Un articol recent de pe Wall-Street scoate in fata, printre altele, o idee nu tocmai noua, dar care este intarita periodic. Dovada si prezenta ei in material.
Catalin Rusu, CEO si director de creatie al agentiei de strategie si manifestare creativa de brand Rusu+ Bortun Brand Growers, spune ca: “Nu fee-urile de creatie sunt salvarea agentiilor pentru ca sunt mai rare, ci cele de creatie digitala, de social media, pentru ca in digital ai nevoie de constanta, in timp ce la creatie este nevoie, in unele cazuri, doar de improspatare punctuala“.
Daca privim dinspre social media si online, Catalin Rusu ne da o veste buna. Cum ziceam insa, ideea se vehiculeaza de ceva timp. Cam de vreo doi ani. Daca facem o radiografie atenta, gasim acolo o rana superficiala care tinde sa creasca pe nevazute. In acest moment, mai toata lumea vinde social media. Peste putin timp, chiar toata lumea va vinde social media. Asa cum s-a intamplat si cu serviciile digitale in urma cu vreo 8 – 10 ani. Doar ca exista o diferenta majora intre cele doua momente.
In digital, puteai sa gresesti si sa iti atingi cel mai inalt grad de incompetenta. Nimeni sau, ma rog, mai nimeni nu vedea si nu iti reprosa. Cel mult te injura clientul. Cele mai multe “buleli” interactive au trecut deci nevazute. In social media, nu iti permiti sa ai aceeasi atitudine. Lumea te vede. Industria te urmareste. Publicul reactioneaza. Companiile trebuie sa fie constiente de acest lucru si foarte atente la ce cumpara de la cei care au devenit peste noapte experti social media.
Am mai zis insa si repet. Nu exista in Romania experti in social media. Cine declara acest lucru minte si eu il pot confrunta oricand. Ceea ce ma duce la subiectul acestui post: Cum iti alegi consultantul in social media?
Eu am creioant un raspuns, pe care il voi expune in zilele urmatoare, dar mi-ar placea sa scriem acest post impreuna. Va astept de aceea in comentarii cu sugestii si idei. Sunt convins ca multe companii vor gasi util ghidul nostru.
Am mai scris pe acelasi subiect si Zoso.
mică eroare în text. există specialiști in social media, dar nu se bat cu pumnul în piept, nu latră pe la conferințe, nu urlă că ei știu cel mai bine. sunt discreți și își văd de ale lor. vezi prezentarea cu cifre de la mine de pe blog, pusă tot ieri.
Pentru un consultant Social Media discretia trebuie sa fie cuvantul de ordine, asa cum spunea si Vali mai sus! Trebuie sa fie un fel de ”omul din umbra” care vede, afla, stie, analizeaza, proiecteaza, planifica, dirijeaza traiectoria!
Una din calitatile cele mai importante mi se pare a fi capacitatea de a planifica pe termen lung si foarte lung!
….cel putin in perceptia mea… 🙂
Mie mi se pare că nu pot exista experți nicăieri în acest domeniu. Este prea variat, prea diferit de la o țară la alta, ce merge azi nu merge și mâine în același loc, ce merge azi pentru o companie nu merge și pentru alta șamd.
E mai la noroc totul.
Buna Cristi. Vrei sa scrii un ghid unde sa vorbesti si despre expertul in SM? Super. Hai sa o luam de la baza. Unu, care este definitia expertului in SM? Doi, care sunt criteriile dupa care stabilesti nivelele de competenta in SM? Trei, care este gradul de acceptare a criteriilor enuntate, la nivel de grup, sunt un standard recunoscut i’ntl? … Continuam?
Ioan, eu nu vorbesc despre experti, vorbesc despre consultanti (care sunt fie agentii, fie independenti). Ei exista in toate domeniile, la naiba, unii chiar constituie domenii (vezi publicitatea), fara sa raspunda la intrebarile tale.
@Cristi. Tot experti si aia 🙂 nu am vazut consultant care sa nu zica ca este si expert :-)))