In urma cu vreo sapte ani, eram la masa cu niste straini si vorbeam despre Romania. La un moment dat, intr-o tirada de facts & figures despre tara noastra, spun: “Stiati ca noi am inventat baseball-ul?”. Un neamt care traia in US a inceput sa rada: “C’mon! It’s impossible!”. I-am explicat un pic despre oina, atat cat stiam, dar nu l-am convins.
Astazi, ciocolata ROM s-a intors cu o noua campanie si este gata sa razbune nedreptatea la care am fost “supus” acum sapte ani.
Ciocolata ROM a pornit o petitie pe care o va inainta Ligii Americane de Baseball. Care este revendicarea? Sa recunoasca originea romaneasca a baseball-ului: sa cante imnul Romaniei inainte de toate meciurile de baseball si sa schimbe costumatiile majoretelor cu porturi populare romanesti.
De-a lungul timpului, multi inventatori romani nu au apucat sa se bucure de creatiile lor, pentru ca altii au reusit sa capitalizeze pe seama lor. Petrache Poenaru este creditat drept inventatorul stiloului, care insa a fost perfectionat de Lewis Edson Waterman si transformat intr-un business de mare succes mondial.
Si pentru ca razbunarea sa fie dulce, brandul a lansat gama ROM Sandvis, biscuitii cu crema de rom, pe ideea “Strainii ne-au luat inventiile, noi le luam biscuitii.
Ăștia creează un precedent periculos! Dacă se concretizează, pregătește-te să înveți imnul Croației și să îl cânți de fiecare dată când te folosești de curent electric alternativ, unde electromagnetice și cam tot ce înseamnă wireless. Uite aici: http://youtu.be/tjqgLZ7fZY4
Eu mă apuc de tipărit afișe cu Nikola Tesla; presimt o îmbogățire rapidă! :))
Te-ai scos! Ai semnat petitia?
@Șerban
Tesla a fost sârb.
Sincer mi se pare brandul ROM incepe sa se identifice din ce in ce mai mult cu tipologia romanului arogant care se lauda constant cu realizarile precursorilor sai si are impresia ca am fost tot timpul persecutati de celelalte natiuni.
Baseball nu isi are originile doar in oina. Daca facem un research scurt aflam ca mai exista Lapta (secolul 14 Rusia) sau Stoolball (secolul 15 Anglia). Mi se pare putin cam arogant sa ne asumam inventarea acestui sport.
La fel a fost in cazul campaniei trecute cand s-au luat de Bruce Dickinson, unul dintre putinii artisti care de fiecare data NU a incurcat Bucuresti cu Budapesta.
Pe termen lung, ROM are sanse foarte mari sa piarda din consumatorii pe care ii loializase in anii anteriori cu campaniile “nostalgice”. “Partidul te vrea tuns” si “Strong sensations since 1964” au ramas si acum intiparite in mintea multor oameni; poate nu au castigat premii la Cannes dar si-au facut efectul.
@Mad Max, te cred și știu, dar acum orașul său natal este în Croația.
Eu susțin petiția!
http://citestecevrei.ro/?p=3120