Se tot vorbeste despre plecarea adolescentilor de pe Facebook sau despre deconectarea adultilor de la retea, din cand in cand. Facebook a devenit o parte importanta din viata noastra sau cel putin din activitatea noastra online. Intrebarea pe care o aud adesea este: Ce va veni dupa Facebook? (Care va fi noul Facebook?)
Intr-o analiza mai veche, spuneam ca Facebook va mai ramane o vreme buna in pozitia de acum. Ma bazam pe exemplele de succes din ultimii 10 ani.
Cu exceptia MySpace, care a crescut si a “murit” in perioada 2005 – 2008, celelalte mari site-uri din ultimul deceniu nu au de ce sa se teama. Google, Gmail, Amazon, YouTube, chiar si mai tanarul Twitter si eBay sunt inca in top.
Pana si Yahoo si AOL, “batranii” online-ului, se bucura inca de o doza de succes, iar Hotmail s-a reintors in forta sub numele Outlook.
Facebook nu va disparea deci prea curand. Dar vom disparea noi?
Reteaua lui Zuckerberg se bazeaza foarte mult pe dependenta noastra de retea, de conectarea noastra permanenta sau repetata. Intr-un experiment recent, m-am conectat la Facebook de 10 ori intr-o zi, cumuland 31 de minute petrecute in News Feed si Timeline. Altii declara ca petrec “toata ziua” pe Facebook. Pentru unii chiar si eu pot baga mana in foc.
Avem motive sa renuntam la activitatea noastra intensa pe Facebook? Ne aflam intr-un miraj al Facebook, din care ne vom trezi in curand? Trebuie sa fim conectati tot timpul la bebelusii, portiile de mancare sau vacantele altora (prieteni, familie, straini)?
Pentru multi Facebook este un drog unde-si petrec o mare parte din timp, eu cred ca numai aparitia unui ,,drog,, mai puternic il poate inlocui.
cred că va avea o durată de viaţă gen windows.
Nu cred că Facebook va muri prea curând, prin simplul fapt că oamenii au ajuns să înlocuiască alte “droguri” mai slabe (inclusiv Yahoo Messenger) cu preaslăvitul site al lui Zuckerberg. Gândiți-vă că foarte mulți au renunțat la comunicarea din alte zone, în favoarea Facebook-ului în care se pare că și-au cam spus speranța, or nimeni nu i-a dezamăgit până acum, nici măcar cu schimbările dese pe care le suferă această rețea de socializare.
Părerea mea este că ne putem lipsi de informațiile cu privire la capra vecinului, însă tendința este să se stea gură-cască în continuare. Tind să cred că mulți oameni își petrec timp pe Facebook pentru că nu au altceva mai bun de făcut și încearcă să iasă din starea de plictiseală.
Aștept să văd care va fi acel ceva “mind blowing” ce va detrona Facebook-ul.
[…] sursa: manafu.ro […]
Fac parte din categoria celor care au renuntat la Facebook, desi sunt inca activi. Inca activ pentru prezenta online, care ajuta pentru oamenii din online (in sensul ca prezinti credibilitate in fata clientilor, ca si twitter, linkedin, sau prezenta pe alte retele sociale unde poti avea un brand personal). Ori pentru diversele campanii pe care le facem pt H&M si altii.
Insa, in acelasi timp inactiv, pentru ca majoritatii le-am dat unfollow la feed, desi ii am in lista (pe care nu o prea frecventez). Mai des discut pe chat decat sa intru pe timeline, etc.
So, I’m some kind of zombie, dar sincer mi-am pierdut interesul. Nu stiu de ce, nu-mi mai place sa postez si sa incerc sa arat in vreun fel. Doar informatiile care vreau sa le transmit pentru a promova un produs / serviciu, in rest not that much.
Si observ asta la multi din feedul meu de asemeni. Nu prea sunt interesat sa vad poze cu ce mananci, ori cu ce l-ai imbracat pe copilul tau nou nascut. Chiar nu ma intereseaza. 🙂
Parerea mea e ca o sa mai ramana, e integrat in multe siteuri si e util ca platforma de logare, ori de comments, si chiar ca brand online. Insa poate se va schimba ca si forma, se va adapta. Aplicatiile nu merg pe mobile (nu ca as folosi), e cumva ciudat. Cred ca se transforma, nu ca dispare.
Eu aseman Facebook-ul foarte mult cu motorul de cautare Google. Sunt alternative, dar nu le agreez. Imi place Facebook, utilizez Facebook, atat de simplu.
Nu mi-am pus niciodata problema timpului petrecut pe Facebook, dar cred ca petrec ceva mai mult ca tine.
Indiferent cat de mult as petrece nu va reprezenta niciodata o problema pentru mine. Imi place, cumpar, nu-mi place, nu cumpar.
FB a devenit parte din familie. Si asta nu are cum sa nu ne afecteze. Eu nu cred ca se poate la ora actuala fara ea. Absolut tot ce se intampla in 2.0 se invarte in jurul FBlui.
Pe paginile FB postez 20 de lucruri(poze, texte) pe zi iar pe cont daca pun ceva la o luna e bine(in afara de check-in).
Trendul in domeniu tinde spre platforme sociale tematice si profitabile cum ar fi: LinkedIn si Sitetalk.
O sa moara site-urile mari de socializare cand o sa vina astia de la firmele mari (vezi google) cu ochelari/casute cu realitate virtuala in care sa ne intalnim, mancam o aluna,eventual ne si…impletim. Nu mai dureaza 20 ani. Cred eu.