Pentru al treilea an consecutiv, Evensys si Portal HR au avut ambitia de a aduce comunitatii social media din Romania un studiu foarte util, in opinia mea. Social Media Employment Survey si-a propus sa faca o radiografie a carierelor in social media si sa faca putina lumina pe o piata locurilor de munca in domeniu.
Ca o concluzie generala, putem spune ca majoritatea rolurilor din social media sunt noi, numarul specialistilor este inca mic, domeniul este abia in formare, dar continua sa creasca de la an la an si exista o corelatie intre nivelul de senioritate si nivelul pachetului salarial oferit.
Analiza a fost realizata doar la nivel cantitativ, iar concluziile studiului la o privire de ansamblu sunt pozitive:
- Nivelul salariilor in 2013 fata de 2012 a ramas constant, lucru care este pozitiv in contextul in care exista in continuare specializari pe piata fortei de munca pentru care nivelul salarial a scazut in continuare.
- Experienta face o diferenta, specialistii cu peste 2 ani de experienta in zona de Social Media au diferente semnificative fata de cei proaspat intrati in aceasta industrie.
- Exista mult mai mult interes pentru cifrele din Social Media, a crescut volumul de rapoarte solicitate de alte departamente, ceea ce confirma posibila dezvoltare viitoare.
Cateva cifre relevante:
- Majoritatea specialistilor care activeaza in social media au fie titlul de Social Media Manager (19%) fie titlul de Social Media Specialist (13%)
- Specializarile care par sa duca catre o cariera in social media sunt PR (15%) sau presa (11%)
- Departamentele din care tind sa faca parte aceste responsabilitati sunt fie cel de Marketing, fie cel de social media (acolo unde exista)
- Salariul mediu lunar (raportat la numarul total de participanti) este de 660 euro net, in timp ce salariile medii pentru Social Media Manager ajung la 844 euro, Social Media Specialist 603 euro, Online Manager 775 euro
- Pentru pozitia de Social Media Manager, media salariala urca la 1.000 euro pentru cei care au peste 2 ani de experienta in domeniu
- Doar 8% dintre cei care au rolul de Social Media Manager au un nivel de venit intre 2.000 si 4.000 euro, in timp ce 37% dintre cei care au rolul de Social Media Specialist castiga intre 500 si 1.000 de euro
- Datele provenite de la companii confirma nivele intre 600 si 900 Euro net pentru pozitia de Social Media Manager, repsectiv 450 – 900 euro net pentru Social Media Specialist
“Speram ca de la an la an baza de specialisti din piata si care participa la acest studiu sa fie in crestere, astfel incat acest demers sa capete relevanta unui studiu salarial in adevaratul sens al cuvantului si sa putem identifica cat mai multe tendinte care sa ne ajute in intelegerea unei piete in formare, cum este cea a specialistilor social media.” Madalina Uceanu, Managing Partner, Career Advisor si initiatorul Portal HR.
Exista informatii si despre freelanceri pe Social Media? Acele persoane care sunt consultanti pe Social Media pentru mai multe companii?