MANAFU*

Abonamente Evensys

De ce nu a prins Twitter in Romania?

De cand am anuntat “decesul” Twitter in Romania, acum cateva luni, am tot primit intrebarea: De ce nu a prins in Romania? Culmea e ca intrebarea venea mereu de la oameni care nu aveau cont de Twitter. Probabil, imi era mai usor sa intreb: “Tu de ce nu esti pe Twitter?”. Insa raspunsul nu ar fi fost cel corect.

Cel mai simplu raspuns il ofera serialul “The Newsroom”. Urmatiti clipul editat de mine, cu doua secvente din acelasi episod.

Twitter nu a prins in Romania pentru ca pe plan local nu avem nume mari care sa foloseasca aceasta platforma. Nu avem celebritati, nu avem politicieni, nu avem specialisti, nu avem jurnalisti, nu avem voci puternice. O dovada a impactului pe care il au numele mari este data analiza Twitter pentru UK, in 2012.

A murit Twitter?
Nu a murit, dar nu o duce bine deloc. O duce mai rau decat in momentul in care mi-am ridicat eu twittosfera cu postul de aici. Ne arata ZeList Monitor. Priviti evolutia in ultimele 12 luni.

Screen shot 2013-07-25 at 2.20.27 AM

Cum ar putea fi resuscitat Twitter?
Graficul ZeList Monitor ne mai arata ceva. Ne arata care a fost impactul campaniei “Hai sa mancam impreuna“, derulata de Coca-Cola in martie – aprilie. Activitatea pe Twitter a crescut in acea perioada, ceea ce e un indicator ca brandul a avut o idee buna.

Cred asadar ca o implicare a companiilor ar putea sa mai indrepte situatia.

Pe de alta parte, in a doua secventa din clip, se vorbeste despre interactiunea care se creeaza in timpul show-urilor TV pe Twitter. Probabil un hashtag inserat intr-o emisiune ar ajuta foarte mult. Ati vazut asa ceva la noi?

In alte parti, televiziunile si Twitter creeaza terenul pentru ceea ce in viitor vom numi Social TV. Cu un simplu hashtag. Asa cum si Coca-Cola a crescut interactiunea prin campania sa.

Marius Sescu a oferit acum ceva vreme, la randul sau, un raspuns pe blogul personal.

23 comentarii

  1. eBogdan says:

    Mie chiar imi pare foarte rau de twitter, e aiurea ca incerc sa interactionezi cu unii oameni care deja nu mai folosesc contul, facebook e prea mult si ptr mine ce e mult deja strica..

  2. Mihai Ioan says:

    Bun. Acum fereste-te de camerele video. Ai putea fi santajat.

  3. vali says:

    cum nu avem nume mari? numa smiley și andi moisescu au reach cât juma de românie. teoretic.

  4. IoanP says:

    Pornind de la idea ca nimeni nu are ceva impotriva Twitter, cred ca nu a prins pentru nu ofera ceea ce romanii doresc sa aiba. Cultural vorbind, exista diferente intre US, unde Twitter are un segment important din social media, si Romania. Chiar daca companiile ar face mai multe campanii pe Twitter, sunt slabe sperante ca ar prinde. Ar fi ca un balon de sapun. Si apoi daca o companie investeste intr-o campanie de promovare pe social media, de ar investi in Twitter si nu pe Facebook, unde audienta ar fi potential mai mare. Am stat de vorba cu cu tineri intre 18-23 de ani si am avut cateva intrebari legate de Twitter. In principal, feedbackul cu privire la ‘de ce nu folosesti twitter’ a fost 1. nu-mi ofera ceea ce caut (cu exemple), 2. prietenii mei nu sunt acolo. Concluziile se trag usor. Iar daca Twitter ar vrea o relansare in Romania de aici trebuie sa porneasca.

  5. @vali, andi si smiley sunt niste oameni ok si apreciati pe bune. si ma bucur cumva ca ei sunt acolo pe twitter. cum ar fi fost sa fie… dar mai bine sa nu vorbim de rau de alti oameni. ideea e ca stardom-ul local e foarte slab. cate vedete sunt chiar OK azi? si ce reach au ele in viata reala, ca sa zic asa. cate dintre ele ar avea ceva de spus? in uk, in top se afla nume precum Stephen Fry, Ricky Gervais, John Cleese.

    @ioanP Nu doar campaniile ar creste Twitter si nu doar vedetele, insa Coca-Cola ne-a aratat ca se poate. Iar Coca-Cola a pus hashtag-ul pe TV, loc in care orice post ar putea pune un hashtag la o dezbatere, emisiune in direct sau serial de succes.

    Mai exista o zona de crestere. Vine din zona serviciilor de interes public. In multe locuri, politia e pe Twitter, institutiile educationale etc.

    Tinerii 18-23 nu au fost printre early adopters pe Twitter la noi. Cei pe care i-ai intrebat tu erau, cand Twitter incepea sa prinda si la noi, la varsta la care nu se mai dadeau jos de pe HI5.

    Cat despre cele doua raspunsuri, la 1 iti contraraspund cu: ” ei nu stiau ce sa caute, ce astepte de la Twitter. de unde sa primeasca ce isi doresc intr-un loc pe care nu il inteleg?”, iar la 2 iti spun: “pai nu e cumva normal sa nu iti gasesti prietenii intr-un loc pe care nu il foloseste mai nimeni? ideea ar fi sa iti faci noi prieteni si apoi sa descoperi si prieteni vechi. nu asa au crescut toate retelele sociale?”

  6. vali says:

    cristi, răspunsul piaristic nu ajută pe nimeni. oamenii se uită, văd 100.000, se așteaptă la rezultate mari.

  7. eu vorbesc de calitatea oamenilor, nu de numarul de fani. cei doi se bucura de o larga apreciere. avem putini ca ei, aici e problema.

  8. Parerea mea este ca twitter in romania este folosit doar pentru a aduce trafic catre site-uri ….. folosind tot felul de site-uri pentru a avea cat mai multi followers

  9. vali says:

    cristi, am mai verificat eu niște cifre, nu avem la fel de puțini ca ei.

  10. Șerban says:

    Dacă Twitter nu prinde, încearcă alte platforme. Vezi în clipul pe care l-ai editat cum au găsit-o pe duduie. 🙂

  11. IoanP says:

    @Cristi. Stii cumva, roTwitter are o strategie de relansare? Ar fi interesant de vazut daca, ce si cum au de gand. Apropo de useri activi, ai o lista pe segmente de varsta? Sunt curios sa vad distributia, mai ales pe followers. Multumesc.

  12. Twitter-ul a prins in afara prin prisma faptului ca utilizatorii isi ‘urmeaza’ vedetele 🙂 In Romania nu doar ca nu avem o activitate din partea celebritatilor, problema se rezuma in momentul in care incercam o lista a acelor celebritati care pot crea un boom. Macar de-ar pune mai mare accent pe Twitter brandurile..

  13. Da, multe emisiuni folosesc hashtag-uri pe Twitter. Vezi “Vocea României”, “Românii au talent”, X-Factor și mai ales Eurovision. De asemenea meciurile importante de fotbal au hashtag-uri și e amuzant/folositor să urmărești meciul/emisiunea la televizor în timp ce vezi comentariile cu acel tag.

  14. Florin, vorbesc despre un hashtag “oficial”, afisat pe TV.

  15. IoanP, nu cred ca Twitter are o intentie in Ro, la cati useri are. In rest, ce am dat eu din ZeList e cam tot ce exista.
    Poti consulta un sondaj mai vechi: http://www.slideshare.net/manafu/rotwitter-survey-2010-updated

  16. Gabriel says:

    Sa scrii 20-10-sau-chiar-5-mii twitturi, nu e pentru toata lumea.Cutia craniana a individului roman nu dispune de creier ptr asi folosi imaginatia, inovatia (lucruri ce nu le gasesti la tot pasul).Cine le are,este deja pe twitter. In romania sunt aproximativ 10.000 utilizatori activi de twitter, si tot cam atatia bloggeri.

  17. […] “de ce nu a prins twitterul in romania” și De ce nu a prins Twitter in Romania? […]

  18. […] Că tot vorbeam de Pinterest și alte servicii de genul, mi s-a atras atenția că la Cristi pe blog e o conversație interesantă despre motivele pentru care twitter nu a prins în România. […]

  19. […] spus intr-un alt post deja ca in perioada campaniei #haisamancamimpreuna, realizata de Coca-Cola si MRM Romania, […]

  20. […] am spus deja ca brandurile si televiziunea pot avea un rol important in resuscitarea mediului. Un nou brand […]

  21. […] despre moartea Twitter-ului în România. Personal îi dau dreptate lui Cristi Manafu cu ce scrie aici; la străini se bat pe Twitter aproape toate vedetele și oamenii importanți din societate, pe […]

  22. […] de acord cu ce a scris Cristian Manafu în acest articol, dar cred că sunt și alte motive pentru care Twitter in Romania este la acest […]

  23. Alina says:

    Ok, twitter nu a prins in Romania. De ce ar trebui resuscitat? Chiar este o chestie atat de necesara sau benefica? Poate ca sunt alte chestii care prind, sunt folosite in prezent si aduc mai multe beneficii. Eu personal n-am inteles niciodata twitterul..:)

Comentează