MANAFU*

Abonamente Evensys

Ce probleme are YouTube in Romania?

Probabil ati aflat deja. Probabil nu. Merita un buzz mai mare. Astazi s-a lansat oficial YouTube.ro. Tinta Google, parintele celui mai mare site de video sharing din lume, este evidenta: atragerea bugetelor de publicitate ale brandurilor. Anuntul i-a bucurat pe unii, i-a mahnit pe altii. Insa pana sa vedem primele proiecte speciale si cum va triumfa YouTube pe taramul publicitatii online, Google va avea de rezolvat cateva probleme.

CIFRE RELEVANTE
In momentul in care toata lumea lucreaza cu cifre in aprecierea canalelor relevante pentru o campanie sau alta, cifrele globale nu mai incanta pe nimeni. Agentiile si clientii de publicitate au nevoie de statistici pe Romania. Stim doar ca YouTube e al treilea cel mai vizitat site, conform Alexa si atat. Ultimele date despre piata locala dateaza de acum 5 ani, cand Facebook era inca mic, iar site-ul de videosharing numara 5,1 milioane de vizitatori unici.

AUDIENTA DE CALITATE
Multe companii s-au ferit si se feresc de YouTube. De fapt, se feresc de audienta acestui canal, care pare a fi antrenata pentru a genera reactii negative. Facebook a reusit sa mentina mediul cat de cat curat. Google incearca acum sa faca putina curateni, insa nu stim cat de curand va reusi. “Guesstimez” ca unul din 100 de utilizatori are numele real pe YouTube.

CREATORII DE CONTINUT
Se stie ca numarul creatorilor de continut este mai mic decat cel al colportorilor si cu mult mai mic decat cel al privitorilor. YouTube va trebui sa investeasca resurse pentru stimularea creatorilor independenti (utilizatori obisnuiti) si a celor profesionisti (grupurile de presa). Grupul Pro a aratat ca isi protejeaza foarte bine continutul, iar dupa anuntul lansarii AntenaPlay, Intact ar putea adopta aceeasi strategie.

Las lista provocarilor deschisa. Daca aveti completari, va astept in comentarii.

8 comentarii

  1. Tiberiu Cazacioc says:

    Ca sa gasesc raspunsuri la problemele de mai sus (cifre relevante, audiente de calitate, creatorii de calitate), m-am uitat prin maruntaiele You Tube (nu pentru prima oara. Unde am gasit doua dedicatii, destul de ample ca raspuns. Aici, oferta pentru creatori, CREATOR HUB si cum sa devii partener de continut, la: http://www.youtube.com/yt/creators/. Partea de publicitate, cu solutii, resurse, obiective, cine se uita ? este si ea extrem de extinsa, aici: http://www.youtube.com/yt/advertise/ . Cei interesati cred ca pot gasi, cu rabdare lucruri foarte interesante de facut pe continut. Cu metoda. Intrebarea ar fi daca intra cumva You Tube RO in concurenta directa cu alte oferte de continut video de pe piata locala, romaneasca, adica s-a mai asezat cineva la masa cu prajituri, dar care maninca mult si bine ? Globalizare ? Ce pareri mai sunt ?

  2. razvanbb says:

    De asta am ales vimeo acum cativa ani. Injuraturi si amenintari ca in comentariile de pe youtube n-am primit nici macar pe trafictube.

    Si comentariile nu erau doar din Romania….

  3. Alex Goaga says:

    Sunt creatori de continut si in Romania, cunosc pe cativa chiar buni, INSA mare parte este irelevanta/de calitate foarte proasta. Nu vom duce lipsa de continut original, vom duce lipsa de continut de valoare.
    (si in alta dezordine de idei, publisherii locali mai primesc o lovitura, ahem…)

  4. Che says:

    In sfarsit au ajuns si in Romania. Era enervanta situatia aceasta , dar hmm in ultimul timp youtubul este in cadere.

  5. Gabi says:

    Brandurile se feresc de YouTube? Atunci ar trebui sa se fereasca si de Facebook. E acelasi public. Si ce continut se creeaza pt Fb? Se da share la cel de pe YT…

  6. Gabi, nu poti sa compari publicurile. Vezi ce comentarii sunt pe YouTube! Atata rautate si lipsa de orice vrei tu legat de bunul simt si toleranta nu vei gasi pe o alta retea. Altfel, incearca sa vezi cate branduri au folosit pana acum YouTube si mai ales cum, in afara de a posta reclamele de pe TV.

  7. […] citit la Manafu pe blog despre ceva probleme pe care Google, parintele celui mai cunoscut site de video sharing din […]

  8. Ursul says:

    Are cineva idee unde sunt gazduite clipurile incarcate din RO ?
    Trecem peste faptul ca in goan adupa profit “identifica continut portejat” orice lalaiala care se aude de la radio, peste zgomotul de fond si discutii.

Comentează