Un studiu recent spune ca marketingul si PR-ul sunt cele mai cautate “domenii de cariera” pentru studentii romani. Revista Capital ajunge la concluzia ca PR-ul e intr-un bubble, de fapt, iar “salvarea” pentru multi ar fi social media. Iata un fragment din articol:
De câţiva ani, a apărut un “colac de salvare” pentru tinerii comunicatori: social media. Companiile au înţeles importanţa interacţiunii cu consumatorii pe internet, aşa că au extins departamentul de PR cu o divizie social media, care are grijă de imagine firmei pe Facebook sau Twitter. Pentru post, companiile mici nu au pretenţii mari de la aplicanţi: să ştie limba engleză şi să stăpânească bine computerul, însă salariul pentru un tânăr absolvent angajat pe acest post este de cel mult 1.200 de lei, dacă oferta nu este de fapt un internship neplătit sau un voluntariat. Pentru companiile mari însă, pretenţiile sunt mai ridicate: se cer 3-5 ani experienţă pe un post cu responsabilitati similare, experienţă anterioară în PR sau advertising şi experienţă de lucru în mediul digital, dar şi salariul este mai mare cu circa 30%.
Nu comentez salariile din social media. La Webstock, am oferit niste date salariale dintr-un sondaj printre practicienii din social media.E un domeniu inca tanar, care cauta integrarea in companii si agentii. Sunt insa uimit de pretentiile mari, gen “engleza”, “operare PC” si “experienta anterioara”.
Lasand ironia la o parte, cei care vor sa intre in social media trebuie sa faca eforturi un pic mai mari pentru a se adapta unui mediu atat de dinamic. In social media, trebuie sa inveti tot timpul si sa fii conectat tot timpul. Iar “pretentiile” de mai sus sunt mai degraba inlocuite de un nou set de abilitati.
Oare câte din salariile respective se regăsesc identic în cartea de muncă?
Mie mi se pare un salariu mic in raport cu raspunderea. Un om care se ocupa de Social Media pentru orice firma are responsabilitati destul de mari. Pentru ca online se intampla lucruri multe si cu o viteza foarte mare.
In plus, controlul maselor nu este o chestiune usoara pentru nimeni.
Ce motivatie are un om platit cu 1200 de lei? In afara de eternul “self motivated” nu vad nimic.
[…] urma cu doua zile, va spuneam ca studentii romani isi doresc sa lucreze in marketing si PR. Astazi am primit noul numar al revistei Biz, care, pe […]
[…] Un studiu recent spune ca marketingul si PR-ul sunt cele mai cautate domenii de cariera pentru studentii romani. Revista Capital ajunge la concluzia ca PR-ul […]