MANAFU*

Abonamente Evensys

Internetul ramane pe val si in 2013

factbook

Potrivit rezultatelor Media Fact Book, piața românească de media a înregistrat o scădere de 2%, exact cum s-a întâmplat și în anul 2011. Toate canalele au fost afectate de această scădere, dar presa scrisa cel mai mult, scăzând cu 10% față de 2011. Radio a scăzut cu 8%, OOH cu 5% iar TV cu 4 %. Online este singurul canal în creștere, atingând o cotă de piață de 14%, al doilea după TV, mai ales cu ajutorul volumelor investite în Facebook și SEM.

Cel mai mare volum de investiții de publicitate este detinut de segmentul serviciilor de comunicații mobile, iar cea mai semnificativă creștere fata de anul anterior a cunoscut-o segmentul Cosmetice si Igiena personală, care ocupă locul imediat următor după telecomunicatiile mobile in termeni de volum.

Pentru 2013, echipa Initiative estimează că piața de media va continua să scadă cu 2-3%.

“Ne așteptăm ca anul acesta TV-ul să scadă, ajungând la o cotă de piața de 62%, față de 64% cât avea în 2012. Presa scrisă și Radio vor continua să dezvolte proiecte integrate, cu o componentă puternică de digital, social și mobile, încercând să exploateze noi modalități de a-și securiza veniturile și fideliza consumatorii. Digital este în continuare pe un trend crescător, alimentat în mod special de creșterile în zona de performance media, împreună cu display advertising, ce oferă în continuare brandurilor posibilitatea unei prezențe digitale de impact ”, spune Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative

Descarca Media Fact Book!

Tags:

3 comentarii

  1. Piticu21 says:

    deci piata a ramas aceeasi. din pacate nimeni nu invata nimic, toata lumea merge pe principiul lasa ca merge si asa.

    din pacate iarasi nimeni nu vrea sa inoveze sau sa evolueze.
    si ce e trist e faptul ca nu vezi pe nimeni care sa isi educe vreun client sau care sa atraga vreun client nou sa-l faca sa investeasca intr-un mediu – gen online – sa incerce o publicitate alternativa si sa castige de pe urma acesteia.

    auzeam aseara, intr-o discutie privata, dar pe care o stim cu totii, ca bloggerii / online nu livreaza. ca facebook e tatal lor, ca asa asa si asa mai departe …

    nu, facebook nu e tatal lor. Si da, bloggerii livreaza. Dar daca astia s-au plafonat si toata lumea are impresia ca lasa ca merge si asa, de ce sa inovezi sau sa cresti sa vii cu ceva nou, cand cu siguranta poti sa ii dai aluia de langa tine in cap.

  2. gabi says:

    las’ca o sa vada ei in 2-3 ani ….astia cu las’ca merge si asa….

  3. Ileana says:

    si un update din Spania, piata de Tv a scazut cu 36% fata de 2011. Sursa: Telefonica

Comentează