Il cunosc pe Florin Grozea de 7 ani, de cand organizam intalnirile Netoo. Si urmarind traseul intereselor sale din tot acest timp, pot spune ca a fost cel mai mare promotor (daca nu chiar primul) al social media si al Internetului in lumea muzicala de la noi. Blogger cu vechime si antreprenor pe web, Florin a scos anul acesta o carte despre succesul in muzica, care a devenit punctul de pornire pentru cea mai noua idee a sa: o agentie interactiva dedicata industriei de divertisment din Romania. Curios din fire, l-am luat un pic la intrebari.
Ai scos o carte. De ce?
Am avut mai multe gânduri de la care am pornit…
Primul: muzica românească a devenit cel mai bun produs de export al României, cu peste 120 de artiști și trupe care au dat lovitura pe plan internațional în ultimii 5 ani. Poveștile de succes ale artiștilor români sunt insuficient de cunoscute la noi în țară! Majoritatea succeselor pe care le-am inclus în cartea “Hit Yourself” sunt dezvăluite în premieră publicului român! Nu e păcat că nu știm despre adevăratele succese românești și să ne complacem mereu în mici scandaluri de tabloid?
Al doilea: invitat ca speaker la diferite conferințe am descoperit că elevii și studenții cred că ai nevoie de bani mulți sau de pile pentru a da lovitura. Am vrut să demonstrez cu exemple reale că tineri români plecați din provincie pot ajunge în câțiva ani vedete internaționale…
Povești adevărate: Inna este din Constanța și a avut primul hit internațional la 23 de ani. David Deejay este din Bârlad și a lansat 5 single-uri de Top 10 în 20 de țări. Alexandra Stan este din Valul Lui Traian și a devenit în 2010 primul artist român Number One în Billboard Germania. Sasha Lopez s-a născut la Chișinău și a ajuns pe prima poziție în topul național din Canada. Edward Maya a vândut peste 12 milioane de exemplare în peste 100 de țări la vârsta de 22 de ani. Lista e lungă… citiți cartea pentru mai multe povești incredibile!
Am inceput sa citesc. Cartea seamana cu un blog…
În momentul în care am “împlinit” 5000 de articole pe blogul personal (www.floringrozea.com) m-am gândit că treaba a devenit serioasă… În cele 5000 de articole se găsesc multe articole bune, multe povești frumoase care trec testul timpului, dar cum să le scot în evidență? Atunci am hotărât să le pun într-o carte. Pe măsură le ce alegeam mi-am dat seama că greșesc… Un blog e un jurnal, o colecție. O carte bună este o călătorie. Am scris cartea de la zero, ca și cum aș scrie un uriaș serial de articole pe blog.
De ce ai ales sa o scrii astfel?
Cartea, ca și blogul, ca și muzica, tot ce creez vreau să mă reprezinte. “Hit Yourself” este scrisă la persoana întâi singular, într-un stil ușor de citit, direct, clar. Pe alocuri amuzant, uneori controversat. Mi-am propus să scriu o carte care să informeze dar să și incite… O carte care să te surprindă dar să îți ofere și soluții, link-uri, aplicații, servicii online și offline.
E mult online în cartea asta, sunt peste 200 de link-uri folositoare.
Cartea a fost un inceput. Cand te-ai hotarat sa o transformi intr-un business de consultanta?
Am vrut să merg mai departe, să pun în aplicare acele idei neconvenționale! Sigur că nu toate ideile funcționează pentru toată lumea, dar aici intră în scenă Hit Yourself Consulting – vom face strategii online modelate pe fiecare artist, pe muzica și imaginea lui/ei/lor.
Cum te pozitionezi pe piata?
Hit Yourself Consulting este prima agenție digitală dedicată industriei muzicale. Echipa noastră va oferi consultanță pentru strategie online, branding și PR online.
Ai cercetat piata? Exista cerere?
Fiecare artist căruia i-am spus că am pus bazele unei agenții online pentru industria muzicală mi-a răspuns “În sfârșit, știi de când caut pe cineva?”
Există o cerere foarte mare și există puțini profesioniști în online care înțeleg show-biz-ul. Nu o spun cu aroganță… Pur și simplu este mare nevoie de cineva care să înțeleagă ce își doresc artiștii și să traducă acele așteptări specialiștilor din mediul online.
Esti in discutii, ai semnat cu cineva?
Sunt în discuții avansate cu trei artiști cu care vom începe lucrul din ianuarie 2014. Discuții am pornit cu mai multă lume, mai ales când s-a dat vestea că am câștigat concursul Start Ups Marathon organizat de RoAccelerator!
Primul nostru client este compozitorul Gabriel Huiban care are mai multe afaceri (label, studio de înregistrare, club în Regie).
Cum se va impaca consultanta cu viata de artist?
Ha, ha! Când am început să prezentăm emisiuni TV în anul 2000 eram întrebați: cum să vină alți artiști la voi în emisiune, nu e un conflict? Când am fondat studioul în 2003 eram întrebați: cum să faceți muzică pentru Simplu, O-Zone, Akcent, TNT, Andreea Bălan – nu e un conflict? Când am lansat eOk.ro în 2007 (site-ul care promova muzica românească legală) eram întrebați: cum să promovați pe net muzica altor trupe?
Sunt un artist, sunt compozitor, sunt antreprenor online. Oare există cineva mai potrivit să facă consultanță online pentru muzica românească? Dacă știi pe cineva… îl angajăm!
Cu cine concurezi pe nisa asta?
Nu există o agenție online / interactivă dedicată industriei muzicale, dar există multe agenții online bune. Ei pot fi concurenții noștri dar mai curând pot fi colaboratorii noștri (pentru externalizarea serviciilor de care avem nevoie: crearea de site-uri, aplicații Facebook, aplicații mobile etc.)
Concurența noastră directă sunt oamenii de PR care caută să se angajeze la artiști. Totuși, aceștia se lovesc de specificitatea domeniului și de… “fițele” artiștilor. Artiștii nu vor să fie tratați ca o bere, ca o cartelă prepay sau ca un detergent. Artiștii sunt oamenii atinși de geniu care ne fac viața mai frumoasă. Hit Yourself Consulting a venit să le facă și lor viața (online) mai frumoasă!
Cartea lui Florin Grozea a fost editata de Polirom si poate fi cumparata in format hardcover si eBook de aici
lol.
Vali, ce mai face ZeroStiri.ro? Totul ok?
[…] ştiri pe scurt: s-a lansat Windows 8.1, Florin Grozea are agenţie pentru artişti, buton de Review pe Facebook, GoDaddy cumpără Media Template, Apple a angajat un fost CEO de la […]
Operația reușită. Pacientul mort. 🙂
[…] interviu cu Florin Grozea pe tema asta gasiti la prietenul Manafu, de la care mi-am insusit cu incredere si imaginea de mai sus […]
Interesant, sa te inspire blogul pentru a scrie o carte… cu toate ca cititul cartilor e doar pentru aceia care mai au timp…
florin, face bine. și maibun la fel. și altele. nu mă vezi pe mine că mă recomand antreprenor, nu? 🙂
Tim: cei care își doresc o carieră într-un domeniu citesc și cărți.
Noutăți pentru cei interesați de acest subiect – în luna iunie agenția are următorii clienți: Deepcentral, Alb Negru, Aylin Cadîr, Tiare, Bianca Linta, Voltaj.