Spuneam la inceput de an ca 2013 este anul intrarii marilor retaileri (clasici) in mediul online. De atunci, am mai bifat o mare intrare. Serviciul de comenzi online al Carrefour. Nu l-am testat inca, dar intentionez. Se pare insa ca 2013 este si anul diversificarii ofertelor. Cel mai recent exemplu este Elefant.ro, care a anuntat intrarea intr-o noua categorie: online fashion. Elefant.ro promite atat colectii noi, cat si colectii anterioare la preturi reduse. In plus, vine cu un termen de retur extrem de ambitios: 365 de zile.
Un alt jucator care a trecut la o gama diversificata de produse este EVOmag, care pe langa puternica zona electro-IT, a adaugat categoriile “Ingrijire personala” si “Mama si Copilul”. eMAG, liderul pietei de e-commerce, are deja cel mai mare portofoliu de produse.
Abia astept sa vad cum va fi Black Friday anul acesta. Ma astept la o batalie pe toate fronturile, nu doar online. Puneti bani deoparte de acum!
Si asta nu cred ca este tot. Cred ca si 2014 va inregistra tot un trend ascendent, poate nu neaparat prin prisma noilor intrati, ci si prin rulajele generate de e-commerce. Daca ne gandim ca pe piata romaneasca sunt undeva la 14 milioane de carduri si ca ponderea tranzactiilor la POS-urile magazinelor incepe sa ia amploare, este o consecinta logica si normala ca si e-commerce-ul sa creasca de la an la an.
Cred insa ca trebuie pus in continuare accent pe securitatea platilor efectuate elecronic.
Toti vor sa fie un mic eMag, dar din pacate nu pot!
E bine ca macar incearca.
Interesanta ideea celor de la elefant insa trebuie sa vina cu ceva nou 🙂 Cat despre Black Friday, mai intai sa vedem cum rezista serverele, aia a fost principala problema an de an!
Ionica, toti incearca sa fie Amazon!