Probabil ati auzit deja povestea. McDonald’s a readus in meniu, pentru o perioada limitata, produsul “McMici!” . Aceasta reeditare a venit ca un efect al campaniei “Saptamani Romanesti”, din primavara. Atunci, in mai putin de trei saptamani, romanii au consumat 300.000 de sandvisuri “McMici”.
O parte din succesul campaniei s-a datorat oamenilor activi in online, care au avut o contributie importanta la “viralizarea” produsului. La acea data, multi au considerat ca ideea este, de fapt, o gluma – Era prea buna sa fie adevarata! – si au dat mai departe vestea pe bloguri si in retelele sociale. Distributia noutatii s-a amplificat in momentul in care “zvonul” a fost confirmat de oferta din restaurante.
Ce a facut McDonald’s acum? A organizat o intalnire informala in restaurantul din Piata Victoriei, in care managementul companiei a prezentat, in premiera, noua campanie in fata a peste 40 de bloggeri. Cu alte cuvinte, compania a ales, de data aceasta, sa comunice ma intai cu comunitatea online si totodata sa faca un prim pas – mare, zic eu! – in blogosfera. A fost o intalnire in care managerul general, directorul de marketing si cel de comunicare, alaturi de alti colegi, au socializat cu bloggerii invitati si au raspuns la intrebari.
Evenimentul este un bun studiu de caz si pentru alte companii.
Buna treaba, ii astept si pe la Brasov 🙂
presupun ca bloggeri de food n-au prea fost pe acolo 🙂
Florin, mi-ai dat o idee!
@Florin @Cristian Manafu Ideea ar fi sa nu participe la asa ceva bloggerii de food, nu? De regula intre sfera food si McDonald’s exista un antagonism profund. Mancarea de la McDonald’s este opusul hranei preparate in casa, cu diversitate din ingrediente, cu ingrediente din agricultura durabila, etc. Toate calculele arata cat de daunatoare este, pentru gazele de sera, consumul de carne de vita si faptul ca pentru prepararea unui hamburger se folosesc in proces cantitati imense de apa. Daca un blogger de food ar scrie despre McMici, fara sa fie critic/critica, ar avea o problema de credibilitate. Nu spun ca nu ar fi oameni care sa nu aiba curajul sa descopere raiul in hamburgeri, desi zilnic scriu despre cum fac mancare in casa. Traim intr-o lume globala si cu o agricultura industriala, dar templul consumerismului are limitele sale. PS: Micii sunt un subprodus alimentar, sunt o carne tocata. Nu au nimic specific in ei. Si mi-ar fi rusine sa pretind ca sunt o culme a gastronomiei romanesti. Ca sunt o gaselnita de selling, asta poate fi laudata. Dar nu ca sunt o culme culinara.
Despre mici am mai scris si eu, de vreo 2-3 ori. Dar nu de bine. Ci sarcastic. Aici http://cazacioc.blogspot.ro/2011/08/slow-food-breaking-news-cat-ii-el-micul.html
[…] WATCH McDonald’s – Cu o prezenta puternica pe Facebook, lantul de restaurante a abordat si comunicarea pe bloguri si evenimentele de social […]