MANAFU*

Abonamente Evensys

Sa facem un pic de PR blogosferei (Part 3)

Textul meu este inspirat oarecum de acest post si de o serie de alte posturi care mi-au ajuns in News Feed sau intre tweet-urile citite in ultimele zile. Sunt cateva idei care se bazeaza pe observatii si relatii personale, pe informatii din piata si o buna cunoastere a fenomenului. Am decis deci sa vorbesc despre cateva mituri din online.

“Scandalurile strica blogosfera”
Nu exista scandaluri in blogosfera. Sunt doar niste conflicte mici personale, care cel mai adesea sunt exagerate. Marele public (cititor de bloguri) nu isi bate capul cu “X care e certat cu Y”. Publicul isi ia portia de continut de pe blog si isi vede de treaba. Oamenii nu au renuntat la un blog pentru ca era cuprins intr-un conflict. Oamenii au renuntat insa la un blog pentru ca nu mai era relevant.

“Clientii sunt influentati de conflicte”
Agentiile au un singur obiectiv in viata: sa livreze ce au promis clientilor. Nu au nici timp si nici motivatia reala pentru impacari si pupaturi intre bloggeri. Binele comun nu a fost niciodata un obiectiv pentru ele. Si isi asuma constient acest lucru. Companiile (cele mai multe) merg pe mana agentiilor cu care lucreaza, caci le transfera acestora responsabilitatea. Exista si cazuri exceptionale, fireste, dar, in genere, lumea (corporate) isi vede de treaba mai departe.

“A scazut numarul campaniilor in blogosfera”
Numarul celor care testeaza blogosfera cu o campanie a fost mereu de 20 de ori mai mare decat cel al companiilor care au avut recurenta. Cei mai multi au venit, au incercat, s-au carat. Si e normal sa fie asa intr-un mediu aflat la inceput. Creste totusi numarul celor care raman si revin cu noi campanii. Top Social Brands 2013 va confirma sau infirma spusele mele. La fel, Standout, Spada si Blogal Initiative pot interveni in discutie. La fel, pro-bloggerii ne pot confirma (cei care traiesc exclusiv din blogging).

“Pleaca agentiile din blogosfera”
La PR Awards, anul trecut, peste 50% (si sunt moderat in aprecieri) dintre campaniile premiate au implicat bloggeri intr-un fel sau altul. Ce procent estimati ca va fi la editia premiilor din 2013? Agentiile au acum si mai multi oameni capabili sa gestioneze relatia cu bloggerii, si mai multe instrumente sa masoare impactul campaniilor lor. Mint Metrics este cel mai nou, de plida. Catalin Tenita spunea astazi la SM4S ca, desi a scazut mult numarul de bloggeri activi fata de 2010 (cand a fost un varf de activitate in blogosfera), nu a scazut numarul posturilor si cel al comentariilor. Cei care iau in serios blogging-ul se tin de treaba.

“Nu mai sunt campanii”
Am zis de nu stiu cate ori in ultima luna ca trend-ul anului in blogging se anunta a fi activarea ambasadorilor de brand. Exista chiar si o agentie dedicata. Daca un numar mare de companii pariaza pe relatii pe termen lung, atunci ele sunt pregatite sa puna resurse importante pe masa. Agentiile full-service mai mici cauta si ele o cale de a aduce blogurile mai aproape de clientii lor. Si nu in ultimul rand, diversi antreprenori vor sa se promoveze in blogosfera.

“E plin de piscotari si hateri”
Nu exista “piscotari” si hateri. Pe bune. Prima specie este o inventie. A doua e la nivelul wannabes. Recunosc insa ca avem niste trolli simpatici.

Cred ca a sosit momentul sa inchidem niste subiecte si capitole. Ne concentram degeaba energia pe cateva lucruri care nu au schimbat nimic in blogosfera sau in randul companiilor. Sunt false probleme. Mai bine iesim la o bere.

5 comentarii

  1. sigina says:

    faina ideea cu ambasadorii de brand, am observat si eu tendinta

  2. trolli simpatici.. hmm

  3. Manuel says:

    Daca fiecare scrie si face pe blogul lui ceea ce ar trebui sa faca, atunci sunt multe beneficii. Indiferent de domeniul in care activezi, daca scrii bine si regulat, vei fi observat negresit.

  4. […] Cristian Manafu, unul dintre cei mai reprezentativi bloggeri din .ro, explică argumentat cîte ceva despre miturile din blogosferă. […]

  5. […] “piscotari” am mai vorbit de cateva ori (aici si aici). Sa zicem totusi ca i-am intalnit pe la evenimente. Ei reprezinta insa o minoritate nedemna de […]

Comentează