverse (mobile, browser, web) si nu prin interfata oficiala. Eu folosesc, de exemplu, Silver Bird in Chrome. La aceasta se adauga si faptul ca 162 de milioane de utilizatori (adica 75%) intra in retea de pe dispozitive mobile.
Instagram
La inceputul lunii septembrie, Instagram anunta ca a ajuns la 150 de milioane de utilizatori activi. O treime dintre acestia au adoptat platforma in ultimele sase luni. Fenomenala cresterea, nu? De asemenea, Instagram a intrat si mai mult in atentia brandurilor odata cu lansarea optiunii video.
Reteaua tacuta
Am omis din discutie deliberat Google Plus. Pariul meu e pus pe reteaua Google. A crescut foarte mult intr-un timp scurt, are o integrare destul de buna cu alte platforme Google si inca nu si-a aratat muschii. Google Plus are cele mai mari sanse sa dea tonul in ceea ce ar putea fi noua retea sociala. Dar despre asta intr-un episod viitor.
Care este pariul vostru?
Twitterr are avantajul ca nu lasa sa curga poze cu catei morti, copii mutilati, Petre Tutea si alte minuni din astea. Instagram are avantajul ca foloseste la maximum smart-phone-ul.
Cred ca ramane Facebook… 😀
Facebook a prins foarte tare la noi, eu cred ca deja si-a atins limita de sus. Twitter are putine cuvinte ceea ce-i sperie pe cei care vor sa share-uiasca texte intregi, poze sau filme. Pariul meu merge, pentru Romania pe google+.
Desi twitter este si poate fi si pentru noi, ca pentru americani, fascinant.
Eu pariez pe Instagram – mai ales că în 2014 îşi va deschide porţile pentru advertising.
Mie mi se pare că Vine începe să prindă din ce în ce mai mult.
Și e un potențial foarte mare care poate fi valorificat pentru reclame în limita celor 7 secunde, mai ales în domeniul online TV, unde fiecare secundă contează.
Dau exemplu Hulu, unde în loc îți arate 3 reclame timp de 2 minute, timpul se poate reduce la 20 de secunde pentru aceleași 3 reclame, prin intermediul Vine-urilor.
E un câștig fenomenal atât pentru companii cât și pentru Hulu.
Companiile pot concentra informația în 7 secunde iar Hulu câștigă mai mulți utilizatori scurtând foarte mult timpul alocat reclamelor.
Dar vom vedea ce se întâmplă la anu.
De citit ce scrie aici http://marketingland.com/vine-hits-40-million-registered-users-56481 și aici http://www.mediabistro.com/alltwitter/vine-facts-tips_b48833.
Google+ va creste enorm, cred eu, in anul urmator, iar twitter isi va continua cresterea domola… iar instagram-ul in continuare nu prea il inteleg, pentru ca e o retea in care pui poze si veideo-uri, lucruri ce le poti face si pe celelalte retele de socializare, insa nu vad asa multa valoare in aceasta retea, cata mancare sa fotografieze si omul, pana la urma ;))
Instagram deja este o rețea socială cu mare succes! Văd mai multă activitate acolo decât pe Facebook, la unii utilizatori. De asemenea Tumblr a prins avânt la puștani în România, ați observat? Blogging-ul a devenit main-stream la noi doar o dată cu Tumblr.
Cristi, verifica http://seene.co/. Cred ca vei fi placut impresionat. Intuiesc ca vor fi cumparati rapid, cum au fost si vine.
Cristi, verifica http://seene.co/. Cred ca vei fi placut impresionat. Intuiesc ca vor fi cumparati rapid, cum au fost si vine.
[…] read an article here (it’s in Romanian) about what 2014′s social network will be. There were 2 options: […]
Gplus sigur va mai creste dar cred ca Instagram-ul va exploda in 2014.
[…] read an article here (it’s in Romanian) about what 2014′s social network will be. There were 2 options: […]
[…] este unul pe măsură: ”Cititi, actionati si fiti mandri ca faceti asta“. 3. Twitter vs Instagram: care va fi reteaua anului 2014?- nu veţi găsi răspunsul la întrebare în acest articol, dar puteţi găsi câteva statistici […]
[…] Cu putina parere de rau ca nu am IP/cont de State, pana in momentul in care publicitatea va deveni disponibila la nivel international, nu pot decat sa imi imaginez ca Instagram va hosta unele dintre cele creative reclame de pe internet, foto & video. Probabil si pentru ca, personal, cred ca Instagram va fi reteaua anului 2014. […]
[…] Cand am trecut de primul milestone, eram inca entuziasmat de activitatea de pe Twitter. Nu l-as fi schimbat cu Facebook, de exemplu. Anul acesta insa l-am pus la perete un pic. Cu parere de rau insa. Mi-am revenit repede, vazand efervescenta de pe alte piete si cum cateva brand-uri cauta sa il resusciteze prin campanii. Acum imi doresc sa fie platforma cu cea mai mare crestere la noi in 2014. […]
Îmi place faptul că Google+ nu permite integrarea prin API, care ar face ca oamenii să automatizeze preluarea a ce pun pe Twitter/Facebook pe Google+. Așa, ești forțat să scrii pe G+, dacă asta vrei.
În Google+ s-au investit multe lucruri, și pe el mizez.
La o rețea socială contează în primul rând membrii și trecutul. E greu să pleci de pe Facebook dacă toți amicii tăi sunt acolo și ai zeci de albume foto, conversații și lucruri construite acolo. Twitter e mai puțin legat de trecut.
Instagram are deja un istoric, și oamenii au niște poze acolo. Dar pentru că pozele respective ar putea fi relativ ușor de transferat în altă parte, s-ar putea renunța la el ușor, dacă ar apărea o alternativă mai bună.
Dintre Instagram / Twitter / Google+, avantajul de business îl are, pentru mine, Google+. Twitter are vechime / brand și rețea de utilizatori, iar Instagram e cool și are un mic istoric.
(pun și pe blogul meu comentariul)
[…] mai apoi vorbeşte despre bătălia ce se preconizează între Twitter şi Instagram pentru reţeaua anului 2014. Pentru că Facebook-ul plictiseşte. A plictisit el Hi5-ul, a plictisit el Yahoo Messenger-ul, […]
[…] adus aminte de articolul pe care Cristi l-a pus la sfârşitul anului 2013 – Twitter vs Instagram: Care va fi reteaua anului 2014? unde şi-a provocat cititorii să-şi spună părerea despre reţeaua anului 2014. Dacă treceţi […]