Sectoarele telecomunicatii, finante si comert au cea mai mare pondere din totalul reclamelor online, in tarile din Europa Centrala si de Est, arata raportul AdMonitor, realizat de Gemius Reserach. In 11 din cele 12 tari in care s-a efectuat monitorizarea, companiile care opereaza in aceste sectoare au avut cele mai multe reclame online.
In Romania, Lituania, Ucraina si Letonia ponderea cea mai mare a campaniilor publicitare online a fost inregistrata in sectorul comert, mai exact 19% pe pietele din Romania si Lituania si 17% pe piata din Letonia.
In Lituania, un procentaj mare de reclame online a fost generat de companiile care promoveaza produse si servicii din categoria “timp liber” (19%). In Bulgaria, companiile care promoveaza produse pentru menaj, mobila sau produse decorative au inregistrat 14% din totalul campaniilor publicitare online.
Reclamele la servicii de telecom au inregistrat ponderea cea mai mare din totalul campaniilor publicitare din Slovacia, Ungaria (28% in fiecare tara) si Polonia (25%). In schimb, reclamele referitoare la servicii financiare, asigurari si brokeraj au fost majoritare in Slovenia (35%), Republica Ceha (36%) si Croatia (24%).
Ponderea afisarilor pe sectoare in Romania.
Conform raportului, reiese faptul ca un numar mare de afisari nu inseamna intotdeauna si o rata de click mare. Internautii din Croatia, Cehia si Bulgaria interactioneaza cel mai des cu reclamele la haine si accesorii, cei din Romania cu ofertele din categoria de ingrijire personala si igiena iar din Lituania cu reclamele la calatorii, hoteluri si restaurant.
Utilizatorii de internet din Ungaria si Polonia, dau click cel mai des pe reclamele din categoria “timp liber”, cei din Letonia si Slovacia pe reclamele din sectorul telecom. Cele mai multe bannere online din Polonia apartin industriei de telecom, desi utilizatorii de internet polonezi interactioneaza cel mai des cu reclamele referitoare la activitatile din timpul liber.
Potrivit studiului, cea mai mare valoare medie a ratei de click (media ratelor de click a campaniilor monitorizate) s-a inregistrat in Ucraina unde indicatorul a inregistrat valoarea de 1.15%. Aceasta inseamna ca la 1000 de afisari ale unui banner, s-au inregistrat in medie 11,5 click-uri. Rezultate mari ale ratei de click medii s-au inregistrat si in Polonia (0.62%) si Slovacia (0,58%). Romania inregistreaza o rata de click medie de 0,29%, in timp ce Bulgaria inregistreaza 0,39%, Croatia 0,45, Republica Ceha 0,38% si Ungaria 0.28%.
Rata de click medie si rata de click per tara
Foto: Mind Map via Shutterstock