Uneori imi vine sa zic ca doar la noi vezi frustrari si defulari pe bloguri. Dar cand citesti un articol precum “Givers, Takers and Fakers“, ai confirmarea ca frustrarea nu are granite in online. De altfel, in urma cu cativa ani, un psiholog justifica prezenta noastra pe bloguri prin dorinta de a ne exprima frustrarile intr-un spatiu public. Am zambit usor nemultumit atunci, i-am dat dreptate mai tarziu.
Autorul articolului este Jason Falls, unul dintre cei mai cunoscuti specialisti in social media din US. El vorbeste mai mult despre takers si fakers.
The takers are outright selfish and easily identified. They don’t fit in the social marketing industry because they don’t first have the genuine approach to sharing and community most of us do. They don’t get the rule of reciprocation.
The fakers are the worst of the two, however. They tell you for years, “You let me know if you ever need my help. I’m there for you.” When you need them, they disappear. Or worse, tell you they won’t help and excuse it as if there’s a reason that makes it okay…. Fakers aren’t easy to spot.
Am vazut multi takers & fakers in online si m-am intrebat la randul meu: Cum ii identifici?. In urma cu mai bine de un an, am facut un experiment cu un asemenea individ. Il cititi aici. La inceputul anului, am reluat experimentul. Pe un grup de cunoscuti din online. Le-am cerut sprijinul. Am vrut sa vad cine e giver si cine e taker sau faker. Am primit un raspuns pozitiv de la marea majoritate. Restul sunt acum doar niste contacte pe Facebook si Twitter. Vorba lui Falls: “Friend the right people… life goes easier”.
Mă bucur că nu sunt doar un contact și că am avut plăcerea să-ți ofer sprijinul când mi l-ai cerut, Cristi.
Poate ratez vreodata vreun mail de la tine. :))
[…] De aici, via Cristi. […]
știam eu că trebuia să răspund la mailul ăla.
Auci! Mailul ăla! :/
@vali, mail-urile despre world domination nu intra in aceasta categorie. te conving eu pana la urma.
@serban, da, ala!
N-ai postat pe grupul care trebuie 🙂