Dincolo de entuziasmul meu fata de social media si al unor colegi din domeniu, periodic, avem sustinerea unor studii serioase, realizate de institutii recunoscute. Astazi, EY Romania a facut publice rezultatele unei cercetari ce a vizat 173 de respondenti din mediul local de business, cu privire la modul in care abordeaza marketing-ul prin intermediul retelelor de socializare si impactul pe care acesta il are in prezent in activitatea lor.
Au fost gasite 5 conculuzii principale:
- 78% dintre respondenti spun ca utilizeaza retelele de socializare pentru promovarea companiei. Studii similare arata ca la nivel global* procentul este de 97%.
- 94% dintre respondentii care folosesc retelele de socializare spun ca folosesc Facebook (92% la nivel global), 43% utilizeaza Youtube (56% la nivel global), iar 41% Linkedin (70% la nivel global).
- 52% dintre respondenti spun ca folosesc marketingul pe retelele de socializare de 1-3 ani. Aceasta indica o orientare rapida a companiilor spre social media pentru promovarea produselor/seviciilor lor.
- 39% din respondenti au afirmat ca organizatia lor are un departament special pentru comunicarea prin social media.
- 83% dintre respondenti, folosesc retelele de socializare ca pe o modalitate foarte rapida si eficienta de a prezenta noile produse si servicii.
(Via Victor Kapra)
[…] Cum sunt folosite social media in mediul de afaceri din Romania […]
[…] Iar la final tragem niște concluzii despre cum e folosit social media în mediul de afaceri de la noi. […]
La intrebarea: cine va administreaza conturile retelelor sociale, raspuns a fost: NOI, adica nu apeleaza serviciile unui om specializat sau agentii. Daca ei care nu au studiu in domeniu si experienta relevanta cum pot ei raspunde la intrebarea: Credeti ca marketing-ul in cadrul retelelor de socializare este eficient au raspuns: da 83%
Pai daca nu sunt specializati cum pot ei sa spuna ca da? Prin a posta o stire pe zi si a raspunde unei intrebari unui client nu inseamna ca ai si habar de social medial si nici nu poti spune ca esti specialist marketing in social media 🙂