Este a patra oara in ultimele 3 zile cand pun in public intrebarea din titlu, avand, fireste, si raspunsul pregatit. Ce se intampla acum in blogosfera, in unele parti ale ei, depaseste cu mult nivelul la care stagneaza blogging-ul generalist. Sincer, e timpul sa trecem peste momentele descrise de Simona Tache.
Revenind la intrebare. Multa vreme, inclinam sa cred ca food blogging-ul este zona care a crescut si s-a dezvoltat cel mai mult la noi. Ramane probabil cea mai numeroasa blogosfera de nisa. Catalin Tenita imi spunea ca ar fi 500 de bloguri culinare. Insa, judecand dincolo de volum, astazi, in opinia mea, zona fashion & beauty este cea de la care toate celelalte au cate ceva de invatat.
Evenimentul Digital Divas de ieri m-a “introdus” in aceasta partea a blogosferei in ultimele doua – trei luni. Asa am descoperit un numar foarte mare de bloguri de fashion & beauty. Estimez ca ar fi in jur de 200 -300 de bloguri dedicate.
Am vazut o serie de proiecte de blog si brand care ar face invidioase revistele de profil. Am auzit de campanii create pentru branduri internationale. Am intalnit un blogger care a lansat o colectie de moda (pornind de la activitatea pe blog). Am “decretat” ca lumea “fashionistelor” este pe Instagram, cand am gasit conturi cu peste 10.000 – 15.000 de followers.
Am descoperit atentia pentru designul de blog si calitatea imaginilor (ce se traduce prin investitii personale in aparatura foto) si interesul pentru e-commerce si online video.
Si inca un lucru. Cele mai multe dintre aceste bloguri iti arata o pasiune pe care noi, “batranii blogosferei”, am cam pierdut-o.
Am si eu o fashionista in casa si vad cat se lucreaza pentru un articol pe blog… de multe ori inclusiv cu shootinguri profesioniste. Asa ca respect ptr ele.
[…] Cristian Manafu, despre care probabil știți deja că este un master of ceremonies, a pus la cale împreună cu Avon (cont aflat în grădina The Practice) un eveniment pe care l-am urmărit cu admirație și invidie: Digital Divas. Dacă ați fost acolo știți despre ce vorbesc. Dacă nu, vă spun, ați pierdut. Am fost în juriul care a desemnat, între altele, cele mai bune bloggerițe și cel mai bun cont de instagram. Ba chiar am oferit, la Gala de aseară, premiul Best Use of Photography in digital. Vedetele Digital Divas au fost în acest an Diana Enciu și Alina Tanasă, adică Absolutely Faboulous. Care sunt exact așa cum se numesc. […]
Mi-a placut mult evenimentul, insa mi-a lipsit foarte mult o prezentare din partea unui blogger de beauty cu notorietate. Blogul meu de beauty este activ de un an si cateva luni si am descoperit o zona a blogosferei foarte bine inchegata, ca o breasla, invat zilnic de la fetele cu bloguri de beauty care au deja cativa ani si sunt surprinza cat de mult investesc, cum se pregatesc si cum se educa pe aceasta tema. Si cel mai mult le apreciez cum se sustin una pe cealalta….si cat de usor am reusit sa comunic cu ele. Eu am pornit ca si ele de la un hobby. Zona de beauty e un business unde se poate face inovatie, unde se pot gasi subiecte cu legatura si cu zona de sanatate sau nutritie si unde exista mereu ceva care se intampla….timp sa ai :). Sper la urmatoarea editie Digital Divas sa avem si prezentarea unei bloggerite de beauty cu notorietate si care sa ne inspire :).
un numar mare si de bloguri de turism
Ana Morodan e un exemplu splendid de fashionista care a facut o cariera minunata pornind de la pasiunea ei. pe de alta parte, da, cum zice si Alina inaintea mea, blogurile de turism sunt si ele cel putin la fel de numeroase si de bine scrise. sper sa fie bagate in seama asa cum se cuvine 🙂
E clar. Ma apuc de food blogging. Poate primesc si eu asa o salata gratis de la Lidl. 😀
Si bloggurile IT&C. Alaturi de food, beauty, eu zic ca si astea trebuie adaugate. Sunt multe, nu toate bune, insa sunt unele care chiar se ridica la anumite standarde.
Cred ca lipseste un blog despre food culture: istoria gastronomiei, legatura dinte agricultura durabila, micii fermieri si hrana, despre corelarea dintre agricultura si gastronomie. Un blog care sa lege hrana de tot lantul de productie. Food blogging-ul acopera partea de experiment culinare in grup, in bucatarie si foarte multa explorare. Ceea ce nu este rau. Prin blog de food culture, inteleg si un blog care sa vada tendinte in industria alimentara, in consumul urban, modele de productie si practica care scot la suprafata ceea ce este local, proaspat si de sezon. Eu incerc sa fac asta cu “administrator de blogg”
Pe langa cele mentionate deja, nisa de sport este foarte bine acoperita, inclusiv pe nise ale nisei.