Poate titlul meu e un pic exagerat, insa dupa repetate greseli si nicio incercare de a le indrepta cumva, un brand decide sa faca un pic de lumina. Ciocolata ROM a demarat astazi o campanie de “constientizare a destinatiilor”, pentru ca in viitor cat mai putini artisti si turisti sa nu mai incurce Budapesta cu Bucurestiul si invers.
Exista o lista maricica de cantareti care au urcat pe scena si au strigat “Hello Budapest!”, insa cea mai mare gafa apartine celor 400 de suporteri ai Athletic Bilbao care au aterizat la Budapesta pentru meciul cu Atletico Madrid de la Bucuresti. Gasiti toate greselile pe BucharestNotBudapest.com.
ROM promoveaza mesajul prin site-ul dedicat, ce contine doua extensii de browser simpatice (Chrome si Firefox), un clip pe YouTube, un blog widget etc si se pare, prin actiuni offline, dupa cum ne-a aratat Cristi Dorombach pe Facebook. Doua panouri mari au fost plasate in zona aeroportului Otopeni, inainte de venirea Iron Maiden in Romania. In urma cu 15 ani, solistul trupei de la acea vreme a scapat un “Hello Budapest!”.
Sunt foarte tari astia de la ROM. Singurul brand din Romania care face lucruri ce par nesemnificative, insa sunt frustrante si stiute de noi toti. De la romanii sunt.., pana la acest “Hi Budapest!”, al celebritatilor in general. 🙂
Si pe deasupra e si unica si gustoasa ciocolata asta a lot. Imi aduc cate o duzina cu mine cand revin in tara.
Nu cred că ROM a avut campanie care să nu fi fost bine primită de public. Cine se aştepta ca o companie care vinde ciocolată, pornită în România, va reuşi să promoveze câteva lucruri şi să repare anumite percepţii ale altora asupra noastră.
Le-au dat replica vecinilor pentru billboardul ce intampina soferii care intra in Budapesta cu mesajul “Welcome to BUDAPEST not BUCHAREST”?
[…] Via Cristi […]
[…] tare mi se pare ideea bucharestnotbudapest.com! Am văzut la Manafu ştirea, dar tocmai când plecam spre Predeal, aşa că nu am apucat să scriu. Îmi place din […]
Apropo de idea celor de la Rom. Mai sunt si alte metode de a scoate Bucurestiul in fata; mai multa mizerie daca se poate pe strada, mai multi caini, cersetori, … . Ar fi cu totul altceva daca ROM ar face o campanie pentru promovarea lipsei de civilizatie in trafic, nu ca nu am avea, dar cu si mai multa am avea mai multe sanse sa ne diferentiem 🙁 , asa doar 2 panouri nu fac mare lucru.
@Jimmy: exista asa ceva?
@Denisa: Da, am fost in weekend la Budapesta. Mi-a captat atentia imediat billboardul. E chiar la intrarea in capitala.
@Jimmy Interesant. Deci si pe ei deranjeaza confuzia. 🙂
@ioanp – nu era vorba de toate problemele Romaniei. Doar una. De asemenea, nu s-au facut doar 2 panouri, dupa cum a spus si Cristian in articol. Te invit sa il recitesti si sa vizitezi si ce a fost recomandat.
@CCSI. Multumesc pentru invitatie, am recitit titlul din nou “…sau cum un brand vrea sa puna ROMANIA pe harta”. Daca tu esti convins ca 2, 9, sau 1 mie de panouri puse intre Heathrow si City cu mesajul Londra nu este Lahore sunt cele care stopeaza confuzia dintre cele orase este ok, orice alt comentariu este de prisos. Daca crezi ca Rom s-ar fi putut implica si in alt mod in stoparea confuziei, ma gandesc la metode mai eficiente, de durata, care ar fi si adus un plus de brand pe partea de csr, discutam cu placere. O zi placuta iti doresc.
[…] am văzut ceva la Manafu pe blog în legătură cu această campanie. Într-adevăr, e vorba despre o campanie de conștientizare a destinațiilor, pentru ca în viitor cât mai puțin artiști și turiști să nu mai încurce Budapesta cu […]
[…] in centru sau activitati de real-time marketing in perioada concertului Irona Maiden in Romania. Povestea este cunoscuta […]
[…] in centru sau activitati de real-time marketing in perioada concertului Irona Maiden in Romania. Povestea este cunoscuta […]