Acum cateva zile, am vazut pe Zoso.ro un clip realizat de celebru site de satira The Onion. Autorii incearca, in felul lor caracteristic, sa atraga atentia asupra efectului nociv al abundentei de advertoriale online. Probabil de la aparitia sa, clipul a devenit un viral apreciat si mult discutat.
Ieri, incurajat de ING Asigurari de Viata, am scris o scrisoare deschisa pentru fiul meu. De obicei, evit sa impartasesc pe blog lucruri personale, insa mi-a placut ideea atat de mult, incat m-am deconectat o ora de la agitatia din jurul meu, am inchis ochii si m-am gandit in liniste la ce words of wisdom i-as spune eu fiului meu. Rezultatul a avut un efect peste asteptarile mele.
Astazi, am citit ca etalonul jurnalismului mondial, New York Times, ia lectii de la BuzzFeed despre cum sa scrie articole sponsorizate. “What we’re looking at is ways you can use journalistic storytelling techniques in how you could present a narrative for our clients without misleading or confusing the reader“, a spun un executiv de la New York Time.
In loc de concluzie. Advertorialul / Continutul Sponsorizat / Brand Journalism-ul isi traieste momentul de aur acum. Va fi mult mai prezent decat ne asteptam si cu siguranta va evolua de la forma arhaica inspirata din print si chiar TV. Brand Journalism reprezinta una din tendintele majore ale anului 2013. Forbes US chiar a starnit un pic de valva online cand a anuntat ca va dezvolta propria platforma de advertoriale, BrandVoice.
Suntem asadar la inceputul unui nou format promotional, cel care va lua locul machetelor din ziare si reviste si, cum e cazul BuzzFeed, pe cel al banner-elor. Intr-o era foarte vizuala, cum e cea pe care tocmai o traversam, continutul sponsorizat va deveni probabil cea mai utilizata forma de promovare pentru platformele bazate pe text.Vom trai si vom vedea.
Articolul ala de ieri a fost chiar genial. Dar sincer iti spun sincer ca m-a intristat putin ultimul paragraf. Parca era mult mai fain fara. Desi pana la urma articolul in sine e superb. Am facut abstractie de reclama de la final.
Eu nu am să-i înţeleg niciodată pe care se supără când, după un text excepţional, citesc paragraful care anunţă că articolul respectiv face parte dintr-o campanie. Pentru mine nu contează deloc motivul pentru care scrii un articol atât timp cât el este bun.
Mă deranjează advertorialele de genul: „Stăteam astăzi pe internet şi am ajuns pe siteulăsta.com. Au oferte foarte tari si chiar am de gând să-i încerc”. În rest, dacă reuşeşti să faci o poveste bună dintr-un advertorial, felicitări! Nu văd unde-i problema.